Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 107 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di maart 19, 2013 8:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Kun je ook verklaren waarom de reeds het probleem kunnen veroorzaken?

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 19, 2013 9:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 03, 2012 3:34 pm
Berichten: 61
Lekke pakking onder de cilinder ??? Er kan dan "valse lucht" worden aangezogen...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 19, 2013 10:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Thja ik heb een keer een soort gelijk verhaal mee gemaakt op een scooter die ik had. Volgens mij was toen het probleem dat het palletje waar de vlotter op en neer laat gaan om de vlotter kamer te vullen met benzine verkeerd om erin zat. Wat er dus gebeurde was dat de vlotterkamer zich vulde met benzine. Maar te veel benzine kreeg. En als je dan gas terug nam en heel rustig gas gaf klom hij in toeren. Dus Sjoerd draai het palletje om waar de vlotter vast zit aan de carburateur.

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 19, 2013 10:32 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Mogelijk is er een flens/pakking/keerring afsluiting van je carter die faalt (tenslotte geheel uit elkaar geweest) waardoor uiteindelijk het mengsel verre van ideaal is, de verschijnselen kunnen daar verband mee houden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 19, 2013 10:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
@ Toon, Palletje kan maar op een manier dus die kan ik eigelijk niet fout gedaan hebben. T zou natuurlijk wel kunnen dat de floats nie op en neer gaan.

@ Tuurtje, de voetpakking is nieuw. Zou theoretisch niet mogen.
@ Petrolhead, ja absoluut mogelijk alleen dan zou er valse lucht zijn en slaat doorgaans je blok op hol...

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 20, 2013 12:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Maar bedoel echt het palletje waarmee de vlotterbakje scharniert. Dus niet het palletjes waarmee het bakje op en neer gaat. En dus verticaal in de carburateur maar horizontaal. ( heb me best gedaan om het uit te leggen haha ) Anders whatsapp ik je wel een foto.

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 20, 2013 12:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Maar bedoel echt het palletje waarmee de vlotterbakje scharniert. Dus niet het palletjes waarmee het bakje op en neer gaat. En dus verticaal in de carburateur maar horizontaal. ( heb me best gedaan om het uit te leggen haha ) Anders whatsapp ik je wel een foto.

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 20, 2013 1:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Hahaha Toon. Afbeelding
je bedoeld het pinnetje dat dus in het houdertje komt? of het pinnetje dat de floats op de plek houdt?

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 20, 2013 1:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Het pinnetje dat de floats op ze plek houden. Wat dat zat bij mijn Honda Scoopy verkeerd om. Daardoor ging de vlotter niet hoog of laag genoeg. En was dus zoeken naar de juiste gasstand.

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 20, 2013 4:54 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Valse lucht op die plek leidt niet altijd tot toerentalverhoging. Als nl de carterdruk door de pompwerking van oa de bewegende zuiger/krukas/drijstang deels teniet gedaan wordt en er druk ontsnapt zal de vlotte spoeling via de spoelpoorten in vertraagd raken met vermogensverlies als gevolg.
Heb hetzelfde ooit na revisie van een (2t) motorfietsblok gehad, de link revisielocatie icm klacht was toen snel gelegd.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 21, 2013 9:25 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
En heb je al wat geprobeerd Sjoerd?

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 21, 2013 12:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Neen, nog niets geprobeerd. Helaas nog geen tijd voor gehad. Gaat dit weekend gebeuren. Dan kunnen we ook weer naar de baan om te testen. Op de bok doet hij het zoals gezegd "prima". Dus het is puur onder belasting dat het probleem voor doet.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 21, 2013 11:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
ik heb hetzelfde probleem bij mijn ICC, maar bij mij ligt het aan de ontsteking timing (deze staat ver te laat) daardoor pakt ie heel slecht op in het onder/midden gebied en hoog in de toeren gaat het prima. Ik moet nu vaak te veel terug schakelen omdat ik vermogen mis.. rijd zeer vervelend, of dwars of niet vooruit komen :(.

Nu kom ik er ook achter dat ik een kleinere hoofdsproeier moet plaatsen.. ik rijd standaard met een 158 en k22 naald buis dq268 meen ik. Onderuit 60.
De 158 is te groot voor warm weer.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2013 8:09 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Ontsteking van mij staat volgens spec en hebben we ook al mee gespeeld (vroeger gezet) maar geen verschil.
Wij hebben een rijkere naald, een U7.

We hebben in ieder geval weer genoeg opties gekregen om te controleren.

Heeft iemand nog een goeie manier om op valse lucht te controleren?

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2013 8:13 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm
Berichten: 1071
Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
Met deo op je blok spuiten.
Mocht de motor dan meer toeren maken pakt hij op die plek valse lucht.
Bij de keerringen weet ik niet

_________________
Crg badboy 2009 - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 107 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David