Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo okt 16, 2013 11:06 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 28, 2010 7:26 pm
Berichten: 45
Woonplaats: Almelo
Grappig zo'n subaru heb ik vroeger ook gehad, altijd met veel plezier mee gereden. (2000 - 2003) Wel iets te zwaar en groot in vergelijk met andere motoren. Wel een stuk beter dan een 390 honda volgens mij. We hadden toen startvelden van meer dan 20 stuks op emsburen. Mooie tijden waren dat!

De biland kan ik je als biland rijder zeker aanraden. Onderdelen geen enkel probleem en onderhoud nagenoeg niet nodig. Ik rij een keer of 10 per jaar. En doe preventief elk jaar het volgende

Nieuw olie filter
Nieuwe riem
Nieuwe olie (en goede olie!)

Verder tussendoor af en ten toe de carbs en filter reinigen af en toe aan tandwieltje/ketting en thats's it.
1 x een rubberen ring van de waterpomp moeten vervangen voor een paar euro.
Verder 40 uur zonder problemen. Heb blok in 2010 nieuw gekocht. 2 kameraden van mij hebben ook een biland. 1tje heeft er 2 met meer dan 200 uur op de teller. Dat is voor de hobby rijder 20 jaar rijden ofzo. :D

Voor onderdelen en onderhoud kan ik je beymo.de aanraden (goede webshop, snelle levering en lage verzendkopsten naar nederland) . Maar ook rvf (ook webshop) in belgie of Marti in zwitserland kun je terecht.

Marti is tegenwoordig de eigenaar van de Biland motor en volgens mij ook de bijhorende rechten. En is de enige 'officiele' dealer volgens mij.

In Nederland zijn geen echte Biland specialisten meer.

Bilands staan vaak op de duitse e-bay. Wel oppassen voor de 'net gereviseerde 0 uur gelopen complete motoren' Ik heb nog een biland in de schuur staan die mij door een zelf benoemde biland specialist uit nederland op deze manier is verkocht..

succes!

_________________
------------------------------------------
Motor: Biland SA250 2-cylinder 2010
Kart: Goldkart Viper 2013
Banden: Vega Nordam
Banen: Emsbüren / Eefde / Berghem / Pottendijk
------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 16, 2013 11:16 am 

Geregistreerd: wo apr 11, 2012 11:15 am
Berichten: 88
@ sir... door het Biland topic.. net een facebook pagina geliked... die veel Biland heeft..
Normaal doe ik zaken met TKT.. daar komt mijn subaru vandaan en de "getunede" ook.. maar het is wat een lomp blok.. (oldenzaal perfect)
Maar op eefde heeft de mijne met "oldenzaal" tandwielen.. ademnood.. en heb hem denk ik overtoert..
mijn subaru is nog een van de weinig die niet geploft is.. (krukascasing gelast)

Ook twijfel ik in een NX250 de 4 takt schakel...

Mag de Biland wel op oldenzaal??? want over de subaru deden ze wat moeilijk.. (icm open air filter) met de cik inlaatpot is hij traag.. en loopt niet lekker genoeg.. :mrgreen:

Karten is bijzaak voor mij... mss toch eerst de "getunede" twin carb 360 klaar maken..


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 16, 2013 1:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 28, 2010 7:26 pm
Berichten: 45
Woonplaats: Almelo
Hoi doridaan, ik mag met biland op oldenzaal, al is het niet mijn favo baan. TKT is van geert-jan daar heb ik vroeger zelf samen VEEL mee gereden op de subaru!, daar kun je prima terecht. Hij is alleen geen biland specialist maar kent genoeg mensen hem of jou verder kunnen helpen mocht je eens wat met je biland hebben.

Zoals ik al eerder aangaf in Nederland is geen echte biland specialist en die ene die roept en denkt dat hij het is daar heb ik persoonlijk zeer slechte ervaringen mee. Voor de standaard zaken als distributie, olie en filters en koppeling en kleppen stellen etc. kun je vast ook prima bij TKT terecht. Als je een keer echt wat hebt zou ik adviseren je motor te versturen naar beymo of RVF. De kosten daarvan vallen best nog wel mee. En waarschijnlijk is dat pas na een paar jaar rijden :)

Mocht je een biland kopen dan kun je wellicht mooi met ons 'clubje' mee. Dan hebben we 4 bilanders bij elkaar :-) en 1 rotax max.

_________________
------------------------------------------
Motor: Biland SA250 2-cylinder 2010
Kart: Goldkart Viper 2013
Banden: Vega Nordam
Banen: Emsbüren / Eefde / Berghem / Pottendijk
------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 16, 2013 2:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm
Berichten: 709
Woonplaats: Bad Bentheim
Zonder vervelend te doen,
maar waar zit Geert-Jan nu dan? Kheb mijn dd2 chassis bij hem weg,
maar toen was ie de toko aan het leegruimen.
Aan de binnenhaven zit ie iig niet meer, en volgens mij bestaat TKT helemaal niet meer.

_________________
MS Kart 08 ft. TM K9bspecial

BoBaArt Kartracing

Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 16, 2013 2:13 pm 

Geregistreerd: wo apr 11, 2012 11:15 am
Berichten: 88
Yes SIR.. :wink:

Ik weeg lekker 110 kilo eigen gewicht dus ben niet echt competatief..
Mijn pa heeft erg veel lol aan de motoren fixen.(gepensioneerd garagehouder) . vroeger 340cc gereden (14jr tot 17jr) nu 33 en weer aan de knutsel..
Dus dat simpele werk van riem/olie/enz enz.. is allemaal wel besteedt aan die ouwe..

De subaru krukas ligt nu bij TMR.. nieuwe lagers erin en de standaard motor op het oude tibiframe...(gastenkart)
De getunede subaru gaat op de birel.... eerst dat maar eens bekijken..met 2 dellortos en aangepaste uitlaat (biland vergeet ik niet in ieder geval)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 16, 2013 2:16 pm 

Geregistreerd: wo apr 11, 2012 11:15 am
Berichten: 88
TKT is verhuisd naar Nijverdal/hellendoorn. omgeving... Gewoon even bellen met het nummer op de site..

Wat ik begrepen heb is het pand waar hij zat ZONDER woonbestemming had zijn huis in nijverdal nog.. is daar gaan wonen. met het bedrijf... kosten technisch oogpunt lijkt mij de beslissing.. (zeker in deze tijd snap ik dat wel)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2014 1:10 pm 

Geregistreerd: wo apr 11, 2012 11:15 am
Berichten: 88
Subaru tijdperk AFGESLOTEN... Ecomoto is het nu.. met een M-tec chassis..
Bijgaand wat actiefoto's van de rit op oldenzaal..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2014 3:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Cursus driften gedaan.... :mrgreen:

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 22, 2014 10:12 pm 

Geregistreerd: wo apr 11, 2012 11:15 am
Berichten: 88
Driften hobby, :roll: heb les gegeven ooit.. maar dan met auto's.. nu eindelijk een krachtige motor waar het lekker mee gaat..


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 23, 2014 9:52 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Rij je graag met je vizier open?

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 23, 2014 10:16 am 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Zolang de Stig je stand-in niet is maar je zelf aan de bak mag :wink:

Leuk!, heb ooit m'n eerste kartrondjes op een Mach1 met zo'n Ecomoto gereden bij een demo op Berghem toen ie net uit was, reed lekker door.
Karten was toen echt reuze populair, jammer dat de Ecomoto zelf nooit een succes geworden is, te duur en te vroeg waarschijnlijk.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 23, 2014 7:55 pm 

Geregistreerd: wo apr 11, 2012 11:15 am
Berichten: 88
@basjuh... het helmpje is 30 jaar oud.. haha.. vizier is zwaar bekrast... ik ga bij dutcht powertrading in Didam.. sandtler dealer wat zaken bestellen.. overall en nieuwe helm..

Ja de eco was geen topper qua uitvoering.. idee goed.. uitvoering toch wat complexer..


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 24, 2014 8:56 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Concept van de eco is inderdaad leuk en iets te vroeg op de markt gebracht. Maar grootste probleem is toch wel formaat vind ik; zere ellebogen gegarandeerd.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 24, 2014 12:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
En het startmechanisme is kut starter er niet goed recht op en het tandwiel is zo naar de klote!! :evil:

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 24, 2014 3:10 pm 

Geregistreerd: wo apr 11, 2012 11:15 am
Berichten: 88
@wilfred KLOPT.. mijn mooie jasje van (pottendijk) al verbrandt.. :|
@kartje startmech is echt klte.. klopt.. maar goed opletten.. vreet ook je bak op.. aan de bovenkant..

Wie heeft er ervaring met onderstaande protector

http://www.dutchpowertrading.nl/kleding ... spk-7-2013

Heb mijn ribben wat overgevoelig.. haha


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David