Auteur |
Bericht |
MrBean
|
Geplaatst: di okt 18, 2011 2:56 pm |
|
Geregistreerd: do okt 06, 2011 6:42 pm Berichten: 227 Woonplaats: Oldenzaal
|
Hallo, even een vraag, ik heb een kart met een honda 390 gekocht, deze loopt verder al redelijk goed maar ben nog wel aan het proberen hem juist af te stellen, nu heb ik 3 vragen;
1- in de carburateur zit aan de buitenkant een klein schroefje met een dun pennetje er aan dat in de carburateur loopt, waar dient deze voor en wat kan ik er mee ?? afstellen van iets en zo ja wat en hoe. (is niet de schroef voor het stationair laten lopen) 2- ik kreeg de opmerking dat de motor erg laag in toeren loopt....???? wie o wie weet wat ik hier mee moet of kan. 3- wat is gemiddeld de breedte van de wielbasis achter?? bij mij staat deze op 139cm is dit juist??
klinkt allemaal misschien een beetje stom maar nogmaals ik begin net en heb hem net 2 weken dus alles is nieuw.
alvast vele malen dank voor het mee denken.
grt Erick
_________________ Je gaat pas hard als je beschermengel z'n helm op doet http://www.kartbaanoldenzaal.nl
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: di okt 18, 2011 3:18 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Hallo Erick,
Ik weet niet veel van de 390's, maar misschien kan ik je wel een beetje in de goede richting helpen:
1. Is denk ik de luchtmengschroef; hiermee kun je hem rijker/armer laten lopen. 2. Misschien heeft de motor nog het originele vliegwiel ? Ik dacht dat de meeste 390's een afgedraaid vliegwiel hebben, zodat er minder gewicht is en sneller op toeren kan komen. 3. Achterassen zijn meestal 104 cm; jij bedoelt de totale breedte gemeten aan de buitenkanten van de achtervelgen denk ik. Dit is maximaal 140cm (breder mag niet) en bij droog weer meestal tussen de 137 - 140 cm. Hiermee kun je de grip beinvloeden, net als o.a. de breedte voor, stabi's erin/eruit en bandenspanning etc. Hiermee zul je moeten experienteren en varieert per baan en weersomstandigheden.
Hopelijk kun je hier iets mee. Succes in ieder geval.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
MrBean
|
Geplaatst: di okt 18, 2011 3:31 pm |
|
Geregistreerd: do okt 06, 2011 6:42 pm Berichten: 227 Woonplaats: Oldenzaal
|
Hoi Wilfred, bedankt voor je reactie,
weet je toevallig ook of er een standaard afstelling is voor de luchtmengschroef of is dit gewoon maar proberen?? wat betreft het vliegwiel moet ik even kijken maar bedankt voor de tip. breedte staat goed dus dat is dan weer mee genomen haha.
_________________ Je gaat pas hard als je beschermengel z'n helm op doet http://www.kartbaanoldenzaal.nl
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: di okt 18, 2011 3:54 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Helaas weet ik te weinig van de 390 af om je dat te vertellen, maar ik denk dat er wel anderen zijn die dat vertellen. Ik zie dat je uit Oldenzaal komt, daar rijden volgens mij redelijk wat 390's rond en er zullen dan ook genoeg mensen zijn die je kunnen helpen denk ik (en anders op Eefde ook wel denk ik).
Breedte is in die zin goed, dat het een goede uitgangspositie is voor een droge baan. Maar je zult wel merken dat je hiermee varieert voor het beste resultaat. Maar ga eerst lekker rijden met de kart en leer hem kennen. Pas daarna kun je de setup gaan aanpassen, want als je de kart niet goed kent kun je er nog niet veel van zeggen. Tenzij je al veel ervaring hebt met 390's natuurlijk.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Joost
|
Geplaatst: di okt 18, 2011 4:25 pm |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Luchtstelstoef moet 1.5 slag uitstaan. Dus helemaal indraaien en dan 1.5 slag losdraaien
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
VWimpie
|
Geplaatst: di okt 18, 2011 4:27 pm |
|
Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm Berichten: 215 Woonplaats: Haarlem
|
Je stationair kan je omhoog krijgen door het zwarte stel schroefje naar rechts te draaien.
Die stel naaldje waar je het over hebt schijnt inderdaad voor lucht te zijn maar hoe wat en waarom kan ik je niet vertellen moet ik zelf ook nog even uitzoeken.
_________________ ´02 Tonykart, G390F
Turquoise Golf III GTI 16v ´95 R.I.P. Golf III GTI Edition ´94
Laatst bijgewerkt door VWimpie op di okt 18, 2011 4:30 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
VWimpie
|
Geplaatst: di okt 18, 2011 4:28 pm |
|
Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm Berichten: 215 Woonplaats: Haarlem
|
Citaat: Luchtstelstoef moet 1.5 slag uitstaan. Dus helemaal indraaien en dan 1.5 slag losdraaien Moet!? lijkt me meer een basis
_________________ ´02 Tonykart, G390F
Turquoise Golf III GTI 16v ´95 R.I.P. Golf III GTI Edition ´94
|
|
Omhoog |
|
|
MrBean
|
Geplaatst: di okt 18, 2011 6:31 pm |
|
Geregistreerd: do okt 06, 2011 6:42 pm Berichten: 227 Woonplaats: Oldenzaal
|
bedankt voor de reacties. klasse. erg leuk dat jullie reageren en niet denken daar heb je weer zo'n beginner
_________________ Je gaat pas hard als je beschermengel z'n helm op doet http://www.kartbaanoldenzaal.nl
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: di okt 18, 2011 7:48 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Haha, iedereen hier was ooit een beginner. Maar inderdaad, op andere forums is dat wel eens een probleem om een beginner te zijn.
De luchtregelschroef 1,5 slag uitdraaien (nadat je hem hebt ingedraaid) starten en verder fijntunen op het gehoor en gevoel. Hoe klinkt de motor, pakt hij goed op enz. Afstellen wel doen bij een motor op bedrijfstemperatuur.
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: wo okt 19, 2011 6:57 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Citaat: 2. Misschien heeft de motor nog het originele vliegwiel ? Ik dacht dat de meeste 390's een afgedraaid vliegwiel hebben, zodat er minder gewicht is en sneller op toeren kan komen. Bij een 270 motor maakt het afdraaien in iedergeval niets uit. Heb het geprobeerd en was er niets sneller mee. Enige is dat de motor stationaire behoorlijk slecht draaide met het afgedraaide wiel.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|