Auteur |
Bericht |
tonnymontana
|
Geplaatst: wo sep 03, 2014 11:27 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
En ik zal je kabel van de koppeling niet op spanning zetten, maar lichtjes aandraaien.
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
 |
Max
|
Geplaatst: wo sep 03, 2014 12:07 pm |
|
|
Datzelfde euvel had ik afgelopen keer ook. "Oh hey deze moer zit wel erg los. Meteen even vast zetten". En dan naar binnen rijden en erachter komen dat je koppelingshendel niet meer werkt. 
|
 |
kevin birel
|
Geplaatst: di sep 09, 2014 11:04 pm |
|
|
Als ik u was alles nakijken en wat slecht is vervangen.
_________________ Birel KZ
|
|
Omhoog |
|
 |
JarnoTM125
|
Geplaatst: wo sep 17, 2014 8:29 am |
|
Geregistreerd: ma aug 25, 2014 7:34 pm Berichten: 25 Woonplaats: Schoonebeek, Drenthe
|
weet het probleem al, aan de stoelkant van de motor zit het koppelingshendeltje, deze heb ik eraf gehad, nu zit er een halve maan in, hier hoort normaal gesproken een kogeltje in te zitten toch? bij mij zit deze er niet in, heb de hele koppeling los gehad, en alles bekeken, op gegeven moment alles weer goed gemonteerd, en had ik heel even (1 manche) een koppeling.. bij het inrijden van de pits wil ik weer de koppeling intrekken, en toen deed hij het weer niet.
_________________ MS || TM CROSS 125cc. DAP || ROTAX 100cc.
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: vr sep 19, 2014 12:36 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
Als mijn motor niet liep vd cross had ik nooit dat de koppeling los kwam als ik hendel in kneep. als de motor liep kon je hem wel inknijpen. Mij is altijd verteld dat het een natte koppeling is en vaker voorkomt bij een tm cross.
als je hem wilde starten gewoon in zijn vrij iemand laten duwen en dan in zijn 2 tikken en gaan:).
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
erwinms
|
Geplaatst: zo sep 21, 2014 10:04 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 1:51 pm Berichten: 112 Woonplaats: EDEGEM BELGIE
|
Welke versnellingsbak olie gebruik je ? Ik gebruik(te) ATX olie, deze is dunner en dan kleeft je koppeling niet zo hard. De ATX olie wordt trouwens door TM zelf aangeraden; dacht ik. Ik weet het niet 100% zeker maar het kogeltje moet aan de zijde v/d koppeling zitten ( niet aan de zijde v/d bediening => het blijft daar niet op de juiste plaats zitten omdat er te veel ruimte is ( moet je ook niet groots zien)). Dit kan je nakijken op de site van TM it ; daar vindt je partmanuals met exploded vieuws van alle motoren van +- 1985 tot nu.
_________________ MS26 + TM K9
|
|
Omhoog |
|
 |