Auteur |
Bericht |
Wilfred
|
Geplaatst: za nov 15, 2014 9:41 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Rijden in de regen en/of gladde omstandigheden als sneeuw is zeker leuk. En de kou is niet het grootste probleem, wel een factor voor mij. Maar het grootste issue voor mij is het schoonmaken van het materiaal als je in regen of sneeuw hebt gereden. Daar gaat gewoon veel meer tijd in zitten dan wanneer je met droog weer rijdt. Helaas heb ik meestal niet de tijd en daarom rijdt ik dan niet en houdt ik een winterstop.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
Nodroz
|
Geplaatst: za nov 15, 2014 11:17 am |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am Berichten: 545 Woonplaats: Gent
|
Ik ga in de winter niet gaan karten omdat ik 2uur moet rijden naar bv Genk. De banen in België zijn al niet te rijden als het droog is, laat steen in de regen en sneeuw... Vandaar, lekker gezellig warm thuisblijven en de motor ook, hehe Alvast bedankt voor de antwoorden. Had vorig jaar gewoon de motor zo weggezet zonder te beseffen van dat koelwater en benzine in de carb. Weer wat bijgeleerd
_________________ Birel RY31 met Rotax Max SR.
|
|
Omhoog |
|
 |
Backlash
|
Geplaatst: zo nov 16, 2014 8:36 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Ik stop al met karten als het onder de 10 graden is... als het tijdens een wedstrijd begint te miezeren rij ik terug de pitstraat in. Zo'n die-hard karter ben ik  1 keer een regen race gereden... nooit meer!
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
 |
Jean
|
Geplaatst: zo nov 16, 2014 8:47 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm Berichten: 270 Woonplaats: België
|
Ik kart af en toe wel eens in de regen, en doe het eigenlijk wel graag.. Al haat ik dat poetswerk achteraf 
|
|
Omhoog |
|
 |
GT racing
|
Geplaatst: zo nov 16, 2014 8:55 pm |
|
Geregistreerd: vr okt 25, 2013 8:42 pm Berichten: 266 Woonplaats: Gent
|
Ik heb nog maar 1 keer gereden in de regen. Best wel leuk. Achteraf is inderdaad veel werk, maar ik neem dit er graag bij.
_________________ Tony Kart/ VICI MOTORSPORTS Rotax senior: what else...
|
|
Omhoog |
|
 |
tonnymontana
|
Geplaatst: wo dec 17, 2014 10:29 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Citaat: Al haat ik dat poetswerk achteraf Hogendruk reiniger, compressor om het droog te blazen, daarna siliconen spray eroverheen met een doekje en chassis is zo schoon.
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
 |
erwinms
|
Geplaatst: wo dec 17, 2014 4:54 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 1:51 pm Berichten: 112 Woonplaats: EDEGEM BELGIE
|
Water aflaten => daarmee ben ik wel akkoord maar ik denk dat het dan toch ook nog beter is een beetje koelvloeistof in de pomp te doen. Dat heeft een beetje een smerende werking en zal volgens mij roesten (v/d lagers ) voorkomen. Voor vorige winter absoluut geen problemen met mijn waterpomp --- na de winter liep het water er zo uit als de motor draaide. De lagers waren echt NDK ( naar de klo...)
_________________ MS26 + TM K9
|
|
Omhoog |
|
 |