Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: vraag over pakkingen?
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 11:26 am 

Geregistreerd: di dec 18, 2012 8:09 pm
Berichten: 110
ik ben bezig met het vervangen van de pakkingen tussen de carburator en de motor. Nu is mijn vraag of er tussen het membraan huis en de motor ook 1 moet? wanneer ik het uit elkaar gehaald heb, zat er geen tussen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 11:36 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Ligt aan je huis, als deze van alu is en geen rubber oid heeft dan zou ik dat wel doen.
Let wel even op! als je een membraam gestuurd carb hebt, zeg maar carb zonder vlotterbak.
Dat er een pulsgat richting je carb zit, sluit deze niet af ^^ anders pompt je carb niet meer.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 11:54 am 

Geregistreerd: di dec 18, 2012 8:09 pm
Berichten: 110
ja, deze is van alu en heeft geen rubber. dan zal e-ik er best ook 1 tussen steken met voorziening van een gaatje.
Bedankt voor de snelle reactie.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 12:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Je kan ook nog altijd vloeibare pakking gebruiken indien je dei originele niet meer hebt. Succes!

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 12:36 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
je moet er vanuit gaan dat hoe dichter alles is hoe beter de motor loopt ik doe bijna overal vloeibare pakking aan


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 12:37 pm 

Geregistreerd: di dec 18, 2012 8:09 pm
Berichten: 110
heb er zojust een paar gemaakt. de grootste lijnen kon ik overtekenen door de stukken er op te leggen, voor de rest kwam er een beetje meetwerk aan te pas :mrgreen:
Straks even alles terug monteren en zien of hij wil starten.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 1:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
precies zo doe ik het ook. Aanvullen waar nodig :)

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 1:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Bij scooters deed ik altijd een beetje vloeibare pakking op een uitlaatpakking om deze vast te houden en dan de uitlaat te monteren. En moet zeggen dat zo'n vloeibare pakking goed tegen warmte kan!

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 3:02 pm 

Geregistreerd: di dec 18, 2012 8:09 pm
Berichten: 110
zonet even alle pakkingen tussen de carburator en motor, de benzine leiding en de bougie vervangen maar de motor wil nog altijd niet starten. Denk dat de motor geen benzine krijgt. Iemand enig iedee hoe dit zou komen?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 3:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Waarom denk je dat de motor geen benzine krijgt? Slaat de bougie nat?(als je veel/te veel gas geeft bij het starten) Vonkt de bougie?( bougie tegen de cilinderkop houden en starten) Vult de benzineleiding zich met benzine? ( anders ff de benzineleiding van de carb. eraf halen en dan doorblazen met benzine en weer op de carb. zetten)

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 3:50 pm 

Geregistreerd: di dec 18, 2012 8:09 pm
Berichten: 110
ondertussen heb ik de motor in gang gekregen. Had de vorige keren niet lang genoeg gelopen :mrgreen: .
De motor draaide in het begin op een normaal tempo, maar bij de 2e keer starten draaide hij veel te vlug zonder gas geven. De 2e keer heb ik er wel de benzine leiding er af genomen en er aan gezogen om de leiding te laten vullen en hem er terug op de carburator gestoken (benzine loopt dan van zelf uit de leiding en blijft lopen). Zou daar eventueel de fout kunnen zitten dat de motor te veel benzine krijg doordat de benzine vanzelf loopt of zou ik de carburator nog moeten afstellen?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David