Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: afstelling honda 390
BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 2:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 06, 2011 6:42 pm
Berichten: 227
Woonplaats: Oldenzaal
Hallo, even een vraag, ik heb een kart met een honda 390 gekocht, deze loopt verder al redelijk goed maar ben nog wel aan het proberen hem juist af te stellen, nu heb ik 3 vragen;

1- in de carburateur zit aan de buitenkant een klein schroefje met een dun pennetje er aan dat in de carburateur loopt, waar dient deze voor en wat kan ik er mee ?? afstellen van iets en zo ja wat en hoe. (is niet de schroef voor het stationair laten lopen)
2- ik kreeg de opmerking dat de motor erg laag in toeren loopt....???? wie o wie weet wat ik hier mee moet of kan.
3- wat is gemiddeld de breedte van de wielbasis achter?? bij mij staat deze op 139cm is dit juist??

klinkt allemaal misschien een beetje stom maar nogmaals ik begin net en heb hem net 2 weken dus alles is nieuw.

alvast vele malen dank voor het mee denken.

grt Erick

_________________
Afbeelding

Je gaat pas hard als je beschermengel z'n helm op doet :-)
http://www.kartbaanoldenzaal.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: afstelling honda 390
BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 3:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Hallo Erick,

Ik weet niet veel van de 390's, maar misschien kan ik je wel een beetje in de goede richting helpen:

1. Is denk ik de luchtmengschroef; hiermee kun je hem rijker/armer laten lopen.
2. Misschien heeft de motor nog het originele vliegwiel ? Ik dacht dat de meeste 390's een afgedraaid vliegwiel hebben, zodat er minder gewicht is en sneller op toeren kan komen.
3. Achterassen zijn meestal 104 cm; jij bedoelt de totale breedte gemeten aan de buitenkanten van de achtervelgen denk ik. Dit is maximaal 140cm (breder mag niet) en bij droog weer meestal tussen de 137 - 140 cm. Hiermee kun je de grip beinvloeden, net als o.a. de breedte voor, stabi's erin/eruit en bandenspanning etc. Hiermee zul je moeten experienteren en varieert per baan en weersomstandigheden.

Hopelijk kun je hier iets mee. Succes in ieder geval.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: afstelling honda 390
BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 3:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 06, 2011 6:42 pm
Berichten: 227
Woonplaats: Oldenzaal
Hoi Wilfred, bedankt voor je reactie,

weet je toevallig ook of er een standaard afstelling is voor de luchtmengschroef of is dit gewoon maar proberen??
wat betreft het vliegwiel moet ik even kijken maar bedankt voor de tip.
breedte staat goed dus dat is dan weer mee genomen haha.

_________________
Afbeelding

Je gaat pas hard als je beschermengel z'n helm op doet :-)
http://www.kartbaanoldenzaal.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: afstelling honda 390
BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 3:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Helaas weet ik te weinig van de 390 af om je dat te vertellen, maar ik denk dat er wel anderen zijn die dat vertellen.
Ik zie dat je uit Oldenzaal komt, daar rijden volgens mij redelijk wat 390's rond en er zullen dan ook genoeg mensen zijn die je kunnen helpen denk ik (en anders op Eefde ook wel denk ik).

Breedte is in die zin goed, dat het een goede uitgangspositie is voor een droge baan. Maar je zult wel merken dat je hiermee varieert voor het beste resultaat. Maar ga eerst lekker rijden met de kart en leer hem kennen. Pas daarna kun je de setup gaan aanpassen, want als je de kart niet goed kent kun je er nog niet veel van zeggen. Tenzij je al veel ervaring hebt met 390's natuurlijk.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: afstelling honda 390
BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 4:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm
Berichten: 1071
Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
Luchtstelstoef moet 1.5 slag uitstaan.
Dus helemaal indraaien en dan 1.5 slag losdraaien

_________________
Crg badboy 2009 - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: afstelling honda 390
BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 4:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm
Berichten: 215
Woonplaats: Haarlem
Je stationair kan je omhoog krijgen door het zwarte stel schroefje naar rechts te draaien.

Die stel naaldje waar je het over hebt schijnt inderdaad voor lucht te zijn maar hoe wat en waarom kan ik je niet vertellen moet ik zelf ook nog even uitzoeken.

_________________
´02 Tonykart, G390F


Turquoise Golf III GTI 16v ´95
R.I.P. Golf III GTI Edition ´94


Laatst bijgewerkt door VWimpie op di okt 18, 2011 4:30 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: afstelling honda 390
BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 4:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm
Berichten: 215
Woonplaats: Haarlem
Citaat:
Luchtstelstoef moet 1.5 slag uitstaan.
Dus helemaal indraaien en dan 1.5 slag losdraaien


Moet!? lijkt me meer een basis

_________________
´02 Tonykart, G390F


Turquoise Golf III GTI 16v ´95
R.I.P. Golf III GTI Edition ´94


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: afstelling honda 390
BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 6:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 06, 2011 6:42 pm
Berichten: 227
Woonplaats: Oldenzaal
bedankt voor de reacties. klasse.
erg leuk dat jullie reageren en niet denken daar heb je weer zo'n beginner =D)

_________________
Afbeelding

Je gaat pas hard als je beschermengel z'n helm op doet :-)
http://www.kartbaanoldenzaal.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: afstelling honda 390
BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 7:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Haha, iedereen hier was ooit een beginner. Maar inderdaad, op andere forums is dat wel eens een probleem om een beginner te zijn.

De luchtregelschroef 1,5 slag uitdraaien (nadat je hem hebt ingedraaid) starten en verder fijntunen op het gehoor en gevoel. Hoe klinkt de motor, pakt hij goed op enz.
Afstellen wel doen bij een motor op bedrijfstemperatuur.

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: afstelling honda 390
BerichtGeplaatst: wo okt 19, 2011 6:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Citaat:
2. Misschien heeft de motor nog het originele vliegwiel ? Ik dacht dat de meeste 390's een afgedraaid vliegwiel hebben, zodat er minder gewicht is en sneller op toeren kan komen.


Bij een 270 motor maakt het afdraaien in iedergeval niets uit. Heb het geprobeerd en was er niets sneller mee.
Enige is dat de motor stationaire behoorlijk slecht draaide met het afgedraaide wiel.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David