Auteur |
Bericht |
Ron88
|
Geplaatst: wo jan 22, 2014 8:24 pm |
|
Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm Berichten: 1303 Woonplaats: Nuland
|
Laatste jaren alleen met Mojo D3 gereden (vanwege DD2) maar ik vind ze eigenlijk iets te constant nadat de piek is bereikt. Rondje of 5 nodig om ze goed te krijgen, dan 7 à 8 rondjes dat je er echt hard op kan en dan een rondje of 50 dat ze heel constant blijven.
_________________ Koos Kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: do jan 23, 2014 1:14 pm |
|
|
Dus 8 ronden kwalificatie rondjes rijden, binnen komen, pilsje happen en dan weer een zelfde routine
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: do jan 23, 2014 4:29 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Alleen dan iets langzamer dus !
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: vr jan 24, 2014 9:11 am |
|
|
Bedankt voor alle info tot zover. Ben weer een stukje wijzer geworden. En dan natuurlijk de vraag hoe ik ze af en om de velg krijg, ZONDER bandenpers. Uitdaging moet er zijn, toch?
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: vr jan 24, 2014 10:17 am |
|
|
Erop zonder bandenpers is goed te doen, er af halen wordt wat lastiger
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: vr jan 24, 2014 12:03 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik heb wel eens gezien dat iemand een band eraf haalden zonder banden pers
|
|
Omhoog |
|
|
Nodroz
|
Geplaatst: vr jan 24, 2014 12:30 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am Berichten: 545 Woonplaats: Gent
|
Als je bandjes nog soepel zijn en niet verhard moet dat lukken, mits wat geduld en kracht Heb het zelf nog niet geprobeerd, ik heb gewoon zelf mijn bandenpers gelast
_________________ Birel RY31 met Rotax Max SR.
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: vr jan 24, 2014 12:40 pm |
|
|
Het schijnt te kunnen, heb er wel eens een filmpje van voorbij zien komen, Youtube misschien? Gooi het anders eens in de zoekmachine. Een kruiwagenband kan je met een fikse bankschroef nog vrij makkelijk van de velg lossen maar eraf is met zo'n klein kartbandje met strak passende stroeve hiel is mi trouwens nauwelijks zonder pers te doen en omdat ik zo'n ding heb heb ik me er ook niet meer in verdiept Natuurlijk kan je met een garage pers wat doen, een potkrik in een persconstructie halen oid. Omdat bij mij bijna 20 jaar terug ook alles very low budget moest heb ik er na een beetje kijken naar een plaatje van een opvouwbaar exemplaar van wat kokerprofielen en metalen strip 1 in elkaar gelast en het overige met wat bouten en vleugelmoeren van de ijzerwinkel in elkaar gezet, alles voor een paar gulden toen nog. Het ding is toen gespoten met een spuitbusje Hema heftig geelgroen wat ik nog over had van m'n -gehele !- auto spuiten (ook de van oude gymbanken zelfgemaakte kartaanhanger heeft die kleur ) , ziet er na al die jaren en het vele gebruik nog steeds prima uit en belangrijker; werkt nog steeds zo goed en makkelijk dat ik geen eens behoefte heb om een andere te kopen. Dat kan je dus doen maar ik denk dat je gewoon het handigst een nwe of een goede gebruikte koopt (vroeger moest je er bij gebrek aan internet en MP namelijk net tegenaan lopen, kan de jonge generatie zich vast niets meer bij voorstellen), zeker de bomvrije simpele uitvoeringen zijn bijna voor het leven en voor dat geld is het het tobben mi namelijk niet waard.
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: vr jan 24, 2014 3:06 pm |
|
|
@petrolhead, dat je vroeger net ergens tegen aan moest lopen, in het pre-internettijdperk . Gold dat niet voor praktisch alle kartonderdelen?. Tegenwoordig is vandaag geklikt, morgen in huis. Toen kon je nog wel eens een paar dagen bezig zijn voordat je het gevonden had, en na een week had je het misschien in huis. En konden kartshops nog veel geld aan je verdienen. Die goeie ouwe tijd...
|
|
Omhoog |
|
|
Ron88
|
Geplaatst: vr jan 24, 2014 3:27 pm |
|
Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm Berichten: 1303 Woonplaats: Nuland
|
Bandjes van de velg erop en eraf halen met de blote hand kunnen sommige jongens heel goed. Bij de Rotax Max Grand Finals is er de laatste jaren ook altijd een competitie wie dat het snelste kan en sommigen kunnen het echt razendsnel!
_________________ Koos Kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: vr jan 24, 2014 5:40 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
|
Omhoog |
|
|
Bask
|
Geplaatst: vr jan 24, 2014 6:33 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm Berichten: 709 Woonplaats: Bad Bentheim
|
Op deze manier bandjes erop en eraf is geen moeilijke wiskunde, denk dat bedoeld wordt de banden van de velg afdrukken, dus dat de banden los om de velg zitten.. want dat zou ik niet weten hoe t moet zonder pers.
_________________ MS Kart 08 ft. TM K9bspecial
BoBaArt Kartracing
Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: vr jan 24, 2014 7:22 pm |
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=K-yziGWTUc8Redneck style Als je trouwens naar de banden centrale gaat kunnen ze de bandjes er ook afdrukken en opleggen hoor ;D Bespaart je de moeite en als je wat bekend bent in die buurt doen ze het soms wel voor niks
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: vr jan 24, 2014 7:50 pm |
|
|
Idd, die goeie ouwe tijd Maarten . Tsja, is een idee en een scooterwiel doe ik nog wel met m'n autobandenapparaat maar voor een 5 inch kartwiel vind ik zo'n pers echt overkill en weinig precies en netjes werken voor de bandjes en velgjes, tenslotte is de perslepel wel ca. 2 keer zo groot als de kartvelg. Zie er de prima bandenboer naast m'n werk nog niet enthousiast van worden iig.
|
|
Omhoog |
|
|