Auteur |
Bericht |
bergamo
|
Geplaatst: vr jan 10, 2014 9:39 pm |
|
Geregistreerd: di mei 04, 2010 8:39 pm Berichten: 16
|
kan iemand mij ook vertellen die hier ervaring mee heeft welke tandwielverhouding er het beste gebruikt kan worden met een schakel cross op pottendijk en/of vledderveen?
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: za jan 11, 2014 7:43 am |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
|
Omhoog |
|
|
bergamo
|
Geplaatst: za jan 11, 2014 11:06 am |
|
Geregistreerd: di mei 04, 2010 8:39 pm Berichten: 16
|
Yamaha yz 125/CRG road rebel
|
|
Omhoog |
|
|
stoefie92
|
Geplaatst: za jan 11, 2014 12:16 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 03, 2013 10:19 am Berichten: 62 Woonplaats: Hoogeveen
|
ik reed met cross 15/25 als ik het goed had op emmen, aprillia rs motor
_________________ Energy Corse met Maxter MXO
|
|
Omhoog |
|
|
bergamo
|
Geplaatst: za jan 11, 2014 11:40 pm |
|
Geregistreerd: di mei 04, 2010 8:39 pm Berichten: 16
|
heb pas met deze kart op pottendijk gereden met 17/24 maar had zelf het gevoel dat ik wel wat meer trekkracht kon gebruiken en voor wel 1a2 tanden voor kleiner kan, vledderveen is nog wat minder snel dus wellicht dat ik daar ook wat meer trekkracht kan gebruiken
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: zo jan 12, 2014 9:17 am |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Voor een cross is 17 voor echt te groot.
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
bergamo
|
Geplaatst: zo jan 12, 2014 10:44 am |
|
Geregistreerd: di mei 04, 2010 8:39 pm Berichten: 16
|
ok, maar in een vorig topic van david zag ik het onderstaande schema voor verhoudingen waar voor een cross meest een 17 tands wordt gebruikt, vandaar de vraag naar diegene die hier ervaring mee hebben. Schakelkart icc / cross Berghem: 15-25 / 17-25 Landsard: 15-26 / 17-26 Amsterdam: 15-27 / 17-27 Strijen: 15-27 / 17-27 Venray: 15-26 / 17-26 Emmen: 15-26 / 17-26
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: zo jan 12, 2014 11:34 am |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Is net andersom voor cross 15 voor en icc 17 voor.
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: zo jan 12, 2014 9:30 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Amsterdam (Venray ) Zijn ze weer terug? Een tandje voor scheelt heel wat (laat staan 2) maar is het verschil tussen een lange of korte baan echt maar 2 tandjes achter zoals de tabel doet geloven. Lijkt me heel weinig. Reed zelf op de lange banen met 18/24 maar dat is wel een roterende schakel. Heb nu een Pavesi ICC erbij gekocht, enige wat ontbreekt is een voortandwiel. Verkrijgbare voortandwielen zijn momenteel 13 t/m 16 tanden. Wat raden jullie voor tandwielverhouding (lange en korte baan) aan voor iemand met een normaal postuur en voor een zware?
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: ma jan 13, 2014 7:13 am |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Geen 17????
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: ma jan 13, 2014 4:30 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
Citaat: Heb nu een Pavesi ICC erbij gekocht, enige wat ontbreekt is een voortandwiel. Verkrijgbare voortandwielen zijn momenteel 13 t/m 16 tanden. Wat raden jullie voor tandwielverhouding (lange en korte baan) aan voor iemand met een normaal postuur en voor een zware?
Ik zelf reed altijd met 17/24 op eindhoven. Dit is meer voor genk heb ik gehoord. Dit seizoen ga ik maar eens proberen met 16/24. Maar voor een tm en maxter heb je allesinds wel een 17
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
Henri
|
Geplaatst: ma jan 13, 2014 4:50 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Wat een gedoe zeg. Gewoon zelf proberen en rond kijken waar een ander mee rijd. Ten eerste hebben de motoren niet allemaal dezelfde bak. Dus je kan maar zo niet zeggen voor een cross of icc welke tandwielen je het beste kan rijden. Je zal dan per merk en zelfs bouwjaar het moeten aangeven. Ten tweede ligt het ook vaak aan de rijder hoe hij dus rijd. Ten Derde welke banden gebruik je, dat maakt ook veel uit. Te Vierde in welke staat is je motor. Een pktje meer of minder maakt ook een groot verschil.
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: ma jan 13, 2014 6:32 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
Ten vijfde, hoe lang wil je in de begrenzer rijden, als dat in het langzame deel veel opleverd
|
|
Omhoog |
|
|
Henri
|
Geplaatst: ma jan 13, 2014 6:53 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Citaat: Ten vijfde, hoe lang wil je in de begrenzer rijden, als dat in het langzame deel veel opleverd In het langzame deel schakel je terug naar een lagere versnelling. Met een automaat werkt dat anders. Dan is het een compromis.
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: ma jan 13, 2014 7:41 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
Ook trekkracht is te regelen met de eindoverbrenging. Plus soms kun je net "verkeerd uitkomen"
|
|
Omhoog |
|
|