Auteur |
Bericht |
powerspayk
|
Geplaatst: wo aug 28, 2013 10:00 am |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
VT 250 Oral graag info over deze Motoren!
Groeten Frank
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: wo aug 28, 2013 12:21 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
|
Omhoog |
|
|
Matthijs
|
Geplaatst: wo aug 28, 2013 12:48 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm Berichten: 411 Woonplaats: Amersfoort
|
Ik moest even nadenken wat je bedoelde Maarten, maar ik snap je reactie!
|
|
Omhoog |
|
|
powerspayk
|
Geplaatst: wo aug 28, 2013 1:14 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Kun je helpen of niet?
Aan Woef heb ik niet aan!
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: wo aug 28, 2013 1:21 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
Oral 4TK versie K2• Type • Aantal cylinders • Aantal kleppen • Boring • Slag • Compressie • Toerental • Vermogen • Koppel • Nokkenas • Smering • Olie • Ontsteking • Ontstekingsmoment • Carburatie • Brandstofpomp • Brandstof • Koelsystem • Startvoorziening • Koppeling • Gewicht • Uitvoering • Homologatieblad (pdf)4-takt 1 cylinder 4 kleppen 78.00 mm 52.00 mm 12,1 : 1 maximaal 13000 rpm 33 pk (24.3kW) bij 10600 rpm 24 Nm bij 7100 rpm twee bovenliggende nokkenassen, aangedreven met ketting dry sump met 2 interne olie pompen en intern oliereservoir ca. 0,75 liter olie digitale ontsteking variabel Dellorto PHF 30 mm 1 vacuumpomp Euro 98 loodvrij waterkoeling met interne waterpomp en externe radiator electrisch, met ge-integreerde startmotor droog, centrifugaal met koppelingsplaten 21 kg. K1 (38 mm carburateur), K2 en K3 (junior met 20 mm carburateur) Standaard (K2) en Junior
|
|
Omhoog |
|
|
powerspayk
|
Geplaatst: wo aug 28, 2013 1:32 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Wat voor mij belangrijk is veel problemen, houdbaarheid, ik vaker negatieve dingen over deze Motoren gehoord!
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: wo aug 28, 2013 1:42 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
Aan die info kan ik je niet helpen, maar als je er geen goed gevoel over hebt, kun je hem beter laten staan.
|
|
Omhoog |
|
|
powerspayk
|
Geplaatst: wo aug 28, 2013 1:55 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Denk ook 20 van deze motoren in een seizoen stuk is erg veel
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: wo aug 28, 2013 2:03 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
Afhankelijk t.o.v. het aantal waar je het tegen afzet. 20 op de 100 is erg veel Maar 20 op de 1000 is weer "acceptabel"
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: wo aug 28, 2013 2:19 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Er gaan veel "horror" verhalen rond over de VT250 motoren, of dat nu een Oral, Vampire, Tech F1, Swiss of een ander merk betreft. Of deze onterecht zijn, deels terecht of geheel terecht zijn, daarover gaan ook veel verschillende verhalen rond....
Feit is dat een racemotor - of dat nou een VT250 is of een Rotax of welke andere motor dan ook - wel eens kapot kan gaan; het zijn veelal hoogtoerige competitie motoren waar het uiterste van gevraagd wordt. Dit is inherent aan de racerij, dus dat moet je altijd in gedachten houden.
Als je juist met je materiaal omgaat en altijd op tijd onderhoud pleegt en olie vervangt, goed warm rijden en niet overtoert, dan is een dergelijke motor meestal betrouwbaar. Pech kun je altijd een keer hebben, maar dat kan bij elk merk/type racemotor.
Of er 20 motoren geploft zijn in een seizoen, weet ik niet (dit is niet in NL geweest in ieder geval, want daar rijden ze haast niet met Oral). Helaas heb ik geen ervaring met Oral en ken ik ook niemand met een dergelijk blok. Ik rij al enige jaren met een VT250 Swissauto en ondanks alle verhalen over ploffende motoren heb ik er geen slechte ervaring mee. Ook over bijvoorbeeld de Vampire gaan verschillende slechte verhalen de rondte, maar vraag maar eens aan Lex op het forum, en hij zal je positieve feedback geven. Kortom, geloof niet alles wat er gezegd wordt - waar rook is, is vuur; maar er zijn redenen waarom de VT250 blokken wel eens kapot gingen/gaan die niet altijd aan de leverancier toegewezen konden worden.
Of je een Oral moet (willen) aanschaffen is aan jou; kun je er eentje kopen voor weinig en is de historie van het blok je bekend, en kun je terugvallen op een goede importeur/verdeler, dan kun je het zeker overwegen. Weet je niet hoe de vorige eigenaar ermee is omgegaan en kun je de draaiuren niet aantoonbaar krijgen; doe het dan niet. Maar dat geldt natuurlijk voor alle (VT250) racemotoren en is de reden waarom ik een nieuw blok heb gekocht.
Succes ermee in ieder geval.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: vr aug 30, 2013 2:36 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Perfect gesproken Wilfred, ik kan het alleen beamen, en bedenk vooral, onderhoud is alles, je kan het niet vaak genoeg doen. Ik heb trouwens wel een zgan Vampire te koop
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
powerspayk
|
Geplaatst: za aug 31, 2013 12:22 am |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Met die 20 Motoren was in Duitsland daar worden deze Motoren noch veel gereden, nu heb ook paar rijders gesproken die deze Motoren voor de hobby rijden ook die hebben veel problemen, dus beter afblijven!
|
|
Omhoog |
|
|