Auteur |
Bericht |
Samuel
|
Geplaatst: za jan 04, 2014 4:56 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm Berichten: 447 Woonplaats: Nijmegen
|
Hallo allemaal,
Het karten begint bij mij weer te kriebelen! Een paar jaar geleden heb ik recreatief 4takt gereden, eerst een honda 390cc en later een biland. Nu wil ik graag recreatief 2takt gaan rijden. Er is nog lichte twijfel of ik eerst met een rotax max zal beginnen gezien de betrouwbaarheid maar eigenlijk trekt een cross me meer. Die zijn toch wat onderhoudsvriendelijker dan icc (of hoe heet dat tegenwoordig?) maar wel schakel en dat schakelen lijkt me wel een extra uitdaging!
Nu is mijn vraag welke motoren aan te raden zijn. Er wordt van alles aangeboden van TM tot Honda en ik wordt er niet echt wijs uit wat de verschillen zijn. Zijn bijvoorbeeld nog wel voor alle motoren revisie setjes te krijgen?
Mvg, Samuel
_________________ Frame: Tony kart Motor: TM Cross
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: za jan 04, 2014 9:10 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Ik zou voor een tm gaan.
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: za jan 04, 2014 9:28 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
Ik zou dan ook voor een tm gaan. Of als je een beetje wil schakelen maar toch een betrouwde motor wil zou ik voor een dd2 gaan
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: zo jan 05, 2014 10:10 am |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Citaat: Of als je een beetje wil schakelen maar toch een betrouwde motor wil zou ik voor een dd2 gaan Valt totaal niet te vergelijken met een KZ of cross he. Is maar een saai ding vind ik... Je ziet ze ook niet rijden, kan je beter Max gaan rijden.
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Bask
|
Geplaatst: zo jan 05, 2014 3:05 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm Berichten: 709 Woonplaats: Bad Bentheim
|
Niet mee eens, de DD2 is een geweldig blok en flink snel, En je ziet ze ook regelmatig. Op de meeting in Genk waren we met meer dd2's als max sr. maar je mag het vindt ik niet noemen onder een echte schakel. Wat betreft crossers, het meeste zie je TM. Heb zelf yamaha gehad, maar dat raad ik niemand aan. Maar je ziet de crosser wel steeds minder op de baan.
_________________ MS Kart 08 ft. TM K9bspecial
BoBaArt Kartracing
Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...
|
|
Omhoog |
|
|
erwinms
|
Geplaatst: zo jan 05, 2014 3:30 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 1:51 pm Berichten: 112 Woonplaats: EDEGEM BELGIE
|
TM crossblok(ken). Ik heb er onlangs twee weg gedaan ( 94 & 95 ) Zeer zeker sterke & betrouwbare motor maar vanaf ergens rond 2000 worden er andere tandwielen en kettingen op gebruikt en is de uitgaande as daarvoor eveneens veranderd bij TM. Als je dus een recenter ( TM ) crossblok wil gebruiken dan ga je daarmee problemen krijgen. Dat is misschien op te lossen maar .... Als je met oudere spullen bezig bent dan is er ook altijd het probleem van verkrijgbaarheid van onderdelen en dikwijls is het vermogen van zo'n motor een beetje voorbijgestreefd zover zelfs dat je soms ingehaald wordt door een kart zonder versnellingen. Dat geeft echt geen goed gevoel hoor ! Schakelen is ook een vermoeiende bezigheid dat serieuze concentratie vereist. IK heb nu een TM K9 en daarvoor vindt je nog voldoende stukken gemakkelijk / en de motor is ietsje eenvoudiger ( geen powervalve ) De Rotax DD2 heeft maar twee versnellingen maar 't zijn ook betrouwbare blokken en voor ROTAX kan je bijna overal onderdelen vinden ( dat is volgens mij een onvoorstelbaar groot voordeel ) Nadeel bij een DD2 is wel dat je een specifiek frame nodig hebt. Ikzelf doe nu nog een tijdje verder met mijn K9 maar betreur me soms wel de kostprijs. Snel kunnen zijn heeft wel iets maar veel kunnen rijden heeft ook wel iets, alle twee is zeker fijn maar 't kost zoveel he !!! Succes met je keuze en je aankoop
_________________ MS26 + TM K9
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: ma jan 06, 2014 8:15 am |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Citaat: Niet mee eens, de DD2 is een geweldig blok en flink snel, Ieder zijn zin he Ik vind het de overstap van een automaat naar een DD2 niet waard, daarvoor is het verschil niet groot genoeg. Helaas denken ook de meeste wedstrijdrijders daar ook zo over. Als je echt wil karten, om het plezier van het schakelen te hebben valt de DD2 in mijn ogen af.
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: ma jan 06, 2014 10:19 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: icc (of hoe heet dat tegenwoordig?) KZ Citaat: Op de meeting in Genk waren we met meer dd2's als max sr. Op de baan waren er anders toch relatief meer Rotax Senior's dan DD2's. Onder de leden ook als ik me niet vergist? >>> *Nuno met zijn DD2 staat helaas niet op de foto.
|
|
Omhoog |
|
|
powerspayk
|
Geplaatst: ma jan 06, 2014 1:31 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
TM of de Yamaha tot bj2002 zijn beide super Motoren ik verkoop ze erg veel en de mensen zijn 100% tevreden
|
|
Omhoog |
|
|
Samuel
|
Geplaatst: ma jan 06, 2014 2:50 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm Berichten: 447 Woonplaats: Nijmegen
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: ma jan 06, 2014 2:53 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Hebben de recentere motoren een type 219 ketting en de oudere een 428? Beide 428 meen ik
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma jan 06, 2014 3:23 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
TM onderdelen -> TMracing.nl --> Vd Vegt motoren Oudleusen 99% op voorraad tegen zeer nette prijzen!.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: ma jan 06, 2014 3:32 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Citaat: Hoe kan ik zien of het blok van voor 2002 Dit is een oud type blok, kun je zien aan de bouten boven op de cilinderkop. Inbusbouten ( 6 stuks dacht ik) zijn de nieuwere blokken. Waarom ga je niet voor een KZ?
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
Samuel
|
Geplaatst: ma jan 06, 2014 3:45 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm Berichten: 447 Woonplaats: Nijmegen
|
Citaat: Dit is een oud type blok, kun je zien aan de bouten boven op de cilinderkop. Inbusbouten ( 6 stuks dacht ik) zijn de nieuwere blokken. Waarom ga je niet voor een KZ? Ok dus het type blok is bij deze goed? Ik ga niet voor een KZ omdat ik niet al te veel onderhoudskosten wil. Zijn er buiten iets meer snelheid goede redenen om toch voor een KZ te gaan?
_________________ Frame: Tony kart Motor: TM Cross
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: ma jan 06, 2014 3:59 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
.....nee, om te leren schakelen, en de bijbehorende lijnen te rijden, is een cross-blok vergeeflijker. Bij een icc is de powerband smaller. Tevens komt het onderhoud ook sneller, een cross kun je nog licht verwaarlozen.
|
|
Omhoog |
|
|