Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Info VT 250 Oral
BerichtGeplaatst: wo aug 28, 2013 10:00 am 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
VT 250 Oral graag info over deze Motoren!


Groeten Frank


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Info VT 250 Oral
BerichtGeplaatst: wo aug 28, 2013 12:21 pm 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Woef


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Info VT 250 Oral
BerichtGeplaatst: wo aug 28, 2013 12:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm
Berichten: 411
Woonplaats: Amersfoort
Ik moest even nadenken wat je bedoelde Maarten, maar ik snap je reactie!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Info VT 250 Oral
BerichtGeplaatst: wo aug 28, 2013 1:14 pm 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
Kun je helpen of niet?

Aan Woef heb ik niet aan!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Info VT 250 Oral
BerichtGeplaatst: wo aug 28, 2013 1:21 pm 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Oral 4TK versie K2• Type • Aantal cylinders • Aantal kleppen • Boring • Slag • Compressie • Toerental • Vermogen • Koppel • Nokkenas   • Smering   • Olie • Ontsteking • Ontstekingsmoment • Carburatie • Brandstofpomp • Brandstof • Koelsystem • Startvoorziening • Koppeling • Gewicht • Uitvoering • Homologatieblad (pdf)4-takt 1 cylinder 4 kleppen 78.00 mm 52.00 mm 12,1 : 1 maximaal 13000 rpm 33 pk (24.3kW) bij 10600 rpm 24 Nm bij 7100 rpm twee bovenliggende nokkenassen, aangedreven met ketting dry sump met 2 interne olie pompen en intern oliereservoir ca. 0,75 liter olie digitale ontsteking variabel Dellorto PHF 30 mm 1 vacuumpomp Euro 98 loodvrij waterkoeling met interne waterpomp en externe radiator electrisch, met ge-integreerde startmotor droog, centrifugaal met koppelingsplaten 21 kg. K1 (38 mm carburateur), K2 en K3 (junior met 20 mm carburateur) Standaard (K2) en Junior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Info VT 250 Oral
BerichtGeplaatst: wo aug 28, 2013 1:32 pm 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
Wat voor mij belangrijk is veel problemen, houdbaarheid, ik vaker negatieve dingen over deze Motoren gehoord!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Info VT 250 Oral
BerichtGeplaatst: wo aug 28, 2013 1:42 pm 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Aan die info kan ik je niet helpen, maar als je er geen goed gevoel over hebt, kun je hem beter laten staan.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Info VT 250 Oral
BerichtGeplaatst: wo aug 28, 2013 1:55 pm 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
Denk ook 20 van deze motoren in een seizoen stuk is erg veel :|


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Info VT 250 Oral
BerichtGeplaatst: wo aug 28, 2013 2:03 pm 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Afhankelijk t.o.v. het aantal waar je het tegen afzet.
20 op de 100 is erg veel
Maar 20 op de 1000 is weer "acceptabel"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Info VT 250 Oral
BerichtGeplaatst: wo aug 28, 2013 2:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Er gaan veel "horror" verhalen rond over de VT250 motoren, of dat nu een Oral, Vampire, Tech F1, Swiss of een ander merk betreft.
Of deze onterecht zijn, deels terecht of geheel terecht zijn, daarover gaan ook veel verschillende verhalen rond....

Feit is dat een racemotor - of dat nou een VT250 is of een Rotax of welke andere motor dan ook - wel eens kapot kan gaan; het zijn veelal hoogtoerige competitie motoren waar het uiterste van gevraagd wordt. Dit is inherent aan de racerij, dus dat moet je altijd in gedachten houden.

Als je juist met je materiaal omgaat en altijd op tijd onderhoud pleegt en olie vervangt, goed warm rijden en niet overtoert, dan is een dergelijke motor meestal betrouwbaar. Pech kun je altijd een keer hebben, maar dat kan bij elk merk/type racemotor.

Of er 20 motoren geploft zijn in een seizoen, weet ik niet (dit is niet in NL geweest in ieder geval, want daar rijden ze haast niet met Oral). Helaas heb ik geen ervaring met Oral en ken ik ook niemand met een dergelijk blok. Ik rij al enige jaren met een VT250 Swissauto en ondanks alle verhalen over ploffende motoren heb ik er geen slechte ervaring mee. Ook over bijvoorbeeld de Vampire gaan verschillende slechte verhalen de rondte, maar vraag maar eens aan Lex op het forum, en hij zal je positieve feedback geven. Kortom, geloof niet alles wat er gezegd wordt - waar rook is, is vuur; maar er zijn redenen waarom de VT250 blokken wel eens kapot gingen/gaan die niet altijd aan de leverancier toegewezen konden worden.

Of je een Oral moet (willen) aanschaffen is aan jou; kun je er eentje kopen voor weinig en is de historie van het blok je bekend, en kun je terugvallen op een goede importeur/verdeler, dan kun je het zeker overwegen. Weet je niet hoe de vorige eigenaar ermee is omgegaan en kun je de draaiuren niet aantoonbaar krijgen; doe het dan niet. Maar dat geldt natuurlijk voor alle (VT250) racemotoren en is de reden waarom ik een nieuw blok heb gekocht.

Succes ermee in ieder geval.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Info VT 250 Oral
BerichtGeplaatst: vr aug 30, 2013 2:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Perfect gesproken Wilfred, ik kan het alleen beamen, en bedenk vooral, onderhoud is alles, je kan het niet vaak genoeg doen.
Ik heb trouwens wel een zgan Vampire te koop :whistle:

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Info VT 250 Oral
BerichtGeplaatst: za aug 31, 2013 12:22 am 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
Met die 20 Motoren was in Duitsland daar worden deze Motoren noch veel gereden, nu heb ook paar rijders gesproken die deze Motoren voor de hobby rijden ook die hebben veel problemen, dus beter afblijven!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David