Auteur |
Bericht |
Jeffreylehrke
|
Geplaatst: di maart 10, 2015 11:13 am |
|
Geregistreerd: do jan 15, 2015 1:07 pm Berichten: 21
|
Beste mede karters
Ik heb een vraag na dat ik mijn rem cilinder heb schoon gemaakt even als de rem leiding en remblok
Is het tijd geworden om alles weer te monteren, dit is gebeurt maar dan nu de grootste vraag
Hoe vul ik rem vloeistof bij gebruik dot 4
Heb al een soort van flesje op de kop onderkant open geknipt en een aansluiting van het vulflesje na de rem cilinder gemaakt
Hoe gaat het verder in zijn werking ????
Graag tips hoe dit word uitgevoerd
Gr jeffrey Ps mensen die in kerpen gaan karten stuur me een bericht voor eventuweel samen tegaan
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: di maart 10, 2015 12:58 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Hoe vul ik rem vloeistof bij gebruik dot 4 Bedoel je hiermee als je dot 4 gebruikt of met gebruikte dot 4?
|
|
Omhoog |
|
|
Nodroz
|
Geplaatst: di maart 10, 2015 1:19 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am Berichten: 545 Woonplaats: Gent
|
Hoe ik het doe: Cilinder vullen met remolie (dot 4 in jouw geval dus) Ontluchtingsnippel open aan de remklauw Kart vooraan hoger zetten dan achteraan Langzaam pompen en zorgen dat het reservoir niet leeg loopt.. anders trekt hij terug lucht binnen! Van zodra er remvloeistof uit het nippeltje komt, dichtdraaien. Zorg dat reservoir goed gevuld is (ten allen tijde) Ga op de rem staan, ontluchtingsnippel open, wacht tot alle vloeitstof en eventuele luchtbellen eruit zijn, en terug af de rem. Vorige stap blijven herhalen tot er geen bellen meer uit komen en de rem niet meer "sponzig" aan voelt.
Succes
_________________ Birel RY31 met Rotax Max SR.
|
|
Omhoog |
|
|
Jeffreylehrke
|
Geplaatst: di maart 10, 2015 3:31 pm |
|
Geregistreerd: do jan 15, 2015 1:07 pm Berichten: 21
|
Gebruik nieuwe dot 4
Niks van gebruikte haha heb die dingen niet voor niks schoongemaakt
Oh nodroz dankjewel ga het proberen
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: di maart 10, 2015 4:15 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Persoonlijk vind ik het fijner om remmen te ontluchten als je met zijn tweeën bent. Werkt net wat makkelijker.
|
|
Omhoog |
|
|
Nodroz
|
Geplaatst: wo maart 11, 2015 10:06 am |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am Berichten: 545 Woonplaats: Gent
|
Juist, was ik vergeten melden! Met zijn 2 liefst, het is lastig om op de rem te blijven duwen en terwijl de ontluchtingsnippel open te draaien, effe wachten en terug dicht te draaien om dan pas de rem los te laten.
_________________ Birel RY31 met Rotax Max SR.
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: wo maart 11, 2015 11:46 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
is het een zelf stellend syteem ? dus met tankje op de pomp of zonder tankje
|
|
Omhoog |
|
|
erwinms
|
Geplaatst: zo maart 15, 2015 4:17 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 1:51 pm Berichten: 112 Woonplaats: EDEGEM BELGIE
|
Beste Joris, een tankje op de pomp heeft helemaal niets te maken met zelf stellend of niet. Met een reservoirtje moet je alleen niet zo opletten of er nog genoeg olie in het circuit zit. Naar mijn mening bestaan er niet zoveel systemen die zelf stellend zijn zoals op een auto. Ik weet dat het bestaat maar ......
_________________ MS26 + TM K9
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: zo maart 15, 2015 8:46 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Beste Joris, een tankje op de pomp heeft helemaal niets te maken met zelf stellend of niet. Met een reservoirtje moet je alleen niet zo opletten of er nog genoeg olie in het circuit zit. Naar mijn mening bestaan er niet zoveel systemen die zelf stellend zijn zoals op een auto. Ik weet dat het bestaat maar ...... Manier van ontluchten is ander. Dus zo vreemd vindt ik de vraag van Joris nog niet.
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma maart 16, 2015 9:36 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
bijna alle moderne systemen zijn zelf stellende systemen en hebben daar voor een olie buffer nodig (een tankje dus) heb je echter een ouder systeem dan moet je die met plaatjes vullen achter de rem blokken dit is dan een niet zelf stellend systeem hier is geen buffer voor nodig en hebben dan dus doorgaans ook geen tankje
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: wo maart 18, 2015 10:46 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Er zijn vele methodes om de lucht uit je leidingen/klauwen/pomp te krijgen. Meeste die ik gebruik is vanuit achter met een grote medische spuit, de remolie terug spuiten het reservoir in aan de voorkant. Dit is het mooist met zelfstellende remmen, dan kun je een kleine voordruk in het systeem krijgen. (mooiere aansluiting van je remblokken op de schijf).
De "officiele" manier voor remsystemen zonder reservoir (de niet zelf stellende), vulbusje erop schroeven met voldoende voorraad remolie. Het kraantje dicht, remdruk opbouwen, remklauw iets openen lucht laten ontsnappen tot de remdruk volledig wegvalt. Remklauw dicht, voor het kraantje open van de vulbus, rempedaal rustig terug laten komen naar de rust stand (nu zal de pomp nieuwe olie gaan opnemen uit de vulbus). Deze actie volhouden totdat de remdruk volledig terug is dus alle lucht uit de leiding. Dat weet je als er geen bubbeltjes meer uit de klauw komen. Let op, er kan nog lucht in de leiding zitten, meerdere keren doorspoelen is aan te raden.
De "officiele" manier voor remsystemen met resevoir (zelfstellend, o.a. bij auto's), exact dezelfde methode als bovenstaande alleen dan is het reservoir het vulbusje.. het kraantje is hier bij niet aanwezig omdat de rempomp zelf het kanaal sluit. (let op! eerst stukje kan een klein fonteintje ontstaan ivm het niet afgesloten hebben van je reservoir.)
Zoals joris ook al aangeeft, het is afhankelijk van je systeem wat werkt. De zelfstellende zijn het makkelijkst. Alleen zijn bij slechte rubbers in de rempomp lastig te analyseren.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
ma_RC_el
|
Geplaatst: di mei 12, 2015 8:52 am |
|
Geregistreerd: ma dec 22, 2014 3:25 pm Berichten: 18
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: di mei 12, 2015 9:02 am |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Marcel, je foto's zijn niet zichtbaar. Probeer het nog eens met www.imgur.com
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
ma_RC_el
|
Geplaatst: di mei 12, 2015 10:42 am |
|
Geregistreerd: ma dec 22, 2014 3:25 pm Berichten: 18
|
Poging 2:
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: di mei 12, 2015 6:27 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Koop een remontluchter scheelt een hoop frustratie. Remontluchter erop kraantje open ontluchtingsnippel open en wachten totdat er alleen maar olie en geen lucht meer uit komt. Nippel dicht draaien remontluchter eraf en klaar!!!!
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|