Auteur |
Bericht |
whitehorsekart
|
Geplaatst: di jul 12, 2005 8:35 pm |
|
Geregistreerd: di maart 22, 2005 10:24 pm Berichten: 208 Woonplaats: Goor
|
Yes!
Gerard Roelink zegt te hebben uitgevonden dat de 390 Honda daarmee de minste slijtsporen in de cilinder geeft. Wat hij verder heeft geprobeerd, weet ik natuurlijk niet, maar je moet toch iemand vertrouwen!
_________________ DRIFTEN is geen vervoeging van DRIFTIG!
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: di jul 12, 2005 8:46 pm |
|
Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm Berichten: 864
|
Tom,
ik snap jullie standpunt omrend het reglement. (ik ga zelf ook 390 rijden)
Maar wat kost een paar sterkere klepveren? niets, en je rijd er wel weer iets harder door. Zwevende kleppen zijn schadelijker voor de motor, dan een paar rpm meer.
Wat ik ook niet helemaal snap is dat jullie 100cc uitlaten verplicht stellen. Waarom een 100cc 2takt uitlaat, op een 390cc 4-takt motor? de 4takt motor heeft die resonantieruimtes in de uitlaat helemaal niet nodig, deze werkt zelfs de prestaties tegen (in theorie).......
is niet bedoeld om jullie af te kraken hoor, mocht ik zo over komen. Ik ben gewoon nieuwsgierig, en wil graag alles weten. Maar dat zijn paar dingen die ik mij afvroeg. tuurlijk moeten er regels zijn om gelijkheid te krijgen, en de kosten binnen de perken te houden. (heb je ook wel uit de vele emails begrepen die ik gestuurd heb, dat ik graag reglementen uitspit) Maar zulke kleine dingen helpen wel met de prestaties van de motor, zonder dat de kosten daar enorm van stijgen. Dus ik mijn ogen kun je beter die strakkere klepveren toestaan, en de overmaatzuigers verbieden. (overmaat zuigers kost namelijk wel veel geld) Ja tuurlijk kan dat niet zo 123...........snap ik ook wel..........maar als overmaat zuigers wel mogen, waarom dan sterkere klepveren van een paar euro niet?
_________________ To finish first, you first have to finish!
Laatst bijgewerkt door SkeurijzeR op di jul 12, 2005 9:37 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Wesley
|
Geplaatst: di jul 12, 2005 9:08 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 23, 2005 2:43 pm Berichten: 134 Woonplaats: Enschede
|
Jah maar Skeurijzer..
Mocht je blokje ooit eens wat krijgen he, dat het nodig is om er een overmaat in te zetten. Dan heb je dit natuurlijk veel liever dan wanneer je een nieuw blokje moet kopen! Dan zijn het de kosten ook ineens niet meer...
Zo zie ik het dan tenminste, het blijft natuurlijk veel geld, maar op deze manier houd je altijd nog een reserve over. (Alhoewel sommigen gelijk de 3e overmaat erin gooien.. )
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: di jul 12, 2005 9:26 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Je kunt ook gewoon een nieuwe cilinder kopen ipv een heel nieuw blok Wesley.
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: di jul 12, 2005 9:30 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Dat kan ook, maar das alsnog duurder dan een overmaat zuiger monteren.
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: di jul 12, 2005 9:36 pm |
|
Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm Berichten: 864
|
bij honda is de cilinder en het blok van 1 stuk............dus alleen nieuwe cilinder is er niet bij (das in elk geval zo bij de gx160en200, dus ga er stiekem vanuit dat dat bij de hele gx serie is)
_________________ To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: di jul 12, 2005 9:38 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Zitten er geen cilinderbus in die je kunt vervangen( ik weet het niet, ik ben 2 takt mannetje hè)
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: di jul 12, 2005 9:44 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Hmm bij de GX360 kan je in ieder geval wel de cilinders vervangen
Bij de GX390 zo te zien niet idd :
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: di jul 12, 2005 9:48 pm |
|
Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm Berichten: 864
|
maar david, jouw honda 360 is er toch geen een van de GX serie?
_________________ To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: di jul 12, 2005 9:49 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Basis is een GX360 blok, en ja die wijkt inderdaad op alle punten af van de gebruikelijke GX blokken
|
|
Omhoog |
|
|
whitehorsekart
|
Geplaatst: di jul 12, 2005 9:53 pm |
|
Geregistreerd: di maart 22, 2005 10:24 pm Berichten: 208 Woonplaats: Goor
|
Hé Joost Skeurder!
Ik weet natuurlijk best dat je het goed bedoelt en dat je heel enthousiast bent, maar wellicht een aantal anderen die dit forum lezen niet, en aangezien ik voorzitter van het cluppie ben moet ik zorgen... etc.
Je komt aan een leuke discussie! Zwevende kleppen zijn in dit geval helemaal niet schadelijk, doordat de 390 vanaf zo'n 4900 t/min inderdaad z'nvermogen (en koppel) verliest. Bij het verbeteren of "tunen" van een motor moet je altijd meerdere dingen veranderen/verbeteren wil je daadwerkelijk extra vermogen en trekkracht terug krijgen. Na de klepveren krijg je dan dus ook de vraag om vrijheid in andere zaken! Bijvoorbeeld: een andere sproeier kost ook niets extra! Een ander luchtfilter ook niet! etc. De één vindt het op het ogenblik al ONEERLIJK dat de motoren gereviseerde specificaties mogen hebben, want iemand met een nieuw standaardblok zou daardoor niet kunnen meekomen. Zoals het nu bij ons is, moet je verrekte goed kunnen rijden om daadwerkelijk dat kleine beetje extra dat het "gereviseerde" blok levert ook om te zetten in vooraan rijden. Het blok is namelijk meteen "piekerig"en levert z'n vermogen en koppel niet meer gelijkmatig over het hele toerengebied.
WIJ rijden met een motor, die in 2002 de eerste drie races won. Daarna namen wij de hele kart over en werden ik meen drie keer 10e! Dat wil echt niet zeggen dat wij het helemaal niet kunnen, het is gewoon het verschil tussen toprijder met veel training en een goede rijder, die af en toe rijdt.
_________________ DRIFTEN is geen vervoeging van DRIFTIG!
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: di jul 12, 2005 10:03 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
De drempel om deel te nemen is ook een stukje lager als er niks veranderd mag worden aan het blok. Mensen die geen zin hebben om hun blok aan te passen worden zo niet gedwongen dat te doen omdat ze anders niet mee zouden kunnen komen.
Alternatief zou een open 390 klasse kunnen zijn, maar denk dat dan juist alle voordelen die de huidige 390 klasses populair maakt grotendeels verdwijnen.
|
|
Omhoog |
|
|
whitehorsekart
|
Geplaatst: di jul 12, 2005 10:27 pm |
|
Geregistreerd: di maart 22, 2005 10:24 pm Berichten: 208 Woonplaats: Goor
|
Wij hébben een open klasse, elke racedag weer, waar behalve Eco's en al het andere snelle 4-takt spul ook opgevoerde 390's terecht kunnen. Mits binnen de geluidseisen: dicht luchtfilter en 100cc uitlaat.
Het grappige is: er praten veel mensen over de reglementen van onze 390cc klassen, maar intussen rijdt er nauwelijks iets in die open klasse, behalve dan die prachtige,brullende Eco's!
Ik denk wel eens.....
_________________ DRIFTEN is geen vervoeging van DRIFTIG!
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: di jul 12, 2005 10:31 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik denk dat een 390 erg duur wordt als ie een Eco bij moet gaan houden, dus vandaar dat men wel fantaseert over wat je allemaal aan een 390 kan veranderen, maar stiekum toch wel blij is dat het niet nodig is
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: di jul 12, 2005 10:33 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
Ik ken dus mensen die dus niet fantaseren, maar dus echt een snelle 390 hebben gebouwd. Dit project zal echter binnenkort worden gestopt wegens een nieuw viertakt project.
gr. roeland
_________________ VRK Las Vegas - Honda VT400-GT (26pk)
|
|
Omhoog |
|
|