Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo dec 04, 2013 1:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Zojuist keek ik even op de site van CPB en zag daar het volgende bericht staan onder het kopje Eigen Kart:

Citaat:
Attentie circuitgebruikers!
I.V.M. VERDERE GELUIDSREDUCERING IS HET VANAF 01-01-2014 NIET MEER TOEGESTAAN OM MET HOOGTOERIGE OUDE 100CC EN/OF PROMO 95 TE RIJDEN OP CIRCUIT PARK BERGHEM.

Voor de overige 100 cc motoren is het gebruik van de MD nademper verplicht. Voor alle overige 125 cc tweetakt motoren is de gebruikelijke goed functionerende nademper verplicht.


Weet niet of het hier al opgevallen/gepost was maar anders bij deze.

Opzicht strookt het wel een beetje met elkaar want wat is dan "hoogtoerig"? De ICA's mogen niet meer en de Juniors nog wel? Maar qua toeren zit een junior in de buurt van een Promo.. dus dat is vreemd.

Wel balen voor alle promo/100cc rijders, jullie moeten uitwijken naar andere banen :(

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 04, 2013 2:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
:shock: Dit zagen veel mensen niet aankomen denk ik!

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 04, 2013 2:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 30, 2007 7:37 pm
Berichten: 362
Woonplaats: Drogeham
Jammer dat ze nu ook al in de 100cc'tjes gaan snijden [-X :evil: :cry:

_________________
Karts:

100cc ICA
125cc TM Cross


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 04, 2013 4:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Dit zag ik ook nog staan :

Citaat:
Track Access Card
Om op het circuit te kunnen rijden is een Track Acces Card vereist. Deze Track Access Card is verkrijgbaar in ons à la kart café en kost € 5,00 per jaar. Met deze Track Access Card profiteer je als rijder tevens van vele voordelen zoals kortingen & acties!


Was dit altijd al zo in 2013 of is het een nieuwe verplichte lidmaatschap van CPB en daarmee extra geldklopperij ?

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 04, 2013 4:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Citaat:
Was dit altijd al zo in 2013 of is het een nieuwe verplichte lidmaatschap van CPB en daarmee extra geldklopperij


Nee, ongeveer na een half jaartje volgens mij. Maar dit haal je er ook zo uit, omdat je wanneer je jarig bent gratis een dag mag rijden.

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 04, 2013 4:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
OKE, maar dan moet je dus wel op je verjaardag gaan rijden en aangezien ik op 20 dec jarig ben.....

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 04, 2013 4:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
De maand waarin je jarig bent geld het. Vanaf oktober is het ingevoerd want ik was net jarig geweest.

T is voor cpb natuurlijk een tool om duidelijker in kaart te kunnen brengen wie wanneer met wat gereden heeft.en daarmee weer meer inzicht in de geluidshinder te krijgen.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 04, 2013 5:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Ik snap wel dat ze de 100cctjes niet meer op de baan willen. Maar waarom een promo/k25 ook niet? Die blokken draaien nou niet echt meer toeren dan een Rotax Max (15000). En als je daar een MD-dempertje erop knalt dat is het prima toch?

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 04, 2013 5:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Een max 15000 toeren????

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 04, 2013 5:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 02, 2008 10:36 pm
Berichten: 474
Woonplaats: Oldenzaal
Rotax Max 14200rpm, en mijn Promo destijd 18600rpm... Kan t wel enigszins begrijpen maar denk niet dat dit de echte probleem makers zijn.

_________________
TonyKart EVRR (2011) ft. Honda GX390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 04, 2013 6:09 pm 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Wat zijn dan de overige 100cc -tjes ? Zijn toch allemaal hoogtoerig ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 04, 2013 6:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Ja tis raar een KF2 kan tot 15500 (ff uit mn hoofd?) zit ook alleen maar een MD demper bij achter... tja..

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 06, 2013 12:50 am 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Ik vind het een heel vreemd verhaal.
De Promo 95 ontleent z'n naam aan het maximaal aantal dB, 95 dB dus, daar zorgt zo'n lompe -toen al- milieudemper voor. Zelfs nu ze nog makkelijk kunnen wedijveren met de vastgestelde max dB norm van 98 zouden ze nu toch verbannen worden :?: :!: . Eea vraagt om een goed onderbouwde uitleg van de kartbaan.
Hoewel het eigenlijk al een gedateerde klasse is rijden er nog de nodige van rond en die hebben dan ook bij het handhaven van deze vage regel nauwelijks praktische en marktwaarde meer. Dat de zgn hoogtoerige 100cc's meer moeite zullen hebben om aan de norm van 98 dB te voldoen is waar...., maar als ze het halen dan mag je mi. niet verbieden
Ik kan begrijpen dat er gestreefd wordt naar uniformiteit maar dit streeft z'n doel voorbij, voldoen bij een voortdurende geluidsmeting rond de baan (zo was het vroeger en wellicht nu nog bij races bij verschillende snelheidssporten op het Midland circuit ook) zou afdoende moeten kunnen werken, misschien iets meer werk maar wel zo eerlijk, mensen worden op deze manier voortdurend met nwe regels en inzichten geconfronteerd die uiteindelijk alleen maar veel tijd en geld kosten, daarnaast gezien het investeringsniveau in deze tijden tot een verminderd en tzt wellicht onvoldoende draagvlak leidt om de sport op de diverse overgeschoten locaties te continueren.
Maar ja, bij de invoering van de Elto's hoorde je niets en dat zal nu wel niet anders zijn :roll: .
Wel prettig dit nu te weten want ik was bezig met de aankoop van zo'n nu binnenkort banned type motor incl kart en net na een bezoek weer gecharmeerd van de baan in Berghem, van de baan dus maar what's next en hoe worden we op een eerlijke manier behandeld en tijdig geïnformeerd?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 06, 2013 7:07 am 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Al deze noodsprongen zijn niet handig, als ze een visie geven en een redelijke termijn er aan koppelen, dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is.
Nu overvalt het .
Als ze vijf jaar geleden hadden aangekondigd dat dit zou gaan gebeuren, hadden mensen wellicht een andere keuze voor hun materiaal gemaakt.
Plus daarbij komt gelijk ook de vraag, wat is de volgende categorie karts die zometeen niet meer zijn toegestaan ?

Wellicht is een onafhankelijk geluidstestcentrum een idee, die de boel kunnen goedkeuren en verzegelen. Zodat je aan je kart kan doen wat nodig is, kun je je creativiteit ook in kwijt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za dec 07, 2013 8:18 pm 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
Duurt niet meer lang dan zijn er geen 2Takt Motoren meer in de Kartsport, in de Motorrace zijn alleen noch maar 4Takters, ik heb al test meegemaakt met VT250 schakel Motoren omgebouwde swissauto en Vampire dat wordt de toekomst dat is zeker!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David