| Auteur | Bericht | 
	
			| The-Stig | 
				
				
					|  Geplaatst:  ma sep 24, 2012 6:37 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm
 Berichten: 611
 Woonplaats: Belgie
 | 
				
					| Hey, ik ben opzoek naar een koppeling voor een gx390.Nu zie ik bij sommige staan max 13pk. Dus bedoeld voor een gx390.
 Maar wat doe ik als ik mijn kart wil tunen? (luchtfilter, uitlaat, toerenbegrenzer eruit en nog wat dingetjes)
 Kan deze koppeling het dan nog aan?
 Welke koppeling gebruiken jullie?
 Senne
 _________________http://kartinfo.webs.com/ Birel 2008 - Gx390
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| VWimpie | 
				
				
					|  Geplaatst:  ma sep 24, 2012 6:59 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm
 Berichten: 215
 Woonplaats: Haarlem
 | 
				
					| Als je echt gaat tunen zou ik voor een suco gaan, wil je rond de 15 pk rijden (heb je al snel) dan kan je een een noram 4000 gebruiken of een koppeling van een briggs world formula. Voor beide moet je dan wel je kruktap afdraaien naar 19 of 19.05 mm Tunen: Kop vlakken, kanalen bewerken, grotere kleppen, grotere carb, grootste overmaat zuiger, andere nokkenas, krukas balanceren, vliegwiel afdraaien+balanceren. Het is maar net hoe ver je wilt gaan en wat je met de kart wilt doen  _________________
 ´02 Tonykart, G390F
 
 
 Turquoise Golf III GTI 16v ´95
 R.I.P. Golf III GTI Edition ´94
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| The-Stig | 
				
				
					|  Geplaatst:  ma sep 24, 2012 7:18 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm
 Berichten: 611
 Woonplaats: Belgie
 | 
				
					| Kan ik denk je ook een noram BE gebruiken? Gaat die dan niet doorslippen?Ik zou hem rond de 15 a 16 willen hebben.
 _________________http://kartinfo.webs.com/ Birel 2008 - Gx390
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| VWimpie | 
				
				
					|  Geplaatst:  ma sep 24, 2012 8:41 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm
 Berichten: 215
 Woonplaats: Haarlem
 | 
				
					| Kan wel heb ik ook een tijd mee gereden maar was niet ideaal, de koppeling blijf vrij lang slippen als je vanuit stilstand weg rijd en na langzame bochten had je hier ook last van. Bij de 4000 heb ik hier alleen last van met weg rijden maar aanzienlijk korter dan met de BE _________________
 ´02 Tonykart, G390F
 
 
 Turquoise Golf III GTI 16v ´95
 R.I.P. Golf III GTI Edition ´94
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| The-Stig | 
				
				
					|  Geplaatst:  wo sep 26, 2012 5:45 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm
 Berichten: 611
 Woonplaats: Belgie
 | 
				
					| zijn er nog andere (goedkopere als suco) alternatieven? Ik heb een beetje bang dat de verkoopswaarde van de kart zal dalen als ik z'n as afdraai en er een goedkopere koppeling opzet. _________________http://kartinfo.webs.com/ Birel 2008 - Gx390
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| VWimpie | 
				
				
					|  Geplaatst:  wo sep 26, 2012 6:32 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm
 Berichten: 215
 Woonplaats: Haarlem
 | 
				
					| Nee helaas niet dat gat is behoorlijk groot, maar bijvoorbeeld een koppeling van een briggs world fomula is niet echt goedkoop en zekerste weten geschikt voor 15pk gezien het vermogen de wf
 Een noram koppeling doet absoluut niet onder voor een suco, je hebt bij een suco alleen voordeel bij de start om dat deze echt vast bijt. Verder weegt de koppeling 100kg(weet niet precies hoeveel maar goed zwaar) en je moet met 428 ketting rijden dit is allemaal weer zwaarder dan een noram 4000 met 219 ketting etc.
 _________________
 ´02 Tonykart, G390F
 
 
 Turquoise Golf III GTI 16v ´95
 R.I.P. Golf III GTI Edition ´94
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| The-Stig | 
				
				
					|  Geplaatst:  di okt 30, 2012 4:44 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm
 Berichten: 611
 Woonplaats: Belgie
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Joost | 
				
				
					|  Geplaatst:  di okt 30, 2012 4:54 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm
 Berichten: 1071
 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
 | 
				
					| Een daar moet je een v snaar voor hebben.Ik zou even inversteren in een succo.
 _________________
 Crg badboy 2009 - Rotax max senior
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| The-Stig | 
				
				
					|  Geplaatst:  di okt 30, 2012 4:59 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm
 Berichten: 611
 Woonplaats: Belgie
 | 
				
					| Daar had ik even over gekeken! Ik wou inderdaad een suco, maar de man waarmee ik een zou ruilen heeft plots afgehaakt...
 _________________http://kartinfo.webs.com/ Birel 2008 - Gx390
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| IncineratorX2 | 
				
				
					|  Geplaatst:  di okt 30, 2012 9:51 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
 Berichten: 2289
 Woonplaats: Goor
 | 
				
					| hey Stig, houd wel rekening met je tandwiel diameter.. en je dwarsbuis van het frame.Ik had alles klaar totdat ik het juiste tw op de achter as plaatste... kwam ik 1cm te kort.. om een 43 tands te rijden.
 
 Frame : Birel 2003
 _________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 -  Honda GX390http://www.wazda.nl  - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICThttp://www.mnmclan.nl  - Lan-Party's 4 the win!
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| The-Stig | 
				
				
					|  Geplaatst:  di okt 30, 2012 10:06 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm
 Berichten: 611
 Woonplaats: Belgie
 | 
				
					| Bedankt voor de waarschuwing, ik had dit ook al ergens gelezen en heb het tandwiel al en ook gepast. Het is een 40tands.Ik wacht nu nog even of er iemand via mp iets aanbied en anders koop ik een nieuwe suco, ik moet toch nog even wachten op m'n motorsteun.
 _________________http://kartinfo.webs.com/ Birel 2008 - Gx390
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Backlash | 
				
				
					|  Geplaatst:  di okt 30, 2012 10:14 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
 Berichten: 2460
 Woonplaats: Vlissingen
 | 
				
					| Citaat: Ik had alles klaar totdat ik het juiste tw op de achter as plaatste... kwam ik 1cm te kort.. om een 43 tands te rijden. Daś vreemd, ik kan er met gemak een 50 tands plaatsen.. Ligt aan he merk chassis dus, ik heb hier een SKM chassis voor gebruikt._________________ *[Knetterskelter ]  -|-  [Facebook ]  -|-  [Youtube ]*
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| The-Stig | 
				
				
					|  Geplaatst:  di okt 30, 2012 10:29 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm
 Berichten: 611
 Woonplaats: Belgie
 | 
				
					| Bij birel zit de schuine buis op een 2takt chassis dan ook tot tegen de lagerhouder! _________________http://kartinfo.webs.com/ Birel 2008 - Gx390
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| IncineratorX2 | 
				
				
					|  Geplaatst:  wo okt 31, 2012 7:04 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
 Berichten: 2289
 Woonplaats: Goor
 | 
				
					| Citaat: Bij birel zit de schuine buis op een 2takt chassis dan ook tot tegen de lagerhouder! precies, mijn probleem    maar goed nu een mari delta schakel chassis aan het ombouwen.._________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 -  Honda GX390http://www.wazda.nl  - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICThttp://www.mnmclan.nl  - Lan-Party's 4 the win!
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| bjornschuddings | 
				
				
					|  Geplaatst:  wo okt 31, 2012 7:07 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
 Berichten: 1754
 | 
				
					| Stukje eruit slijpen ? De mari kart die verkocht is was ook een 2 takt chasis. En daar was achteraan ook een buis die scheef liep naar de motor toe. en daar was een stuk uitgeslepen anders raakte de ketting en het tandwiel het chasis _________________"if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C
  Facebook.
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  |