Auteur |
Bericht |
HondaGXFanaat
|
Geplaatst: vr jul 19, 2013 3:53 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 23, 2012 6:58 am Berichten: 54 Woonplaats: Den Bosch
|
Beste karters, Ik heb al een tijdje mijn prokart en ben van plan de 2 Honda gx160 weg te doen en 2 honda gx390 clonen te gaan gebruiken. Dus de kart moet 2x 390cc motoren hebben. Nou vraag ik mij af of dit mogelijk is. Vaak zie je op niet viertaktframes soms toch een gx390 zitten door middel van speciale steunen. Ik moet uiteraard wel een stuk van de kappen wegzagen en waarschijnlijk de motoren zo ver mogelijk naar achter hebben zodat het beter past. Het gaat mij niet zozeer om de prestatie-upgrade maar ook om het sleutelwerk en ik denk dat het toch best wel goed mogelijk is. Geld maakt niet heel erg uit maar ik ga geen originele gx390 kopen omdat ik een stuk armer daar van word haha . Hebben jullie advies en weten jullie of het mogelijk is? Alvast bedankt!
_________________ Met rokende banden verblind je je achterliggers. 'Kombikart Prokart 2x Honda GX160' 'Mach1kart Honda GX340' 'MSKart YZ125'
|
|
Omhoog |
|
|
VWimpie
|
Geplaatst: vr jul 19, 2013 4:31 pm |
|
Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm Berichten: 215 Woonplaats: Haarlem
|
Ik denk niet dat je dat gaat redden een 390 blok is flink groter dan een 160/200 of je moet in een XS stoeltje passen
_________________ ´02 Tonykart, G390F
Turquoise Golf III GTI 16v ´95 R.I.P. Golf III GTI Edition ´94
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: vr jul 19, 2013 7:17 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
Wellicht dat een vt250 blok smaller is, maar die zijn helaas nog wel aan de prijs.
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: vr jul 19, 2013 8:16 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Er is wel eerder een twin VT250 gemaakt, dus dat past . Twin 390 is denk ik echt wel te groot.....
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
HondaGXFanaat
|
Geplaatst: vr jul 19, 2013 9:15 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 23, 2012 6:58 am Berichten: 54 Woonplaats: Den Bosch
|
Een vt250 is me toch 'wat te duur' denk ik haha. Is het goed mogelijk om van die lifan/loncinmotortjes 125cc viertakt die op pitbikes zitten te gebruiken? Een compleet blok krijg je voor onder de 300 euro en zo'n blokje heeft 11,4pk, ook zijn ze best wel compact. Ik vraag me dan wel af hoe ik deze in godsnaam moet vastmaken aangezien ze op een pitbike zijn vastgemaakt. Het is denk ik wel mogelijk twee keer gx390 maar er gaat wel erg veel geklus inzitten denk ik.
_________________ Met rokende banden verblind je je achterliggers. 'Kombikart Prokart 2x Honda GX160' 'Mach1kart Honda GX340' 'MSKart YZ125'
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: vr jul 19, 2013 9:25 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Citaat: Het is denk ik wel mogelijk twee keer gx390 maar er gaat wel erg veel geklus inzitten denk ik. Als je het er al op krijgt rijdt het vermoedelijk voor geen meter met zoveel gewicht achterop. (ps. afbeelding uit je vorige post doet het niet)
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: vr jul 19, 2013 9:47 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
Waarom gewoon geen 1100cc... Op de landsard was er eens iemand met een 450cc blok van een motor. Hij zit ook op het forum maar de kart is verkocht.
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
HondaGXFanaat
|
Geplaatst: vr jul 19, 2013 11:17 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 23, 2012 6:58 am Berichten: 54 Woonplaats: Den Bosch
|
@Bjorn, het was de bedoeling 2 motoren te gebruiken en me prokart frame daarvoor te geburiken. Met zo'n groot blok is het erg moeilijk om alles er netjes op te krijgen zonder het frame aan te passen en het is ook te duur. Misschien doe ik maar gewoon mijn prokart weg en dan koop ik een gx440 kloon (18pk out of the box) en ga ik die kietelen zodat ik er misschien 20-22pk uit kan halen. Ik heb ook een mooi vtwin gx620 blok gezien en dat lijkt me ook wel wat (vooral vanwege het geluid!).
_________________ Met rokende banden verblind je je achterliggers. 'Kombikart Prokart 2x Honda GX160' 'Mach1kart Honda GX340' 'MSKart YZ125'
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: vr jul 19, 2013 11:20 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
20 pk moet zeker lukken uit een gx440
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: vr jul 19, 2013 11:24 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Met twee goed getunede gx200 blokjes is dat ook goed haalbaar denk ik
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: vr jul 19, 2013 11:25 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
een pitbike motor zou ik niet doen. Ze zijn er niet voor gemaakt. En je moet heel vaak de olie vervangen. 4-5 uur
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
HondaGXFanaat
|
Geplaatst: vr jul 19, 2013 11:34 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 23, 2012 6:58 am Berichten: 54 Woonplaats: Den Bosch
|
hmm oke, als jullie zouden moeten kiezen uit een gekietelde (22pk) gx440 of een gx620 (23pk), uit welke zouden jullie dan kiezen. Ik vind persoonlijk het geluid van de vtwin prachtig, klinkt een beetje als een v8 nascar.
_________________ Met rokende banden verblind je je achterliggers. 'Kombikart Prokart 2x Honda GX160' 'Mach1kart Honda GX340' 'MSKart YZ125'
|
|
Omhoog |
|
|
Bask
|
Geplaatst: za jul 20, 2013 12:45 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm Berichten: 709 Woonplaats: Bad Bentheim
|
Volgens mij heeft je kart dan de wegligging van een gescheurde zak aardappelen, zo'n gewicht aan de ene kant.
_________________ MS Kart 08 ft. TM K9bspecial
BoBaArt Kartracing
Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: za jul 20, 2013 1:35 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
of kietel gewoon een gx390 ? Er zijn zelf gx200 gekieteld naar 40 pk dacht ik haha. Maar die gaan niet echt lang mee
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
HondaGXFanaat
|
Geplaatst: za jul 20, 2013 3:14 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 23, 2012 6:58 am Berichten: 54 Woonplaats: Den Bosch
|
De gx620 weegt 5kg meer dan de gx440 die 30kg weegt. En de gx440 is dezelfde grote als de 390 alleen heeft hij dus wel 50cc meer.
_________________ Met rokende banden verblind je je achterliggers. 'Kombikart Prokart 2x Honda GX160' 'Mach1kart Honda GX340' 'MSKart YZ125'
|
|
Omhoog |
|
|