Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2004 5:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am
Berichten: 897
Woonplaats: Wijchen
ik zal ff kijken :P

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2004 5:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am
Berichten: 897
Woonplaats: Wijchen
Nou Paulo, ik d8 dat deze vragen nog niet beantwoord had (vergeten denk ik):

Citaat:
- accu is nu onder de stuurstang op het bodemplaat bevestigd, kan dat geen kwaad ? ik zie ze namelijk meestal schuin links achter stoel.


Ik heb hem zelf ook schuin achter mijn stoel. Ik denk dat de plaats opzich niet zo veel uitmaakt, als je maar niet steeds met de stuurstangen tegen de accu komt en als je er maar niet op trapt (ik weet namelijkniet precies waar je bedoeld). Je moet gewoon opletten dat de acuu niet beschadigd en dat de stekkertjes er onder het rijden goed in zetten. Die stekkertjes zou ik trouwens aan het einde van de dag los halen, doet mijn vader ook altijd (zal wel komen omdat het anders misschien vastroest ofzo??). Je moet wel erop letten dat je accu altijd goed geladen is, want de hele ontsteking loopt via de accu..



Citaat:
- rijden die dingen standaard gewoon goed voor de recreatie ?...(ff stukje weggehaald) ik bedoel staafje wat je op pos. 1 t/m 4 kan zetten, ect.)


Dat staafje is dus de naald en die zou ik niet veranderen, want da's een minimaal verschil. Als je hem dan toch veranderd, moet je wel opletten dat hij niet verbuigt, want dat gebeurt snel.



Citaat:
- na hoeveel uur moet de carburatuer gereviseerd worden ?


Volgens mij moet je de carburateur gewoon eens in de paar maanden goed schoonmaken (uitelkaar halen) en kijken of het membraantje niet vies of gescheurd is. Is dat wel het geval, zou ik er even een ander membraantje in zetten.

Ik hoop dat ik je zo goed heb kunnen informeren. Als ik nog wat vergeten ben, of jij nog meer vragen hebt, stel ze maar!

Groetjes,
mara

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2004 6:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Heeee,

Gewelidg bedankt voor al deze mooie info,
Neem ik mee in mijn aantekeningenboek.

thanks my Lady.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2004 9:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am
Berichten: 897
Woonplaats: Wijchen
haha, graag gedaan ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 24, 2004 10:33 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
zo de zondag ingereden zonder vast lopers


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 24, 2004 10:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Das mooi :D
Hoe heb je de moter dit keer ingereden (was gelukkig wel een stukje warmer he)?

P.S in een ander topic vroeg men zich af of je al Heidenaus getest had


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 24, 2004 10:43 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ooh nee heb die hiedenau nog in de schuur liggen

ik heb nou hulp gehad van een ex 100 cc wedstrijd rijder die heeft me mooi begelijd en nou 5 rondjes 10000 rpm 5 11000 5 12000 der af dan 5rondjes 11000 5 12000 5 14000 en eentje volgas en klaar


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 24, 2004 11:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Hoe heb je de sproeiers gezet, extra vet of juist niet?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 25, 2004 11:43 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am
Berichten: 897
Woonplaats: Wijchen
wow... ik moest altijd veel langer inrijden ..

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 25, 2004 12:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
David schreef:
Hoe heb je de sproeiers gezet, extra vet of juist niet?

je moet de sproeiers dichter zetten
de brandstof koelt de zuiger anders te veel
waardoor de motor niet op temperatuur komt en dat is juist heel belangrijk tegen vastlopers

_________________
Driften kost tijd [-X , het is alleen zo leuk 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 25, 2004 4:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ja Peter, dat noemde ik eerder in dit topic ook al. Het vervelende is dat de meningen hierover nogal uiteenlopen, er wordt namelijk ook veel gezegd dat door de sproeiers open te zetten de moter en minder snel vastloopt, en bovendien zouden de zuiger(veer) en cilinderwand welliswaar langzamer, maar wel beter op elkaar inslijten, waardoor de moter later meer vermogen levert en langer meegaat.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 25, 2004 4:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
als je meer brandstof gebruikt wordt het motortje niet warm (met deze kou dan)
daardoor krijg je overmatige slijtage en wrijving
loopt he tzuigertje niet vast dan kost het wel vermogen
ik ben een voorstander van heel goed inrijden
op het motorforum is er ook wel eens een discussie geweest
racers (echt voor op circuit)worden niet ingereden en straat motoren meestal wel
heel vaak zijn de motoren die niet goed zijn ingereden echte olie boten
puur doordat er overmatige slijtage is geweest
het is ook heel belangrijk om een keer tussen door de motor af te laten koelen
ook te heet laten worden is niet goed

ps ik heb het ook maar uit een boek he ;)
die van dennis van der spoel

_________________
Driften kost tijd [-X , het is alleen zo leuk 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 25, 2004 6:26 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
wat ze mij hebben wijs gemaakt is dat benzine en olie je zuiger koelt en de ribben of in mijn geval de radiateur de cilinder rijd je dus te arm wordt je zuiger te heet en zet die te veel uit en loopt die vast maar het kan dus ook door te koud rijden dan wordt je cylinder te veel gekoeld en loopt je zuiger ook vast daarom wordt er dus altijd af geplakt als het koud is dus rijk genoeg rijden met voldoende olie en een warme cylinder moet in theorie het beste zijn tegen vastlopers

ik het nou met inrijden veel meer op m'n temp gelet toen ik de eerste keer reed had ik bijna de hele radiator afgeplakt en naar mate het harder ging moes der ook steeds meer plakband af


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 26, 2004 12:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am
Berichten: 897
Woonplaats: Wijchen
Ik moest de max inrijden met 75 graden.. da's 10 graden meer dan normaal.. maar wel met meer olie in de benzine. (1:30)

Maar ik vind ook dat inrijden erg belangrijk is. Ik heb er een echte hekel aan, maar ik wil het toch altijd zelf doen, omdat ik dan zeker weet dat ik hem op de juiste manier inrijd. kan toch een beetje schelen!

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David