Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ] 

banden aan de binnenkant, gevaarlijk?
Absoluut, ze moeten weg. 50%  50%  [ 14 ]
Nee, geef de baanbeheerder volkomen gelijk, het is veilig. 4%  4%  [ 1 ]
Het is tot in bepaalde mate veilig, maar kan ook gevaarlijke situaties opleveren. 39%  39%  [ 11 ]
Anders, namelijk: ... 7%  7%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 28
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma maart 30, 2015 7:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
+1

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 30, 2015 7:16 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Persoonlijk denk ik dat een organisatie als de KNAF dit in het kader van de veiligheid binnen de perken zou moeten houden en adhv een checklist inzichtelijk moeten krijgen wat goed is en wat op te lossen verbeterpunten zijn. Tenslotte is karten de kweekvijver van de autosport en zou een uithangbord/visitekaartje moeten zijn. Een soort van kwaliteitslabel zou de gebruikers van de baan kunnen aangeven dat alles netjes en goed in orde is op het gebied van veiligheid.
Overigens vind ik het antwoord wat je van CPB terugkrijgt netjes snel en eerlijk. De maatregelen streven echter hun doel voorbij. Schade en de moeite van communicatie nemen zouden zoals jouw verzoek luidt sowieso tot heroverweging van genomen beslissingen moeten leiden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 30, 2015 7:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 05, 2013 5:20 pm
Berichten: 351
Woonplaats: Tiel
ben ik met je eens petrolhead, juist omdat ik niet kan begrijpen waarom het veiliger zou zijn zou ik ook wel een verklaring willen hebben van mensen die optie 3 hebben gekozen. Niet voor corruptie en dergelijke om toch voor optie 1 te stemmen :lol: , maar puur voor mijn eigen duidelijkheid omdat ik misschien iets niet begrijp door mijn eigen frustratie..

_________________
~ Birel CRX32 (2006) + Swissauto SA250 (2009).
~ CRG Darkrider (2015) + Rotax evo DD2 (2015).


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 30, 2015 7:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Het mee nemen van het randje achter de curb zorgt ook voor rotzooi op de baan.
Kan vanuit CPB ook meespelen om er banden neer te zetten.

Kwam overigens een filmpje van enige tijd geleden tegen.
Dennis Kroes in de regen op Berghem: https://www.youtube.com/watch?v=RloYiAmsUjU

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 30, 2015 8:35 pm 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Cik regulation circuits artikel 7 geeft aan dat er altijd 1,80 tussen baan en afzetting moet zijn.
Waarvan minimaal 1 meter bestaande uit gras


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 30, 2015 8:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
juist omdat ik niet kan begrijpen waarom het veiliger zou zijn zou ik ook wel een verklaring willen hebben van mensen die optie 3 hebben gekozen


Had optie 3 gestemd, eigenlijk had ik de stelling niet goed gelezen :oops:
Ik had meer banden langs de baan in het algemeen in gedachten,ik had dus beter optie 1 kunnen stemmen.(is dat nog te veranderen zonder de boel in de war te sturen?)
Respect hoor dat je met de baanbeheerder aan het mailen bent gegaan :LL

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 30, 2015 8:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 05, 2013 5:20 pm
Berichten: 351
Woonplaats: Tiel
Haha kan gebeuren, je kunt het nogsteeds veranderen.
Ik heb ook maar gemaild eigenlijk eerst een beetje uit frustratie, maar later realiseerde ik me eigenlijk hoe gevaarlijk het echt is.

@gewoonmaarten. Maak er maak 1,8 mm van op berghem =D)

_________________
~ Birel CRX32 (2006) + Swissauto SA250 (2009).
~ CRG Darkrider (2015) + Rotax evo DD2 (2015).


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 30, 2015 9:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
Haha kan gebeuren, je kunt het nogsteeds veranderen.

Aangepast :)

Gevaarlijk is het zeker, Verhaaltje kuilen en gaten vind ik een zwak argument.
Je zou er ook voor kunnen kiezen om aan de binnenzijde open bestrating neer te leggen.
Afbeelding
Gras kan er dan gewoon tussen groeien en de boel word dan niet leeg gereden.
Op die manier heb je er ook nauwelijks onderhoud aan.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door svv op ma maart 30, 2015 9:26 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 30, 2015 9:19 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
De obstakels zijn geclusterd en daardoor veel te zwaar om als veilige barriere te dienen, in de binnenbocht ontstaan er nodeloos extra gevaarlijke situaties. Zeker omdat je met meerdere in de baan bent en inhaalpogingen waagt en mogelijk een tikje krijgt is de room for error te minimaal met die stapels zo dicht aan de baan.

Hulde om het aan te kaarten Menno, hulde ook aan Maarten want met die regelgeving heb je iets vasts terzake doends in handen waar vanuit het grote CIK orgaan aan zou moeten worden voldaan. Als men op CPB er al van op de hoogte is wordt het naast zich neergelegd, of het nu verplicht is of niet, over die zaken is nagedacht en de vaststellingen zijn er niet voor niets.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 30, 2015 10:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 05, 2013 5:20 pm
Berichten: 351
Woonplaats: Tiel
Al met al merk ik wel dat menig rijder het hier eens is over het feit dat de banden gewoon gevaarlijk zijn.
Is er geen officiële manier om dit aan te kaarten bij het circuit dmv een enquête/petitie. Weet zelf namelijk niet hoe ik dit zelf zo 1,2,3 zou aanpakken.

_________________
~ Birel CRX32 (2006) + Swissauto SA250 (2009).
~ CRG Darkrider (2015) + Rotax evo DD2 (2015).


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 31, 2015 7:00 am 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Ik ga er vanuit dat CPB hier zelf lering uit trekt en de strategie zelf aanpast.
Zou dit bgg voorlopig eerst bij de Knaf neerleggen. Daar zijn op dit moment -was in het verleden wel anders- een aantal mensen actief met affiniteit voor karten die zich waarschijnlijk verantwoordelijk zullen voelen voor het goed oppakken .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 31, 2015 7:53 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Citaat:
Cik regulation circuits artikel 7 geeft aan dat er altijd 1,80 tussen baan en afzetting moet zijn.Waarvan minimaal 1 meter bestaande uit gras

Geloof dat CPB geen CIK baan is.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 31, 2015 11:46 am 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Knaf geeft aan enkel banen te erkennen die fia-cik of ASN gecertificeerd zijn te gebruiken voor wedstrijden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 31, 2015 12:03 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Dan nog zal de langste baan van NL zich toch graag nog een fractie van internationaal allure aan willen meten en daarvoor genegen moeten zijn om adviesmatig qua CIK richtlijnen eea zo goed mogelijk op orde willen hebben.
Overigens bedient men zich qua regelgeving -waar het hen past- op technisch gebied als filters, bakken, bumpers en dempers maar ook motorhomologaties wel van de CIK normen, staat zelfs voor een deel op de CPB site. Men kan de richtlijnen voor andere adequate CIK regelgeving dan niet zomaar naast zich neerleggen.

Maar, om escapes, obstakels etc te omzeilen, het is wel een KNAF baan:
http://www.knaf.nl/secties/karting/erkende-kartcircuits


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 01, 2015 5:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: Nuland
Als ik heel eerlijk ben: Ik vind het maar een hoop gezeik! Laat die banden er lekker liggen/staan.. Ik schroom er dan ook niet in om te zeggen dat ik de enige ben voor optie 2.

Tenzij iemand een ongelofelijk ingenieus plan heeft en een betere oplossing, zeg ik: veilig genoeg, dus prima zo.. Liever dit dan oplossingen die op andere banen worden gedaan (balken etc. aan de binnenkant van circuits of van die flappen die je ook lanceren)

Bovendien: anders kun je beter gaan schaken of dammen als je het gevaarlijk vindt.. Kart- en autosport is niet voor watjes! :)

_________________
Koos Kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David