Auteur |
Bericht |
rotaxmax11
|
Geplaatst: wo okt 13, 2004 5:10 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am Berichten: 897 Woonplaats: Wijchen
|
ik zal ff kijken
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
rotaxmax11
|
Geplaatst: wo okt 13, 2004 5:26 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am Berichten: 897 Woonplaats: Wijchen
|
Nou Paulo, ik d8 dat deze vragen nog niet beantwoord had (vergeten denk ik):
Citaat: - accu is nu onder de stuurstang op het bodemplaat bevestigd, kan dat geen kwaad ? ik zie ze namelijk meestal schuin links achter stoel. Ik heb hem zelf ook schuin achter mijn stoel. Ik denk dat de plaats opzich niet zo veel uitmaakt, als je maar niet steeds met de stuurstangen tegen de accu komt en als je er maar niet op trapt (ik weet namelijkniet precies waar je bedoeld). Je moet gewoon opletten dat de acuu niet beschadigd en dat de stekkertjes er onder het rijden goed in zetten. Die stekkertjes zou ik trouwens aan het einde van de dag los halen, doet mijn vader ook altijd (zal wel komen omdat het anders misschien vastroest ofzo??). Je moet wel erop letten dat je accu altijd goed geladen is, want de hele ontsteking loopt via de accu.. Citaat: - rijden die dingen standaard gewoon goed voor de recreatie ?...(ff stukje weggehaald) ik bedoel staafje wat je op pos. 1 t/m 4 kan zetten, ect.) Dat staafje is dus de naald en die zou ik niet veranderen, want da's een minimaal verschil. Als je hem dan toch veranderd, moet je wel opletten dat hij niet verbuigt, want dat gebeurt snel. Citaat: - na hoeveel uur moet de carburatuer gereviseerd worden ?
Volgens mij moet je de carburateur gewoon eens in de paar maanden goed schoonmaken (uitelkaar halen) en kijken of het membraantje niet vies of gescheurd is. Is dat wel het geval, zou ik er even een ander membraantje in zetten.
Ik hoop dat ik je zo goed heb kunnen informeren. Als ik nog wat vergeten ben, of jij nog meer vragen hebt, stel ze maar!
Groetjes,
mara
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: wo okt 13, 2004 6:02 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Heeee,
Gewelidg bedankt voor al deze mooie info,
Neem ik mee in mijn aantekeningenboek.
thanks my Lady.
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
rotaxmax11
|
Geplaatst: wo okt 13, 2004 9:10 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am Berichten: 897 Woonplaats: Wijchen
|
haha, graag gedaan
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: zo okt 24, 2004 10:33 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
zo de zondag ingereden zonder vast lopers
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo okt 24, 2004 10:37 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Das mooi
Hoe heb je de moter dit keer ingereden (was gelukkig wel een stukje warmer he)?
P.S in een ander topic vroeg men zich af of je al Heidenaus getest had
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: zo okt 24, 2004 10:43 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ooh nee heb die hiedenau nog in de schuur liggen
ik heb nou hulp gehad van een ex 100 cc wedstrijd rijder die heeft me mooi begelijd en nou 5 rondjes 10000 rpm 5 11000 5 12000 der af dan 5rondjes 11000 5 12000 5 14000 en eentje volgas en klaar
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo okt 24, 2004 11:09 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Hoe heb je de sproeiers gezet, extra vet of juist niet?
|
|
Omhoog |
|
|
rotaxmax11
|
Geplaatst: ma okt 25, 2004 11:43 am |
|
Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am Berichten: 897 Woonplaats: Wijchen
|
wow... ik moest altijd veel langer inrijden ..
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: ma okt 25, 2004 12:44 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
David schreef: Hoe heb je de sproeiers gezet, extra vet of juist niet?
je moet de sproeiers dichter zetten
de brandstof koelt de zuiger anders te veel
waardoor de motor niet op temperatuur komt en dat is juist heel belangrijk tegen vastlopers
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma okt 25, 2004 4:46 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ja Peter, dat noemde ik eerder in dit topic ook al. Het vervelende is dat de meningen hierover nogal uiteenlopen, er wordt namelijk ook veel gezegd dat door de sproeiers open te zetten de moter en minder snel vastloopt, en bovendien zouden de zuiger(veer) en cilinderwand welliswaar langzamer, maar wel beter op elkaar inslijten, waardoor de moter later meer vermogen levert en langer meegaat.
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: ma okt 25, 2004 4:59 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
als je meer brandstof gebruikt wordt het motortje niet warm (met deze kou dan)
daardoor krijg je overmatige slijtage en wrijving
loopt he tzuigertje niet vast dan kost het wel vermogen
ik ben een voorstander van heel goed inrijden
op het motorforum is er ook wel eens een discussie geweest
racers (echt voor op circuit)worden niet ingereden en straat motoren meestal wel
heel vaak zijn de motoren die niet goed zijn ingereden echte olie boten
puur doordat er overmatige slijtage is geweest
het is ook heel belangrijk om een keer tussen door de motor af te laten koelen
ook te heet laten worden is niet goed
ps ik heb het ook maar uit een boek he
die van dennis van der spoel
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma okt 25, 2004 6:26 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
wat ze mij hebben wijs gemaakt is dat benzine en olie je zuiger koelt en de ribben of in mijn geval de radiateur de cilinder rijd je dus te arm wordt je zuiger te heet en zet die te veel uit en loopt die vast maar het kan dus ook door te koud rijden dan wordt je cylinder te veel gekoeld en loopt je zuiger ook vast daarom wordt er dus altijd af geplakt als het koud is dus rijk genoeg rijden met voldoende olie en een warme cylinder moet in theorie het beste zijn tegen vastlopers
ik het nou met inrijden veel meer op m'n temp gelet toen ik de eerste keer reed had ik bijna de hele radiator afgeplakt en naar mate het harder ging moes der ook steeds meer plakband af
|
|
Omhoog |
|
|
rotaxmax11
|
Geplaatst: di okt 26, 2004 12:11 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am Berichten: 897 Woonplaats: Wijchen
|
Ik moest de max inrijden met 75 graden.. da's 10 graden meer dan normaal.. maar wel met meer olie in de benzine. (1:30)
Maar ik vind ook dat inrijden erg belangrijk is. Ik heb er een echte hekel aan, maar ik wil het toch altijd zelf doen, omdat ik dan zeker weet dat ik hem op de juiste manier inrijd. kan toch een beetje schelen!
_________________
|
|
Omhoog |
|
|