Auteur |
Bericht |
GT racing
|
Geplaatst: wo sep 17, 2014 7:35 pm |
|
Geregistreerd: vr okt 25, 2013 8:42 pm Berichten: 266 Woonplaats: Gent
|
@Max: geen zichtbaar water aan de cilinderkop. Maar tussen de lamelletjes van de radiator zelf. @basjuh: ik heb De radiator al eens afgenomen en goed gekuist. Zonder resultaat. Ik heb het kapotte kanaaltje ondertussen wel gevonden. Ik ga proberen om het af te sluiten. Boven en onderaan dichtlassen. Laten we hopen dat het werkt. Zoniet een nieuwe radiator
_________________ Tony Kart/ VICI MOTORSPORTS Rotax senior: what else...
|
|
Omhoog |
|
 |
Max
|
Geplaatst: do sep 18, 2014 8:15 am |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Snap 'm. Ik wil ook eerst even kijken waar het lek precies zit, en dan die 2 componenten metaal lijm gaan proberen. Wie weet doet het wat.
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
tonnymontana
|
Geplaatst: do sep 18, 2014 8:29 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Citaat: . Wie weet doet het wat. Weet ik wel zeker, top spul!
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
 |
Max
|
Geplaatst: do sep 18, 2014 8:38 am |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Waar heb jij nou eigenlijk gereden afgelopen zaterdag?? 
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
tonnymontana
|
Geplaatst: do sep 18, 2014 9:34 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Veldhoven, maar dan met de Rotax Max. Was ook wel eens leuk om die eens te misbruiken.
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
 |
Max
|
Geplaatst: do sep 18, 2014 10:30 am |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Heb je maar tot 2 uur kunnen rijden of niet? Wacht nog steeds op die rematch 
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
petrolhead
|
Geplaatst: do sep 18, 2014 12:30 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Back on topic maar weer... @ GT Racing weet je inmiddels dat je het met hardsolderen dicht kan maken dan op het kwetsbare materiaal. Ben je niet bang dat je veel aan koelcapaciteit inboet dan?, het afdichten van een een pijpje op zo'n klein koelblokje als van een Max maakt nogal wat uit lijkt me, dan kom je op een warme dag oid vast te kort. Het voordeel van het "dichtlijmen" met 2 component metaalepoxy is dat het contour gedicht wordt en de flow door het pijpje waarschijnlijk niet of nauwelijks gehinderd terwijl slechts lokaal een heel klein deel van de rasterluchtflow onklaar gemaakt wordt, de koelcapaciteit wordt dan nauwelijks aangetast.
|
|
Omhoog |
|
 |
GT racing
|
Geplaatst: vr sep 19, 2014 5:52 am |
|
Geregistreerd: vr okt 25, 2013 8:42 pm Berichten: 266 Woonplaats: Gent
|
Het blijft natuurlijk proberen. Als de temperatuur boven 65C° komt zal ik een nieuw radiator moeten kopen vrees ik. Maar ik ben optimistisch Ondertussen heb ik het pijpje al plaatselijk afgezaagd. Nu nog solderen. Ik zal een paar foto's plaatsen van het resultaat later dit weekend.
_________________ Tony Kart/ VICI MOTORSPORTS Rotax senior: what else...
|
|
Omhoog |
|
 |
tonnymontana
|
Geplaatst: vr sep 19, 2014 8:01 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Off Topic: Ja idd Max, maar dat ook prima hoor. Dan heb je de rest van de dag nog namelijk. Snel weer eens Berghem onveilig maken.
On Topic:
Ik snap ook niet helemaal waarom je het gehele koelkanaal dicht maakt. Het zal misschien niet veel schelen maar, je levert wel koelvermogen in. Terwijl je het gat ook gewoon kan dichten.
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
 |
svv
|
Geplaatst: vr sep 19, 2014 6:56 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Dit zou je ook kunnen proberen http://www.kseal.com/
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines! 
|
|
Omhoog |
|
 |
GT racing
|
Geplaatst: za sep 27, 2014 6:57 am |
|
Geregistreerd: vr okt 25, 2013 8:42 pm Berichten: 266 Woonplaats: Gent
|
De radiator is hersteld. Ik heb de 2 componentenlijm gebruikt van Bison, want het lassen ging niet. Ondertussen de radiator gemonteerd en de rotax laten warmdraaien op de kartbok tot 43C°: Geen druppeltje verlies. Nu nog eens zo snel mogelijk testen op het circuit, maar ik denk dat het zal lukken.
_________________ Tony Kart/ VICI MOTORSPORTS Rotax senior: what else...
|
|
Omhoog |
|
 |
GT racing
|
Geplaatst: zo okt 12, 2014 7:18 am |
|
Geregistreerd: vr okt 25, 2013 8:42 pm Berichten: 266 Woonplaats: Gent
|
Gisteren voor de eerste keer gereden met de herstelde radiator. Tot nu toe geen lekjes. Het was wel koud en nat, maar de temperatuur ging niet hoger dan 29c°. Ik heb dan maar de radiator afgeplakt (boven en onder) Dan kwam de temperatuur tot aan 49c°.
_________________ Tony Kart/ VICI MOTORSPORTS Rotax senior: what else...
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: zo okt 12, 2014 4:00 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Dan kwam de temperatuur tot aan 49c°. Dan mag je gerust nog meer afplakken. Zelf rij ik met een werktemperatuur van 65c°.
|
|
Omhoog |
|
 |