Ga naar pagina Vorige  1 ... 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120 ... 137  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2046 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: za mei 31, 2014 9:39 pm 

Pavesi rotary is er een met gebruiksaanwijzing volgens mij ...

ik krijg m met geen mogelijkheid aan de praat hij kotst er een hoop benzine uit aan de carburateur en ik weet dat een roterende dat wel gauw doet.

af en toe komt er iets geluid en deng deng uit maar daar blijft t bij helaas.

alles gedemonteerd en nagekeken en vlotternaald voor zekerheid vernieuwd maar geen resultaat. :x :x

in ieder geval goedkoop karten zo :P

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jun 01, 2014 5:31 am 

Klinkt idd alsof je carter volgelopen is met benzine.
Goed leeghalen is nodig anders klotst ie het bij iedere omwenteling naar opzij en ook naar boven. Kijk uit voor vloeistofslag!
Ga ervan uit dat de carb over loopt; check naast de vervangen vlotternaald ook de vlotterzitting en het vlotterniveau.
Mogelijk loopt je vlotter zelf vol, kijk ook of alle delen goed gemonteerd zitten.
Het makkelijkst is het om te testen is een zwaartekrachttankje (bijv van een bromfiets) boven de carb te hangen ipv via de pomp.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jun 01, 2014 9:02 am 

liep hij wel toen je hem kocht ?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jun 01, 2014 9:17 am 

Ontluchtingsslangetjes goed open???

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jun 01, 2014 1:47 pm 

staat de inlaatschijf wel op tijd?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jun 01, 2014 9:29 pm 

De eigenwijze Pavesi loopt en hoe ...als een kogel!!

maar niet zonder slag of stoot en heb wel heel diep te moeten gaan ...

ondanks dat ie nog niet liep ben ik vandaag toch naar berghem gegaan ( had ik me beetje op ingesteld) en dacht daar kan ik ook sleutelen en hebben buren minder last en ik wist dat onze nooit beroerde Jan Cramer er ook zou zijn met truck. mocht ik nog iets nodig hebben voor de carburateur of zo en heeft de pavesi dan toch nog zin vandaag ..... dan kan ik gelijk gassen en hem droog rijden.

na alle onderzoeken en verwoede pogingen stond ie ondertussen al weer helemaal blank van binnen incl filterhuis ..tja wat ga je dan doen ..ik heb niet geschroomd en wederom de carb verwijderd weer kijken zoeken wat is er aan de hand ??
maar eerst de benzine er maar eens uit en wel met de waterzuiger op de rubber flens dat gaat super. =D) 8) die ik toevallig in de bus had staan en ook aggregaat natuurlijk.

alles weer gemonteerd en een nwe poging en verdomd hij slaat aan maar bij gas geven spuit de benzine in een straal uit het overloopslangetje die met elkaar verbonden zijn met een gaatje erin ... oke dat weten we dan ook, dus weer carburateur eraf weer controleren en ik wou de benzine uit de slang en filter terug blazen de tank in maar dat ging niet...vreemd vreemd !!
en wat blijkt het pijpje zit nog dicht onderin dus ook zo niet te zien met slangen monteren...rrrrrrr ik had me nog wel een bodybuildersarm kunnen trekken op dat eigenwijze ding ..dat had nooit gewerkt.

toen de tank gedemonteerd en het pijpje doorgeboord ..zo dat is opgelost

toen weer een poging en dat was super ingreep maar nog kwam er wat benzine uit dat slangetje bij wissel gas ....maar kom op al halve dag voorbij dus opschieten.. wil ik nog rijden deze dag [-o<
dus gauw naar boven om baanhuur te betalen en gaan ..eerst voorzichtig beetje de nwe banden ruw en warm maken maar het was toch niet oke veel pruttelen en sputteren en dan ineens uit het niets ..bam vol wielspin en achterstevoren van de baan in ronde 2 dat was 20 euro per rondje :roll:

dus overlegd met Jan en die zei welke maat sproeiernaald en zitting heb je gisteren bij me gehaald ik zeg 350 ..hij zegt probeer eens 300 en dat hebben we gedaan en dat was super ingreep .

en heb op valreep van de dag nog 20 rondjes kunnen maken ..pff gelukkig dat is dan nog maar 2 euro per rondje ..lol

maar het blijft een vak apart en kunst om hier mee te rijden en hard te gaan .. het gaat schuw hard vooruit je rijdt bij elke icc weg alsof die stil staat maar kom je in de bocht en je hebt geen 10000 rpm of meer dan kun je weer opnieuw beginnen of als ze je dood remmen. hij loopt door tot gemak 15500 rpm plus zonder probleem en de uitlaat had ik niet hoeven te bewerken met de brander want die is nu blauw tot aan het eind en de elto ook :wink:

alles bij elkaar een hele ervaring om hier mee te rijden en dit in mijn bezit te hebben volgende keer de grotere 6 inch wielen en banden proberen ..die horen er eigenlijk op superkart maat..en stapje voor stapje nu dingen gaan proberen/wijzigen en rustig wennen aan dit eigenwijze apperaat.

Afbeelding

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jun 01, 2014 10:10 pm 

Mooi verhaal.
Gelukkig is het allemaal goed gekomen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 02, 2014 6:36 am 

Die foto van je stuur is om je "snelste" tijd te laten zien :D ?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 02, 2014 8:16 am 

denk voor het max toerental :lol:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 02, 2014 9:39 am 

Idd Joris jij mag niet meer raden ... =D) Maar maarten voor je snelste ronde komt toch een pijtje te staan ?? ..die zie ik niet :shock:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 02, 2014 10:36 am 

Gaaf hé, zo'n joepiemasjien :mrgreen: .

Goed dat het je gelukt is!
Poe hé 15650 rpm is best veel, de slijtage van met name het big end is bij die vermogens icm toerentallen flink hoog.
M'n roterende Kzh is iets minder toerengraag dan een roterende Pavesi. Bij Kzh staat in de fabriekinstructie slechts 12500 voor. Nu vind ik dat leuk voor een cross oid en wij gingen op advies van de kartzaak dan ook zonder schroom tot 13500 rpm, meestal zaten we zo rond de 13200.
Als je bij opschakelen in de volgende versnelling weer precies goed in de powerband komt dan heb accelatievermogen zat terwijl de lagers en zuiger wat geschoond blijven.
Met de downshift erg hoge toerentallen vermijden, te weinig mengsel en dus te weinig smering, remmen op de schijven en nauwelijks op de motor.
Als je uitlaat zo blauwt is je EGT dan niet veel te hoog eg. staat ie oa rijk genoeg?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 02, 2014 10:37 am 

Ik zou het niet weten, ik rij altijd met een Mychron. :wink:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 02, 2014 12:05 pm 

snelste tijd van je is 56.19 min de 5.44. Dat is het verschil tussen de ronde die je rijdt en de ronde die het snelst was. Dus je tijd was 50.75

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C

Afbeelding
Facebook.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 02, 2014 8:36 pm 

hahahah het is idd een joepiemasjien....wat een heavy apparaat is het .

bougie kleur ziet er goed uit zeker niet te arm dat kan nog wel iets minder maar eerst maar even zo kijken omdat de bochten snelheid wel drastisch omhoog moet om m aan de gang te houden ...oefenen oefenen en nog eens oefenen en stoelschoren eraan monteren dat had ik nog niet aan de nwe stoel en bandenspanning moet verder omlaag maar daar was de dag te ondertussen te kort voor .. :P want rondetijd moet wel omlaag met zo'n joepiemasjien al is het mij daar niet zo om te doen ik vindt de beleving en ervaring zowiezo al een kick . :D

maar het was goed zo gisteren heb mooi alles gechekt gesteld en nagetrokken met momentsleutel en staat er al weer geheel clean bij na alle gesleutel en gemors met die vette benzine door carb erop eraf erop eraf en er weer op ...belangrijkste is hij loopt nu"dus nu tijd voor pret en proberen een te worden met het apparaat.

De EGT ga ik zeker nog controleren ...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 04, 2014 5:30 pm 

Mooi dat ie weer goed loopt,en bij Jan kom je nooit voor niets,wij komen er regelmatig,altijd een oplossing.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2046 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120 ... 137  Volgende