Auteur |
Bericht |
The-Stig
|
Geplaatst: wo nov 13, 2013 9:38 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm Berichten: 611 Woonplaats: Belgie
|
Stel, ik heb een Rotax max (verzegeld of niet), ik breek de zegel en maak hem open. Dan werk ik alle gietfouten, onnauwkeurigheden en toleranties weg, ik hoon ook alle overmaten weg zodat hij echt de grootste inhoud heeft. Kan ik hem dan nog laten verzegelen? Omdat hij toch nog aan elke eis voldoet en aan de homologatie. Of wil niemand het werk doen om alles na te meten en kan ik hem niet laten verzegelen? Vroeg het mij gewoon af omdat hier toch wel best wat winst in zit voor de wedstrijdrijders.
_________________ http://kartinfo.webs.com/Birel 2008 - Gx390
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: do nov 14, 2013 8:57 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Of wil niemand het werk doen om alles na te meten en kan ik hem niet laten verzegelen? Jawel, je zult enkel extra moeten betalen om dat er meer tijd in gaat zitten.
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: do nov 14, 2013 9:04 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Nou, volgens mij staat er in het regelement dat je de motor niet mag bewerken. Wat je dus doet is hem bewerken. Of dat nou polijsten is of gietfoutje weg werken, dat maakt niet uit. Denk ook persoonlijk dat je het blok ook niet verzegeld gaat krijgen. Tevens krijg je een strijd tussen RM service centers, wie het beste "foutjes" kan weg werken/beoordelen. Had laatst een RM cilinder gezien die bewerkt was, dit had als resultaat dat de cilinder/zuiger/lagers/keerigen vervangen moesten worden. Die man had de kart net gekocht.
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: do nov 14, 2013 9:54 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Citaat: Of wil niemand het werk doen om alles na te meten en kan ik hem niet laten verzegelen?
Jawel, je zult enkel extra moeten betalen om dat er meer tijd in gaat zitten. Los van oordeel of je hem verzegelt zult krijgen.
|
|
Omhoog |
|
|
The-Stig
|
Geplaatst: do nov 14, 2013 5:11 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm Berichten: 611 Woonplaats: Belgie
|
Dat is waar maar ik denk niet dat iemand die echt op hoog niveau rijdt te er problemen mee heeft dat het wat meer kost.
_________________ http://kartinfo.webs.com/Birel 2008 - Gx390
|
|
Omhoog |
|
|
powerspayk
|
Geplaatst: vr nov 15, 2013 6:56 am |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Als je de Motor bewerkt krijg je officieel geen Homologatie meer, de Motor is niet meer orgineel helaas dat word niets, mischien vind je iemand die je de Motor weer verzegeld maar als met een wedstrijd onder de eerste 3 komt kan de Motor controleert worden en dan ben je nat
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: vr nov 15, 2013 8:04 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
een max heeft trouwens helemaal geen homolegatie
|
|
Omhoog |
|
|