Auteur |
Bericht |
Wilfred
|
Geplaatst: ma maart 30, 2015 7:03 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
+1
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: ma maart 30, 2015 7:16 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Persoonlijk denk ik dat een organisatie als de KNAF dit in het kader van de veiligheid binnen de perken zou moeten houden en adhv een checklist inzichtelijk moeten krijgen wat goed is en wat op te lossen verbeterpunten zijn. Tenslotte is karten de kweekvijver van de autosport en zou een uithangbord/visitekaartje moeten zijn. Een soort van kwaliteitslabel zou de gebruikers van de baan kunnen aangeven dat alles netjes en goed in orde is op het gebied van veiligheid. Overigens vind ik het antwoord wat je van CPB terugkrijgt netjes snel en eerlijk. De maatregelen streven echter hun doel voorbij. Schade en de moeite van communicatie nemen zouden zoals jouw verzoek luidt sowieso tot heroverweging van genomen beslissingen moeten leiden.
|
|
Omhoog |
|
|
Menno van Es
|
Geplaatst: ma maart 30, 2015 7:23 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 05, 2013 5:20 pm Berichten: 351 Woonplaats: Tiel
|
ben ik met je eens petrolhead, juist omdat ik niet kan begrijpen waarom het veiliger zou zijn zou ik ook wel een verklaring willen hebben van mensen die optie 3 hebben gekozen. Niet voor corruptie en dergelijke om toch voor optie 1 te stemmen , maar puur voor mijn eigen duidelijkheid omdat ik misschien iets niet begrijp door mijn eigen frustratie..
_________________ ~ Birel CRX32 (2006) + Swissauto SA250 (2009). ~ CRG Darkrider (2015) + Rotax evo DD2 (2015).
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: ma maart 30, 2015 7:53 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Het mee nemen van het randje achter de curb zorgt ook voor rotzooi op de baan. Kan vanuit CPB ook meespelen om er banden neer te zetten. Kwam overigens een filmpje van enige tijd geleden tegen. Dennis Kroes in de regen op Berghem: https://www.youtube.com/watch?v=RloYiAmsUjU
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: ma maart 30, 2015 8:35 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
Cik regulation circuits artikel 7 geeft aan dat er altijd 1,80 tussen baan en afzetting moet zijn. Waarvan minimaal 1 meter bestaande uit gras
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: ma maart 30, 2015 8:46 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Citaat: juist omdat ik niet kan begrijpen waarom het veiliger zou zijn zou ik ook wel een verklaring willen hebben van mensen die optie 3 hebben gekozen Had optie 3 gestemd, eigenlijk had ik de stelling niet goed gelezen Ik had meer banden langs de baan in het algemeen in gedachten,ik had dus beter optie 1 kunnen stemmen.(is dat nog te veranderen zonder de boel in de war te sturen?) Respect hoor dat je met de baanbeheerder aan het mailen bent gegaan
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Menno van Es
|
Geplaatst: ma maart 30, 2015 8:55 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 05, 2013 5:20 pm Berichten: 351 Woonplaats: Tiel
|
Haha kan gebeuren, je kunt het nogsteeds veranderen. Ik heb ook maar gemaild eigenlijk eerst een beetje uit frustratie, maar later realiseerde ik me eigenlijk hoe gevaarlijk het echt is. @gewoonmaarten. Maak er maak 1,8 mm van op berghem
_________________ ~ Birel CRX32 (2006) + Swissauto SA250 (2009). ~ CRG Darkrider (2015) + Rotax evo DD2 (2015).
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: ma maart 30, 2015 9:08 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Citaat: Haha kan gebeuren, je kunt het nogsteeds veranderen. Aangepast Gevaarlijk is het zeker, Verhaaltje kuilen en gaten vind ik een zwak argument. Je zou er ook voor kunnen kiezen om aan de binnenzijde open bestrating neer te leggen. Gras kan er dan gewoon tussen groeien en de boel word dan niet leeg gereden. Op die manier heb je er ook nauwelijks onderhoud aan.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Laatst bijgewerkt door svv op ma maart 30, 2015 9:26 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: ma maart 30, 2015 9:19 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
De obstakels zijn geclusterd en daardoor veel te zwaar om als veilige barriere te dienen, in de binnenbocht ontstaan er nodeloos extra gevaarlijke situaties. Zeker omdat je met meerdere in de baan bent en inhaalpogingen waagt en mogelijk een tikje krijgt is de room for error te minimaal met die stapels zo dicht aan de baan.
Hulde om het aan te kaarten Menno, hulde ook aan Maarten want met die regelgeving heb je iets vasts terzake doends in handen waar vanuit het grote CIK orgaan aan zou moeten worden voldaan. Als men op CPB er al van op de hoogte is wordt het naast zich neergelegd, of het nu verplicht is of niet, over die zaken is nagedacht en de vaststellingen zijn er niet voor niets.
|
|
Omhoog |
|
|
Menno van Es
|
Geplaatst: ma maart 30, 2015 10:14 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 05, 2013 5:20 pm Berichten: 351 Woonplaats: Tiel
|
Al met al merk ik wel dat menig rijder het hier eens is over het feit dat de banden gewoon gevaarlijk zijn. Is er geen officiële manier om dit aan te kaarten bij het circuit dmv een enquête/petitie. Weet zelf namelijk niet hoe ik dit zelf zo 1,2,3 zou aanpakken.
_________________ ~ Birel CRX32 (2006) + Swissauto SA250 (2009). ~ CRG Darkrider (2015) + Rotax evo DD2 (2015).
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: di maart 31, 2015 7:00 am |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Ik ga er vanuit dat CPB hier zelf lering uit trekt en de strategie zelf aanpast. Zou dit bgg voorlopig eerst bij de Knaf neerleggen. Daar zijn op dit moment -was in het verleden wel anders- een aantal mensen actief met affiniteit voor karten die zich waarschijnlijk verantwoordelijk zullen voelen voor het goed oppakken .
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: di maart 31, 2015 7:53 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Cik regulation circuits artikel 7 geeft aan dat er altijd 1,80 tussen baan en afzetting moet zijn.Waarvan minimaal 1 meter bestaande uit gras Geloof dat CPB geen CIK baan is.
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: di maart 31, 2015 11:46 am |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
Knaf geeft aan enkel banen te erkennen die fia-cik of ASN gecertificeerd zijn te gebruiken voor wedstrijden.
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: di maart 31, 2015 12:03 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Dan nog zal de langste baan van NL zich toch graag nog een fractie van internationaal allure aan willen meten en daarvoor genegen moeten zijn om adviesmatig qua CIK richtlijnen eea zo goed mogelijk op orde willen hebben. Overigens bedient men zich qua regelgeving -waar het hen past- op technisch gebied als filters, bakken, bumpers en dempers maar ook motorhomologaties wel van de CIK normen, staat zelfs voor een deel op de CPB site. Men kan de richtlijnen voor andere adequate CIK regelgeving dan niet zomaar naast zich neerleggen. Maar, om escapes, obstakels etc te omzeilen, het is wel een KNAF baan: http://www.knaf.nl/secties/karting/erkende-kartcircuits
|
|
Omhoog |
|
|
Ron88
|
Geplaatst: wo apr 01, 2015 5:16 pm |
|
Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm Berichten: 1303 Woonplaats: Nuland
|
Als ik heel eerlijk ben: Ik vind het maar een hoop gezeik! Laat die banden er lekker liggen/staan.. Ik schroom er dan ook niet in om te zeggen dat ik de enige ben voor optie 2. Tenzij iemand een ongelofelijk ingenieus plan heeft en een betere oplossing, zeg ik: veilig genoeg, dus prima zo.. Liever dit dan oplossingen die op andere banen worden gedaan (balken etc. aan de binnenkant van circuits of van die flappen die je ook lanceren) Bovendien: anders kun je beter gaan schaken of dammen als je het gevaarlijk vindt.. Kart- en autosport is niet voor watjes!
_________________ Koos Kartloos
|
|
Omhoog |
|
|