Auteur |
Bericht |
niels 25
|
Geplaatst: ma jan 14, 2013 11:26 am |
|
Geregistreerd: di dec 18, 2012 8:09 pm Berichten: 110
|
ik ben bezig met het vervangen van de pakkingen tussen de carburator en de motor. Nu is mijn vraag of er tussen het membraan huis en de motor ook 1 moet? wanneer ik het uit elkaar gehaald heb, zat er geen tussen.
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma jan 14, 2013 11:36 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Ligt aan je huis, als deze van alu is en geen rubber oid heeft dan zou ik dat wel doen. Let wel even op! als je een membraam gestuurd carb hebt, zeg maar carb zonder vlotterbak. Dat er een pulsgat richting je carb zit, sluit deze niet af ^^ anders pompt je carb niet meer.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
niels 25
|
Geplaatst: ma jan 14, 2013 11:54 am |
|
Geregistreerd: di dec 18, 2012 8:09 pm Berichten: 110
|
ja, deze is van alu en heeft geen rubber. dan zal e-ik er best ook 1 tussen steken met voorziening van een gaatje. Bedankt voor de snelle reactie.
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: ma jan 14, 2013 12:05 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Je kan ook nog altijd vloeibare pakking gebruiken indien je dei originele niet meer hebt. Succes!
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma jan 14, 2013 12:36 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
je moet er vanuit gaan dat hoe dichter alles is hoe beter de motor loopt ik doe bijna overal vloeibare pakking aan
|
|
Omhoog |
|
|
niels 25
|
Geplaatst: ma jan 14, 2013 12:37 pm |
|
Geregistreerd: di dec 18, 2012 8:09 pm Berichten: 110
|
heb er zojust een paar gemaakt. de grootste lijnen kon ik overtekenen door de stukken er op te leggen, voor de rest kwam er een beetje meetwerk aan te pas Straks even alles terug monteren en zien of hij wil starten.
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma jan 14, 2013 1:07 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
precies zo doe ik het ook. Aanvullen waar nodig
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: ma jan 14, 2013 1:36 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Bij scooters deed ik altijd een beetje vloeibare pakking op een uitlaatpakking om deze vast te houden en dan de uitlaat te monteren. En moet zeggen dat zo'n vloeibare pakking goed tegen warmte kan!
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
niels 25
|
Geplaatst: ma jan 14, 2013 3:02 pm |
|
Geregistreerd: di dec 18, 2012 8:09 pm Berichten: 110
|
zonet even alle pakkingen tussen de carburator en motor, de benzine leiding en de bougie vervangen maar de motor wil nog altijd niet starten. Denk dat de motor geen benzine krijgt. Iemand enig iedee hoe dit zou komen?
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: ma jan 14, 2013 3:29 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Waarom denk je dat de motor geen benzine krijgt? Slaat de bougie nat?(als je veel/te veel gas geeft bij het starten) Vonkt de bougie?( bougie tegen de cilinderkop houden en starten) Vult de benzineleiding zich met benzine? ( anders ff de benzineleiding van de carb. eraf halen en dan doorblazen met benzine en weer op de carb. zetten)
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
niels 25
|
Geplaatst: ma jan 14, 2013 3:50 pm |
|
Geregistreerd: di dec 18, 2012 8:09 pm Berichten: 110
|
ondertussen heb ik de motor in gang gekregen. Had de vorige keren niet lang genoeg gelopen . De motor draaide in het begin op een normaal tempo, maar bij de 2e keer starten draaide hij veel te vlug zonder gas geven. De 2e keer heb ik er wel de benzine leiding er af genomen en er aan gezogen om de leiding te laten vullen en hem er terug op de carburator gestoken (benzine loopt dan van zelf uit de leiding en blijft lopen). Zou daar eventueel de fout kunnen zitten dat de motor te veel benzine krijg doordat de benzine vanzelf loopt of zou ik de carburator nog moeten afstellen?
|
|
Omhoog |
|
|