Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jun 30, 2015 8:26 pm 

Geregistreerd: do jun 25, 2015 4:15 pm
Berichten: 33
heb een Tony KZ uit 2011 dat want die had ik eigenlijk op het oog. :?: :?: :?: :?: :?: :?:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 30, 2015 9:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
nvv heb toch het record in Limmen met 42 sec of niet soms?


Was ietsje sneller :lol: :lol:
CVV 30.801 en NVV 30.868 inmiddels.

Citaat:
heb een Tony KZ uit 2011 dat want die had ik eigenlijk op het oog. :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Begrijp ik dat je een Tony hebt gekocht?

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 02, 2015 3:04 pm 

Geregistreerd: do jun 25, 2015 4:15 pm
Berichten: 33
ja ik ga hem vrijdag ophalen .
ik wil de honda gx 270 erop zetten.
kan je de honda makkelijk opvoeren zonder het hele blok uit elkaar te halen?
mvg


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 02, 2015 3:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Nee, opvoeren zonder het blok open te trekken zul je niet lukken. Uiteraard kun je een andere uitlaat en luchtfilter monteren, maar dit zal slechts beperkte winst opleveren. Wellicht mag je er niet eens meer mee op de baan als de uitlaat te veel geluid zou gaan maken.

Ik heb wel eens op een duitse site gezien dat een GX270 tot ruim 20pk te tunen is, maar dan moet ook al het draaiende gedeelte vervangen worden en dan kun je beter een Rotax Max aanschaffen...

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 02, 2015 4:00 pm 

Geregistreerd: do jun 25, 2015 4:15 pm
Berichten: 33
oke bedankt.
ik wil wel de tank er vanaf halen en een andere luchtfilter erop zetten.
nou wou ik weten wat is een beetje een goede luchtfilter? en hoe moet ik een benzine pomp erop maken.
1slang moet op de cabretuer en waar moet die andere op??????????
hoefeel liter moet de pomp zijn?
mvg


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 02, 2015 4:30 pm 

Geregistreerd: do jun 25, 2015 4:15 pm
Berichten: 33
is een grotere carburateur handig?
ik dacht al doe ik nou een cabrateur van een honda gx 340 erop dan heb ik wel een grotere inlaat.
of is dat niet handig? :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :roll:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 02, 2015 9:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Hoi Tomas,

Gefeliciteerd met je aankoop.
Ik zou eerst kijken of de Honda op dat frame past en de boel in elkaar zetten.
Als alles goed werkt kan je aan opvoeren gaan denken.
Is die gx270 al op een kart gebruikt? Anders moet hij toch open om de begrenzer er uit te halen.
Verder moeten er denk zwaardere klepveren in. Benzinepompje van 14ltr/u moet voldoende zijn.
Lex van het forum hier heeft er nog te koop staan geloof ik viewtopic.php?f=10&t=12288
Van het pompje gaat een slang naar een vacuüm aansluiting die je zal moeten maken, de ander gaat naar de carburateur en een komt er van de tank af.
In de slang naar de carburateur moet een t-stuk komen waar de retourleiding naar de tank weer op aansluit.
Als je op Driebergen wilt rijden moet het luchtfilter origineel blijven vanwege het geluid, op andere banen is dat geen probleem.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 03, 2015 7:21 am 

Geregistreerd: do jun 25, 2015 4:15 pm
Berichten: 33
Bedankt voor de info. Waar moet die 2de nippel precies straks boor ik hem verkeerd.
Mvg


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 03, 2015 10:22 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Citaat:
heb een Tony KZ uit 2011 dat want die had ik eigenlijk op het oog.

Is een schakelframe niet veel te stug/stijf voor zo weinig vermogen wat je erop wilt zitten?

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 03, 2015 10:36 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Maar een Tony is al wel minder stijf dan andere merken en meestal 30mm dus wellicht is het niet zo'n issue.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 03, 2015 10:49 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Citaat:
heb een Tony KZ uit 2011 dat want die had ik eigenlijk op het oog

Citaat:
Is een schakelframe niet veel te stug/stijf voor zo weinig vermogen wat je erop wilt zitten?

Citaat:
Maar een Tony is al wel minder stijf dan andere merken en meestal 30mm dus wellicht is het niet zo'n issue.


Ik heb geen ervaring met Tony KZ frames uit 2011.
Maar het zal hoe dan ook stijver zijn dan een automaat frame.
Daarnaast heb ik de nijging om te denken dat de voorremmen met zo weinig vermogen overbodig zijn.

Maar een motor op monteren en rondjes rijden gaat er zeker mee!

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 03, 2015 11:03 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Van Tony chassis' is bekend dat deze iets minder stijf zijn dan andere merken, dus dat is in dit geval een pre. En ja, een KZ chassis is stijver dan een KF/automaat chassis.
Voor wat betreft de voorremmen ben ik het met Basjuh eens dat deze overbodig zijn en beter verwijderd kunnen worden - anders rem je de kart teveel "dood" en met de GX270 heb je niet het vermogen dat op te vangen.

Maar om mee te beginnen zal de Tony niet verkeerd zijn - gewoon ervaring op gaan doen en veel leren. Dan kun je later verder kijken naar persoonlijke voorkeur etc. en dan eventueel overstappen naar een ander merk chassis en/of motor.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 03, 2015 11:13 am 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Dan neem ik graag de voorremmen over


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 03, 2015 2:59 pm 

Geregistreerd: do jun 25, 2015 4:15 pm
Berichten: 33
ik vond de voorremmen ook een beetje overbodig. ik ga de schijven er van af halen en er busjes tussen doen , want dan hoef ik niet de hele klauw eraf te halen en de boel weer te ontluchtten.
volgend jaar zal er wel een rotax max op komen denk ik of iets anders met veel vermogen.
somige mensen zeggen dat je met voor remmen niet kan sturen ,al trap je de rem in klopt dat :?:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 03, 2015 3:02 pm 

Geregistreerd: do jun 25, 2015 4:15 pm
Berichten: 33
maarten ik verkoop de remmen niet.
ik zal ze straks wel nodig hebben al heb ik een zwaardere motor.
heeft iemand nog een Suco koppeling te koop?? of een andere goede kart koppeling die op een Honda gx kan
mvg


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David