Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Electro Sodi
BerichtGeplaatst: za jun 25, 2011 10:13 am 
http://www.motorsport-xl.de/news/2011/K ... -2901.html

Benno

Berichttitel: Re: Electro Sodi
BerichtGeplaatst: za jun 25, 2011 10:34 am 

gaaf om te zien, zou er best op willen rijden als de accu langer mee gaat. Indrukwekkend hoe snel de techniek gaat.
Kart en al weegt maar 115kg dat vindt ik relatief weinig. 34PK watergekoeld!!!

BeNeDu-Racing
Stephan Osinga
0031-619822458
0049-59439853003

www.beneduracing.com
Check us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 25, 2011 10:47 am 

Best wel stoer, :oops:
Alleen vreemd dat ze met 115 kilo + coureur, 34 pk en zonder motorrem geen voorremmen gebruiken.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 25, 2011 10:56 am 

pssieuw komt ie voorbij. haha zal wel stil worden op een kartbaan dan.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 25, 2011 2:15 pm 

bamacrew schreef:
pssieuw komt ie voorbij. haha zal wel stil worden op een kartbaan dan.

Da's ook weer goed, geen uitstoot, geen milieu en geluidseisen, de kartbanen schieten als paddestoelen uit de grond :LL

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 25, 2011 9:53 pm 

het heeft wel wat. ik heb er ook wel eens aan gedacht zoiets te maken. ik begrijp alleen niet, waarom zetten ze er niet een dynamo van een auto bij op die in contact staat met de achteras. een auto wordt tijdens het rijden volledig van stroom voorzien door de dynamo. nu zal dat met een kart wat minder zijn omdat de achteras minder omwentelingen per minuut maakt dan een motorblok. maar op die manier lijkt het me wel dat je de rijtijd een stuk kan verlengen.. toch? of denk ik te simpel :). het enige wat ik nu zo kan bedenken wat voor is het verschil in voltage.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 25, 2011 10:29 pm 

Dit lijkt me wel wat ja... 15 a 20 minuten rijden, 30 minuten opladen en weer gaan!
Onderhoud lijkt me ook een stuk simpeler... maar ik zou de radiator vervangen door een zonnepaneel :)
De kartbanen zullen inderdaad wel uit de grnd schieten.... maar toch, het geluid van een op toeren draaiende 2T motor heeft toch iets (al zijn vele het niet met mij eens). Morgen F1 in spanje.... zou toch een stuk minder leuk zijn als deze auto's ook op accu's reden :)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 2:31 am 

grapsig, lithium ionen batterijen :P is leuk als die branden dan gaan ze dwars door het asfalt heen

http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 4:48 pm 

Citaat:
ik begrijp alleen niet, waarom zetten ze er niet een dynamo van een auto bij op die in contact staat met de achteras. een auto wordt tijdens het rijden volledig van stroom voorzien door de dynamo. nu zal dat met een kart wat minder zijn omdat de achteras minder omwentelingen per minuut maakt dan een motorblok. maar op die manier lijkt het me wel dat je de rijtijd een stuk kan verlengen.. toch? of denk ik te simpel :). het enige wat ik nu zo kan bedenken wat voor is het verschil in voltage.

Omdat dat ook weer voor meer weerstand zorgt. Het zal meer energie kosten dan het zal opleveren. Bij elke omzetting van energie gaat er immers energie "verloren".

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 8:59 am 

@alex64, waar lees jij dat er geen motorrem op zit? Volgens mij kun je dit juist met een electromotor goed doen.
Toch zou ik er wel voorremmen op willen hebben hoor, daar niet van.

Ik vind t maar niets, als zo'n ding het een keer niet doet dan ben je helemaal ver van huis. Daarbij, er horen blauwe rookpluimen (bij 2T dan) en herrie uit te komen :)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 11:25 am 

@ hendrik dat heet een perpetuum mobile

je word miljoenair als je die een uitvind :D

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 2:59 pm 

Citaat:
Ik vind t maar niets, als zo'n ding het een keer niet doet dan ben je helemaal ver van huis

Toch zou de betrouwbaarheid op zich een voordeel moeten zijn omdat er veel minder bewegende delen inzitten. De electromotor zelf is daarbij (normaal gesproken) ook nog eens een relatief betrouwbaar onderdeel (als je dat vergelijkt met al de onderdelen die tezamen een verbrandingsmotor vormen dan is dat natuurlijk een groot verschil). Een koppeling heb je neem ik aan ook niet nodig en je kunt de motor waarschijnlijk zonder ketting direct de achteras laten aandrijven. Daarmee haal je gelijk twee van de grootste slijtagedelen weg (de ketting en de koppeling). 'Vroeger' heb ik radiografisch bestuurbare wagentjes gehad die nu ook niet heel complex in elkaar staken of te onderhouden waren. Een electrische kart is niet veel meer dan een exemplaar ervan op een iets grotere schaal :mrgreen:

Ik ben wel benieuwd hoe lang de accu's het in de praktijk uithouden, hoe snel ze in kwaliteit (en gebruiksduur) achteruit gaan als je ze snel oplaadt en wat een nieuw setje accu's kost. Zonder die informatie vindt ik het moeilijk om in te schatten of het kans van slagen heeft. Het is wel een voordeel dat de gewenste levensduur van een kart niet zo heel lang hoeft te zijn; een paar honderd uur is al heel wat en daarbinnen verwacht een karter nu ook nog dat hij heel veel aan het onderhoud van zijn motor moet uitgeven. Dat kan dus ook voor het vervangen van accu's als die na bijvoorbeeld 100 uur minder goed presteren.

Voor een aantal kartbanen zou het wel een zegen zijn. Ik denk dat ze in Flevoland ook veel sneller een nieuwe baan zouden hebben als er geen geluid meer uit de karts zou komen. Het zou misschien al mooi zijn als er electrische karts beschikbaar komen als huurkarts. Omdat die maar zo'n 5kW hoeven te leveren en het gewicht daar veel minder belangrijk is, lijkt het me logischer dat die markt eerst ontwikkeld wordt en dat daarna pas eventueel de racekarts bekeken worden. Voor die huurkarts is de markt denk ik nog groter ook en er is een groot bijkomend voordeel omdat veel huurkarts binnenrijden (en het gebrek aan uitlaatgassen dan natuurlijk erg prettig is). Ik kan me voorstellen dat het voor de buitenbanen al voor de 'PR' prettig zou zijn als ze voor hun huurkarts over zouden kunnen stappen op electrische exemplaren. Nog een paar zonnepanelen op het dak plaatsen en je kan helemaal claimen dat je ecologisch verantwoord bezig bent :mrgreen:

We zullen in de komende jaren net als met de electrische auto wel zien wat mogelijk is. Eerst zien, dan geloven....

ChrisW

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 3:08 pm 

Ziet er idd. wel leuk uit, en er komt dan een nieuwe markt om geluid te downloaden van een 2 of 4 takt. Koptelefoon op en geluid synchroniseren met je gaspedaal voor het ultime gewenste effect :wink:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 3:19 pm 

hey
je kan ook zelf vroooooooooeeeem na ze 2 vroooooooeeeem na ze 3 vrooooooooooeeeem
spannend hoor,ik hoop dat het verlopig weg blijft .

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 3:22 pm 

Hmmm, dat met die koptelefoon klinkt wel heel erg placebo.... Maar wie weet is die electrische kart over 10 jaar wel normaal en rijden er geen broem-broem karts meer.... (zou jammer zijn).

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende