Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 26  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 378 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2012 10:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 20, 2011 5:06 pm
Berichten: 164
Wat is het voor sticker dan bjorn? Kun je een foto maken?
Is het niet die blauw-witte EU sticker?

_________________
Energy 2009/VM icc 2009


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2012 10:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
En baaneigenaar mag juridisch gezien geen product Merk opnemen in zijn/haar Algemenen voorwaarden.

Deze moet (bv deze uitlaatdemper kwestie) de specs opgeven waar deze uitlaatdemper aan moet voldoen.
Juridisch gezien heeft geen enkele kartbaan een poot om op te staan als jou uitlaatdemper aan de gestelde specs
voldoet.

Het vervelende is dat de baaneigenaren nu eenmaal wel zelf mogen bepalen wie er wel/niet op HUN baan komt...
en daar zit het addertje onder het gras.

Kijk ook maar is naar de Speciale ROTAX MAX Accu... hahahhaha het enige speciale wat daar aan zit is een oranje bovenkant..
Ik weet dat dezelfde accu's te leveren zijn met dezelfde specs en wellicht nog betere levensduur voor de helft van de prijs..
Maar ja... CHRONO schrijft deze MERK accu voor en niet de specs en dat is monopoly positie creeren...
Hetzelfde laken een pak... de mengsmering en de carterolie die je mag gebruiken bij de CHRONO wedstrijden....
Moet van Rotax zijn...... Allemaal bullshit... en dus vult de ene organisatie de zakken van de anderen...

Je komt hier alleen maar vanaf als ALLE wedstrijdrijders de handen ineen slaan en zeggen... oh ja.. als het zo moet..
dan rij je zelf maar !!!
Maar ja.. dat gebeurt helaas niet... in NL kunnen we wel allemaal klagen... maar actie ho maar HELAAS, HELAAS !!!!

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2012 11:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
Het is idd de eu sticker maar ik moest zelf mn naam en adres in vullen en dan werd het gecheckt of hij goed was. Dus niet namaak en als je wil dat de eu sticker niet zichtbaar is draai je de demper gewoon !

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 23, 2012 10:35 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 20, 2011 5:06 pm
Berichten: 164
Citaat:
Kijk ook maar is naar de Speciale ROTAX MAX Accu... hahahhaha het enige speciale wat daar aan zit is een oranje bovenkant..
Ik weet dat dezelfde accu's te leveren zijn met dezelfde specs en wellicht nog betere levensduur voor de helft van de prijs..
Maar ja... CHRONO schrijft deze MERK accu voor en niet de specs en dat is monopoly positie creeren...
Hetzelfde laken een pak... de mengsmering en de carterolie die je mag gebruiken bij de CHRONO wedstrijden....
Moet van Rotax zijn...... Allemaal bullshit... en dus vult de ene organisatie de zakken van de anderen...


Maar dit gaat over de CHRONO, een wedstrijdorganisatie. Dit doen ze om een eenheid te creëren, waar ik nog wel in kan komen. Als de NAB dit zou doen voor de wedstrijden kan ik er ook nog in komen. Jij mag toch nog zelf kiezen of je met een brommer accu je kart start? Zolang je maar geen wedstrijden ermee rijdt. Je wordt als hobbyrijder echt niet van de baan gehaald met een ander soort accu, welke prima voldoet aan de eisen. Dus waarom wordt nu wel deze "speciale" uitlaat voorgeschreven?

Zoals mijn vader al aangaf, maakt hij zelf ook dempers, welke nu dus nutteloos zijn.. Op onze vorige kart hebben we een prachtuitlaat gemaakt, met een mooie demper, welke nog beter dempte dan een dikke pot op de k25. We zijn nog nooit van de baan gehaald omdat de uitlaat niet gekeurd was o.i.d.. Als wij een demper maken die beter dempt dan de Elto, waarom zouden ze dan de moeite moeten nemen ons van de baan af te halen? Het slaat gewoon nergens op in mijn ogen... Allemaal geldklopperij en misbruik van de machtspositie.

Citaat:
ik moest zelf mn naam en adres in vullen en dan werd het gecheckt of hij goed was

Was dit toen je de baan op ging of toen je hem kocht?

_________________
Energy 2009/VM icc 2009


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 23, 2012 10:57 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
dit is ook niet het probleem je demper kan best heel goed zijn maar dan moeten ze gaan controleren op geluid en dat is wat ze niet willen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 23, 2012 11:11 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 20, 2011 5:06 pm
Berichten: 164
Dat doen ze toch wel.. Als je uitlaat scheurt, moet je eens kijken hoe snel ze bij je staan om je van de baan te halen.. Als je niet buitensporig veel herrie maakt is er toch niks aan de hand lijkt me (was ook altijd zo)..

Dat controleren op geluid komen ze echt niet onderuit, die dempers hebben ook niet het eeuwige leven..

_________________
Energy 2009/VM icc 2009


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 23, 2012 11:23 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
Ik moest mijn naam invullen toen we daar aankwamen.

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: 11
BerichtGeplaatst: vr dec 07, 2012 9:28 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Het is alweer een tijdje terug dat er in dit topic gereageerd is. Gezien invoerdata, vraag en aanbod etc lijkt me dit toch juist zeer actueel.

Na jaren weer een kijkje in het kartwereldje genomen. Begon met het voornemen om m'n Landia Histokart te verkopen en onderwijl een babykart voor m'n dochter gekocht en een op het www rondgekeken.
Het kriebelt om ook m'n schakelkart weer rijklaar te maken en wat rondjes te maken maar de benodigde voorinvestering van vooral uitlaat maar ook filter en bumper en dan nog wat ander geneuzel leggen de lat erg hoog.
Natuurlijk is het de kartbanen er alles aan gelegen om de vergunningen bij hun banen te houden maar ik krijg toch wel een vreemde smaak in de mond bij de gevolgde strategie. Natuurlijk mag je streven naar uniformiteit en zou dat een wapen kunnen blijken naar de milieulobby maar het is de vraag of men hier afdoende genoegen mee neemt. Ik ben reuze benieuwd of de kartbanen daar wel voldoende onderzoek naar gedaan hebben of dat het een trial and error doekje tegen het bloeden is terwijl de investeringen over de al dan niet voldoende vermogende rijders is. Merk in dit topic dat er mensen zijn die ook heel gemakzuchtig uit de portemonnee van een ander praten, natuurlijk is 200 euro een schot geld voor een demper voor een rijder, zeker een minder vermogende recreant of "herintreder"
Ik vind ook dat de informatieverstrekking via de kanalen waarvan je dat zou mogen verwachten -uitzonderingen daar gelaten!- gewoon ernstig te wensen
te wensen overlaat en zeker niet uniform is.
Natuurlijk willen mensen vaak weten waar dit precies uit voort komt en wat het ze brengt, naast de financiele gevolgen wil men natuurlijk weten of dit praktische gevolgen heeft qua vermogen en afstelling.
Nav van een vraag kreeg ik van een kartzaak per mail echt een keurig antwoord maar wel voor zover eea kon beantwoorden, geen feiten maar aannames, de duurste van de slechts 2 toegestane dempers schijnt de beste papieren te hebben.
Ik zie het als iets als de invoering van ongelode benzine zo'n 2 decennia terug, ook een milieueffect gewenst en eigenaren van voertuigen wilden weten hoe of wat met een bestaand vervoermiddel. In het pre internettijdperk werd door de initiatiefnemer een voorlichtingscampagne op tv gestart en iedereen kon beschikken over ruim verstrekt foldermateriaal hetgeen meewerkte aan de begripvorming en een vrij geruisloze invoering. Natuurlijk is dit van een heel andere omvang al schat ik de impact minstens van gelijke orde, wellicht veel groter omdat het alternatief veel duurder is en niet te spreiden. Via internet was er een vrij goedkope en zeer toegankelijk mogelijkheid geweest om vooraf alle ins en outs eerlijk te belichten.
Nu hebben banen zich wellicht rijk gerekend en haken er wellicht veel af. Dan ben je je draagvlak eigenhandig aan het ondermijnen. Een zeer recent veel grootschaliger voorbeeld was de afschaffing van de pas nog verruimde oldtimerregeling waarbij grote -veel te positieve- doorrekenfouten qua financi"en en effecten door juist daarin gespecialiseerd geachte CPB gemaakt werden, nu stelt men -achteraf- van alles in het werk om alle gemaakte schade zo goed mogelijk te repareren. Iig is de dagwaarde van oldtimers en ook schakelkarts door het doorvoeren van andere regelgeving dan voorheen van de ene dag op de andere enorm gedaald en in mijn geval overtreft de investering van de noodzakelijke aanpassingen de dagwaarde van de nog prima kart (die ruim een decennium terug nog ruim 20000 florijnen kostte).
Ik denk dat men rondom de dempers de volledige testresultaten had moeten publiceren en een resume had moeten maken omtrent alle gevolgen (ook voor vermogen) en hoe daarmee om te gaan. Daarbij zijn er geruchten dat er mogelijk ook andere dempers toegestaan worden maar wanneer en hoe, ach...
Vraag me zeer af wat Neelie ervan zou zeggen als ze nog in functie was (die gelukkig nu door een ander vervuld wordt en benaderbaar is), dit is een vorm van ondermijning van een gezonde marktwerking en een soort koppelverkoop, beide niet toegestaan.
Wat me nog het meest bevreemd is dat mijn geliefde thuishonk van weleer, de Landsard kennelijk neigend naar onsportief als meest afgelegen baan met omliggende andere herrieschoppers wel heel rigide de regelgeving hanteert. Dat terwijl ze vooreerst niets op de eigen site vermeldden qua verandering/wensen/eisen en dat zelfs na discussie nog steeds niet doen, zelfs vermelden ze onveranderd dat alle typen karts toegestaan zijn. Boter op het hoofd?

Voor een andere demper zullen we dus wel hangen, alleen hoe en hoeveel schiet er na een tijdje over.
Nu dus benieuwd wanneer er gezonde en eerlijke concurrentie en toch nog positief verstrekte info komt...

Wanneer stopt die hetze eens en maken we met z'n allen een vuist? Iemand wel eens een MER (milieu effect rapportage) op iets doorsnee geaccepteerds als een gemiddelde voetbalwedstrijd losgelaten?
Jammer allemaal iig, karten is wat mij betreft de leukste sport op 4 wielen.

:idea: Ik kan natuurlijk m'n schakel tot in lengte van dagen onder een dekje bewaren en m'n Histokart houden om mee te rijden, stukken voordeliger :mrgreen:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: 11
BerichtGeplaatst: za dec 08, 2012 11:14 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
@Petrolhead

Ik denk dat er al een tijdje niet gereageerd is omdat het seizoen al tegen het einde aan liep en de meeste hun schakelkart na 1 oktober onder een dekentje hebben gezet (zo ik ook) en wachten wat het nieuwe jaar gaat brengen. Zelf heb ik nog grote twijfels of ik de investering in een luchtfilter en demper wel aan ga voor die paar keer per jaar dat ik met de schakelkart rij. Ik zou het eerlijker vinden als je met je kart (in mijn geval een Yamaha YZ125) en huidige demper de kans zou krijgen om deze te laten meten op de baan aangezien ik zeker weet dat ik nu al aan de DB grens voldoe. Het valt mij daardoor zwaar te investeren in iets wat het aantal db's zeker niet gaat terug brengen.

Aangezien ik ook al andere plannen heb (rekreanten races met de GX390) denk ik niet dat de schakelkart in 2013 nog het circuit op gaat.
Met de GX390 zal ik de circuits zoals Landard, Berghem en Genk niet bezoeken daar deze te groot zijn voor de GX390 maar me beperken tot de kleinere circuits zoals Eefde, Antwerpen.

Met de huidige regelgeving vrees ik dat er veel hobby 'schakel' rijders in 2013 zullen afhaken.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: xx
BerichtGeplaatst: za dec 08, 2012 11:49 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
Citaat:
Met de huidige regelgeving vrees ik dat er veel hobby 'schakel' rijders in 2013 zullen afhaken.

Waarom zouden ze afhaken. Het is 200 euro. En je kan mischien al een paar jaar verder rijden.
Het zijn een paar anpassingen. Filter en de demper. En ik denk niet dat er nog meer dingen zullen komen. Want dat kan niet meer. Tenzij ze ons nog een rolkooi gaan geven :lol:

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za dec 08, 2012 12:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Bjorn, je begrijpt het verhaal niet... lees het eerst eens goed door.
Het gaat namelijk niet zo zeer om de 200 euro... het is de reden waarom.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za dec 08, 2012 8:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Ik val halverwege het verhaal in hoor, maar ik vraag me af: Was deze discussie ook zo heftig toen alle 100 en 125cc met Elto nadempers moesten gaan rijden en wat nu de gewoonste zaak van de wereld is?

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 09, 2012 3:30 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Toen bestond dit forum nog niet of nog niet zo lang, betrof het minder kartbanen, en bovendien een steeds kleiner wordende groep karts die er last van hadden.

Citaat:
Ik val halverwege het verhaal in hoor

Dat geldt misschien voor meer mensen, ik adviseer toch even het gehele topic door te lezen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 31, 2013 11:31 pm 

Geregistreerd: ma feb 21, 2011 1:51 pm
Berichten: 112
Woonplaats: EDEGEM BELGIE
Een vraagje nu: zou het mogelijk zijn dat de bezitters van de dempers eens de demper zouden wegen; alu / carbon en dan ook eens het gewicht hier bekend zouden willen maken. Volgens mijn handelaar zou er tussen de alu en carbonversie niet zo'n echt groot verschil zitten omdat bij alle twee niet de buitenkant maar veeleer de binnenkant het gewicht bepaald. Ik denk niet dat de man daarover zou liegen, 't is trouwens tegen zijn eigen belang ! Graag dus cijfers AUB

_________________
MS26 + TM K9


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 31, 2013 11:36 pm 

Geregistreerd: wo nov 10, 2010 11:11 pm
Berichten: 275
Denk niet dat hij daar mee liegt hoor. Denk ook niet dat je demper helemaal van carbon is, maar een dunne overlay. Ik kan het niet voor je wegen en je moet iemand hebben die beide kan wegen. Op zo'n gewicht kan verschil in weegschaal ook al (te) veel doen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 378 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 26  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David