Auteur |
Bericht |
Deksel
|
Geplaatst: di maart 19, 2013 8:29 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Kun je ook verklaren waarom de reeds het probleem kunnen veroorzaken?
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
 |
tuurtje
|
Geplaatst: di maart 19, 2013 9:54 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 03, 2012 3:34 pm Berichten: 61
|
Lekke pakking onder de cilinder ??? Er kan dan "valse lucht" worden aangezogen...
|
|
Omhoog |
|
 |
tonnymontana
|
Geplaatst: di maart 19, 2013 10:21 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Thja ik heb een keer een soort gelijk verhaal mee gemaakt op een scooter die ik had. Volgens mij was toen het probleem dat het palletje waar de vlotter op en neer laat gaan om de vlotter kamer te vullen met benzine verkeerd om erin zat. Wat er dus gebeurde was dat de vlotterkamer zich vulde met benzine. Maar te veel benzine kreeg. En als je dan gas terug nam en heel rustig gas gaf klom hij in toeren. Dus Sjoerd draai het palletje om waar de vlotter vast zit aan de carburateur.
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
 |
petrolhead
|
Geplaatst: di maart 19, 2013 10:32 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Mogelijk is er een flens/pakking/keerring afsluiting van je carter die faalt (tenslotte geheel uit elkaar geweest) waardoor uiteindelijk het mengsel verre van ideaal is, de verschijnselen kunnen daar verband mee houden.
|
|
Omhoog |
|
 |
Deksel
|
Geplaatst: di maart 19, 2013 10:41 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
@ Toon, Palletje kan maar op een manier dus die kan ik eigelijk niet fout gedaan hebben. T zou natuurlijk wel kunnen dat de floats nie op en neer gaan.
@ Tuurtje, de voetpakking is nieuw. Zou theoretisch niet mogen. @ Petrolhead, ja absoluut mogelijk alleen dan zou er valse lucht zijn en slaat doorgaans je blok op hol...
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
 |
tonnymontana
|
Geplaatst: wo maart 20, 2013 12:53 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Maar bedoel echt het palletje waarmee de vlotterbakje scharniert. Dus niet het palletjes waarmee het bakje op en neer gaat. En dus verticaal in de carburateur maar horizontaal. ( heb me best gedaan om het uit te leggen haha ) Anders whatsapp ik je wel een foto.
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
 |
tonnymontana
|
Geplaatst: wo maart 20, 2013 12:53 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Maar bedoel echt het palletje waarmee de vlotterbakje scharniert. Dus niet het palletjes waarmee het bakje op en neer gaat. En dus verticaal in de carburateur maar horizontaal. ( heb me best gedaan om het uit te leggen haha ) Anders whatsapp ik je wel een foto.
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
 |
Deksel
|
Geplaatst: wo maart 20, 2013 1:05 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Hahaha Toon.  je bedoeld het pinnetje dat dus in het houdertje komt? of het pinnetje dat de floats op de plek houdt?
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
 |
tonnymontana
|
Geplaatst: wo maart 20, 2013 1:12 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Het pinnetje dat de floats op ze plek houden. Wat dat zat bij mijn Honda Scoopy verkeerd om. Daardoor ging de vlotter niet hoog of laag genoeg. En was dus zoeken naar de juiste gasstand.
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
 |
petrolhead
|
Geplaatst: wo maart 20, 2013 4:54 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Valse lucht op die plek leidt niet altijd tot toerentalverhoging. Als nl de carterdruk door de pompwerking van oa de bewegende zuiger/krukas/drijstang deels teniet gedaan wordt en er druk ontsnapt zal de vlotte spoeling via de spoelpoorten in vertraagd raken met vermogensverlies als gevolg. Heb hetzelfde ooit na revisie van een (2t) motorfietsblok gehad, de link revisielocatie icm klacht was toen snel gelegd.
|
|
Omhoog |
|
 |
tonnymontana
|
Geplaatst: do maart 21, 2013 9:25 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
En heb je al wat geprobeerd Sjoerd?
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
 |
Deksel
|
Geplaatst: do maart 21, 2013 12:19 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Neen, nog niets geprobeerd. Helaas nog geen tijd voor gehad. Gaat dit weekend gebeuren. Dan kunnen we ook weer naar de baan om te testen. Op de bok doet hij het zoals gezegd "prima". Dus het is puur onder belasting dat het probleem voor doet.
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: do maart 21, 2013 11:17 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
ik heb hetzelfde probleem bij mijn ICC, maar bij mij ligt het aan de ontsteking timing (deze staat ver te laat) daardoor pakt ie heel slecht op in het onder/midden gebied en hoog in de toeren gaat het prima. Ik moet nu vaak te veel terug schakelen omdat ik vermogen mis.. rijd zeer vervelend, of dwars of niet vooruit komen  . Nu kom ik er ook achter dat ik een kleinere hoofdsproeier moet plaatsen.. ik rijd standaard met een 158 en k22 naald buis dq268 meen ik. Onderuit 60. De 158 is te groot voor warm weer.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
Deksel
|
Geplaatst: vr maart 22, 2013 8:09 am |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Ontsteking van mij staat volgens spec en hebben we ook al mee gespeeld (vroeger gezet) maar geen verschil. Wij hebben een rijkere naald, een U7.
We hebben in ieder geval weer genoeg opties gekregen om te controleren.
Heeft iemand nog een goeie manier om op valse lucht te controleren?
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
 |
Joost
|
Geplaatst: vr maart 22, 2013 8:13 am |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Met deo op je blok spuiten. Mocht de motor dan meer toeren maken pakt hij op die plek valse lucht. Bij de keerringen weet ik niet
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
 |