Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 285 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 12, 2005 8:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 22, 2005 10:24 pm
Berichten: 208
Woonplaats: Goor
Yes!

Gerard Roelink zegt te hebben uitgevonden dat de 390 Honda daarmee de minste slijtsporen in de cilinder geeft. Wat hij verder heeft geprobeerd, weet ik natuurlijk niet, maar je moet toch iemand vertrouwen!

_________________
DRIFTEN is geen vervoeging van DRIFTIG!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 12, 2005 8:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
Tom,

ik snap jullie standpunt omrend het reglement. (ik ga zelf ook 390 rijden)
Maar wat kost een paar sterkere klepveren? niets, en je rijd er wel weer iets harder door. Zwevende kleppen zijn schadelijker voor de motor, dan een paar rpm meer.
Wat ik ook niet helemaal snap is dat jullie 100cc uitlaten verplicht stellen. Waarom een 100cc 2takt uitlaat, op een 390cc 4-takt motor? de 4takt motor heeft die resonantieruimtes in de uitlaat helemaal niet nodig, deze werkt zelfs de prestaties tegen (in theorie).......

is niet bedoeld om jullie af te kraken hoor, mocht ik zo over komen. Ik ben gewoon nieuwsgierig, en wil graag alles weten. Maar dat zijn paar dingen die ik mij afvroeg. tuurlijk moeten er regels zijn om gelijkheid te krijgen, en de kosten binnen de perken te houden. (heb je ook wel uit de vele emails begrepen die ik gestuurd heb, dat ik graag reglementen uitspit) Maar zulke kleine dingen helpen wel met de prestaties van de motor, zonder dat de kosten daar enorm van stijgen. Dus ik mijn ogen kun je beter die strakkere klepveren toestaan, en de overmaatzuigers verbieden. (overmaat zuigers kost namelijk wel veel geld) Ja tuurlijk kan dat niet zo 123...........snap ik ook wel..........maar als overmaat zuigers wel mogen, waarom dan sterkere klepveren van een paar euro niet?

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Laatst bijgewerkt door SkeurijzeR op di jul 12, 2005 9:37 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 12, 2005 9:08 pm 

Geregistreerd: wo maart 23, 2005 2:43 pm
Berichten: 134
Woonplaats: Enschede
Jah maar Skeurijzer..

Mocht je blokje ooit eens wat krijgen he, dat het nodig is om er een overmaat in te zetten. Dan heb je dit natuurlijk veel liever dan wanneer je een nieuw blokje moet kopen! Dan zijn het de kosten ook ineens niet meer...
Zo zie ik het dan tenminste, het blijft natuurlijk veel geld, maar op deze manier houd je altijd nog een reserve over. (Alhoewel sommigen gelijk de 3e overmaat erin gooien.. :P )


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 12, 2005 9:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Je kunt ook gewoon een nieuwe cilinder kopen ipv een heel nieuw blok Wesley.

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 12, 2005 9:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Dat kan ook, maar das alsnog duurder dan een overmaat zuiger monteren.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 12, 2005 9:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
bij honda is de cilinder en het blok van 1 stuk............dus alleen nieuwe cilinder is er niet bij (das in elk geval zo bij de gx160en200, dus ga er stiekem vanuit dat dat bij de hele gx serie is)

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 12, 2005 9:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Zitten er geen cilinderbus in die je kunt vervangen( ik weet het niet, ik ben 2 takt mannetje hè)

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 12, 2005 9:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Hmm bij de GX360 kan je in ieder geval wel de cilinders vervangen :P
Bij de GX390 zo te zien niet idd :
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 12, 2005 9:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
maar david, jouw honda 360 is er toch geen een van de GX serie?

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 12, 2005 9:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Basis is een GX360 blok, en ja die wijkt inderdaad op alle punten af van de gebruikelijke GX blokken :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 12, 2005 9:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 22, 2005 10:24 pm
Berichten: 208
Woonplaats: Goor
Hé Joost Skeurder!

Ik weet natuurlijk best dat je het goed bedoelt en dat je heel enthousiast bent, maar wellicht een aantal anderen die dit forum lezen niet, en aangezien ik voorzitter van het cluppie ben moet ik zorgen... etc.

Je komt aan een leuke discussie! Zwevende kleppen zijn in dit geval helemaal niet schadelijk, doordat de 390 vanaf zo'n 4900 t/min inderdaad z'nvermogen (en koppel) verliest. Bij het verbeteren of "tunen" van een motor moet je altijd meerdere dingen veranderen/verbeteren wil je daadwerkelijk extra vermogen en trekkracht terug krijgen. Na de klepveren krijg je dan dus ook de vraag om vrijheid in andere zaken! Bijvoorbeeld: een andere sproeier kost ook niets extra! Een ander luchtfilter ook niet! etc. De één vindt het op het ogenblik al ONEERLIJK dat de motoren gereviseerde specificaties mogen hebben, want iemand met een nieuw standaardblok zou daardoor niet kunnen meekomen. Zoals het nu bij ons is, moet je verrekte goed kunnen rijden om daadwerkelijk dat kleine beetje extra dat het "gereviseerde" blok levert ook om te zetten in vooraan rijden. Het blok is namelijk meteen "piekerig"en levert z'n vermogen en koppel niet meer gelijkmatig over het hele toerengebied.

WIJ rijden met een motor, die in 2002 de eerste drie races won. Daarna namen wij de hele kart over en werden ik meen drie keer 10e! Dat wil echt niet zeggen dat wij het helemaal niet kunnen, het is gewoon het verschil tussen toprijder met veel training en een goede rijder, die af en toe rijdt.

_________________
DRIFTEN is geen vervoeging van DRIFTIG!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 12, 2005 10:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
De drempel om deel te nemen is ook een stukje lager als er niks veranderd mag worden aan het blok. Mensen die geen zin hebben om hun blok aan te passen worden zo niet gedwongen dat te doen omdat ze anders niet mee zouden kunnen komen.
Alternatief zou een open 390 klasse kunnen zijn, maar denk dat dan juist alle voordelen die de huidige 390 klasses populair maakt grotendeels verdwijnen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 12, 2005 10:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 22, 2005 10:24 pm
Berichten: 208
Woonplaats: Goor
Wij hébben een open klasse, elke racedag weer, waar behalve Eco's en al het andere snelle 4-takt spul ook opgevoerde 390's terecht kunnen. Mits binnen de geluidseisen: dicht luchtfilter en 100cc uitlaat.

Het grappige is: er praten veel mensen over de reglementen van onze 390cc klassen, maar intussen rijdt er nauwelijks iets in die open klasse, behalve dan die prachtige,brullende Eco's!

Ik denk wel eens.....

_________________
DRIFTEN is geen vervoeging van DRIFTIG!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 12, 2005 10:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ik denk dat een 390 erg duur wordt als ie een Eco bij moet gaan houden, dus vandaar dat men wel fantaseert over wat je allemaal aan een 390 kan veranderen, maar stiekum toch wel blij is dat het niet nodig is :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 12, 2005 10:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
Ik ken dus mensen die dus niet fantaseren, maar dus echt een snelle 390 hebben gebouwd. Dit project zal echter binnenkort worden gestopt wegens een nieuw viertakt project.

gr. roeland

_________________
VRK Las Vegas - Honda VT400-GT (26pk)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 285 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David