Auteur |
Bericht |
audio-catalyst
|
Geplaatst: za aug 25, 2012 8:47 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 31, 2011 9:07 am Berichten: 38
|
ik mis wel nog steeds beantwoording op mijn vraag of dit ook voor de TAG rijders onder ons geldt? Als ik mezelf als voorbeeld neem, ik rij met een Motori Seven l4 TAG, daar word af fabriek een demper bijgeleverd, dit is volgens mij 100% dezelfde demper als diegene die bij de l3 icc geleverd wordt. Nu lees ik alleen berichten over de ICC's, maar andere TAG modellen als de Rotax'en daar zie ik dan weer niets over voorbijkomen.
Nu moet ik wel heel eerlijk zeggen dat het hele verhaaltje me niet echt lekker zit. Dempers zijn vrijwel nergens te krijgen, zeker niet buiten NL en BE, en dan nog zijn ze bijna 2 x zo duur als een vergelijkbare demper, hoewel ik dat niet kan staven aan DB's
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: za aug 25, 2012 8:53 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Staat gewoon in de eerste post...
|
|
Omhoog |
|
|
audio-catalyst
|
Geplaatst: za aug 25, 2012 9:20 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 31, 2011 9:07 am Berichten: 38
|
kan aan mij liggen : Citaat: De TAG‐klasses hebben al een flinke stap gemaakt met de vermindering van het geluid, de klasse KZ moeten echter nog een flinke stap maken.
"Omdat de geluidsproblemen zich niet alleen in Nederland afspelen, hebben wij in overleg met andere circuits besloten dat wij deze regel vanaf heden gaan toepassen. Dit betekent dat niet alleen tijdens wedstrijden dit van toepassing zal zijn, maar ook tijdens trainingen en daarom zullen er nog maar 2 dempers met merkteken worden toegelaten op de circuits: • Type 1 : ELTO 118 aluminium – curved end • Type : Elto 108 carbon – curved end
maar ik lees hier alleen dat er een goede stap vooruit is gemaakt, echter hierna word vermeld dat er maar 2 dempers gereden mag worden........... dus.."wat is het nu??? "
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: za aug 25, 2012 9:37 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Gewoon niks, lekker laten zitten, alleen de icc moet aanpassen voor het moment.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo aug 26, 2012 10:17 am |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Allereerste zin: Citaat: Het CIK-FIA heeft nieuwe regels opgesteld met betrekking tot de geluidsproductie in de klassen KZ1 en KZ2, waar met 125cc schakelkarts wordt gereden
|
|
Omhoog |
|
|
mike079
|
Geplaatst: ma aug 27, 2012 9:53 pm |
|
Geregistreerd: zo sep 11, 2011 10:06 pm Berichten: 42 Woonplaats: zoetermeer
|
Nou ik heb het stuk van cik-fia zitten lezen en ze willen idd minder geluid 108db maar er staat nergens op hun site dat je en bepaald merk uitlaat moet hebben als je maar niet boven de 108db komt.
_________________ All kart/ tm cross schakel Crg/ pavesie schakel
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma aug 27, 2012 11:32 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Als het aan de CIK/FIA ligt maakt het inderdaad niet zoveel uit. Het Elto idee komt dus vermoedelijk van de betreffende kartbanen af, het controleren wat voor demper er op de kart zit vinden zij gemakkelijker dan daadwerkelijk meten hoeveel geluid er geproduceerd wordt.
|
|
Omhoog |
|
|
mike079
|
Geplaatst: di aug 28, 2012 9:21 am |
|
Geregistreerd: zo sep 11, 2011 10:06 pm Berichten: 42 Woonplaats: zoetermeer
|
Oke maar omdat een kartbaan eigenlijk niet wil investeren in geluids apparatuur. Moeten de rijders maar een uitlaat kopen die hun zeggen. Terwel de meesten weten als je goed zoekt dat je het ook goed koper kan vinden alleen van een ander merk. Belachelijk.
_________________ All kart/ tm cross schakel Crg/ pavesie schakel
|
|
Omhoog |
|
|
Matthijs
|
Geplaatst: di aug 28, 2012 10:56 am |
|
Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm Berichten: 411 Woonplaats: Amersfoort
|
Citaat: Oke maar omdat een kartbaan eigenlijk niet wil investeren in geluids apparatuur. Moeten de rijders maar een uitlaat kopen die hun zeggen. Terwel de meesten weten als je goed zoekt dat je het ook goed koper kan vinden alleen van een ander merk. Belachelijk. Tja belachelijk van wie? De kartbanen wordt ook alleen maar de beperking opgelegd. Die zijn natuurlijk helemaal niet blij om mensen te moeten weren omdat ze teveel decibel produceren. Het is voor een kartbaan natuurlijk veel te duur en te tijdrovend om elke kart te gaan controleren op iets waar ze helemaal niet zelf om hebben gevraagd. Dan is het beter om vooraf te communiceren om een uitlaat. Dat is ook duidelijker voor rijders. Want zij weten wel welke uitlaat ze hebben, maar niet hoeveel decibel ze produceren. En het is natuurlijk knap lullig om van de baan te worden gehaald omdat je teveel herrie maakt. Had je dat liever van tevoren geweten. Kortom, het is klote voor iedereen (die dit betreft) en ik snap jullie bezwaren, maar een nieuwe uitlaat is wel de meest praktische oplossing.
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: wo aug 29, 2012 2:35 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Hier even nieuws over de nieuwe verplichte demper!!!!!!! Voor de mensen die op de Landsard en berghem willen rijden zorg ervoor dat je een demper met Kombikartsticker hebt!!!!! GEEN STICKER NIET RIJDEN OP BERGHEM OF DE LANDSARD!!!!!!!!
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: wo aug 29, 2012 2:44 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Haha, ik vond de regel eerst nog gaan, maar nu wordt de regel te erg! Op Genk maakte ik vorig week hetzelfde mee, je demper moet uit de shop van Genk komen, ofwel een stikker van Genk. Dus maw, straks kun je een demper voor elk circuit gaan halen?! Daarmee schakelen de circuit natuurlijk elke vorm van concurrentie uit ivm verkoop van dempers...
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: wo aug 29, 2012 3:01 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
Citaat: zorg ervoor dat je een demper met Kombikartsticker hebt!!!!! GEEN STICKER NIET RIJDEN OP BERGHEM OF DE LANDSARD!!!!!!!! Nu gaat het wel ver hoor
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
Fuchs-racing
|
Geplaatst: wo aug 29, 2012 4:20 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
@martijn: met welke kart was jij daar dan? want voor je rotax is er toch geen probleem? Of was je met iemand mee om te sleutelen?
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: wo aug 29, 2012 4:26 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Gaat wel erg ver hoor om het te controleren met een sticker!
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: wo aug 29, 2012 5:13 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Dat de demper voor minder geluid zorgt OK heb ik geen probleem mee maar dat nu straks elke baan een eigen sticker wil is natuurlijk niet normaal. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen voor Strijen heb je nog geen sticker voor nodig!!
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|