Auteur |
Bericht |
Subarumouse
|
Geplaatst: za jun 25, 2011 10:13 am |
|
|
|
Omhoog |
|
|
BeNeDu-Racing
|
Geplaatst: za jun 25, 2011 10:34 am |
|
Geregistreerd: di maart 20, 2007 4:17 pm Berichten: 367 Woonplaats: Emlichheim
|
gaaf om te zien, zou er best op willen rijden als de accu langer mee gaat. Indrukwekkend hoe snel de techniek gaat. Kart en al weegt maar 115kg dat vindt ik relatief weinig. 34PK watergekoeld!!!
_________________ Met vriendelijke groet, BeNeDu-Racing Stephan Osinga 0031-619822458 0049-59439853003 www.beneduracing.comCheck us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: za jun 25, 2011 10:47 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Best wel stoer, Alleen vreemd dat ze met 115 kilo + coureur, 34 pk en zonder motorrem geen voorremmen gebruiken.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: za jun 25, 2011 10:56 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
pssieuw komt ie voorbij. haha zal wel stil worden op een kartbaan dan.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: za jun 25, 2011 2:15 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
bamacrew schreef: pssieuw komt ie voorbij. haha zal wel stil worden op een kartbaan dan. Da's ook weer goed, geen uitstoot, geen milieu en geluidseisen, de kartbanen schieten als paddestoelen uit de grond
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: za jun 25, 2011 9:53 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
het heeft wel wat. ik heb er ook wel eens aan gedacht zoiets te maken. ik begrijp alleen niet, waarom zetten ze er niet een dynamo van een auto bij op die in contact staat met de achteras. een auto wordt tijdens het rijden volledig van stroom voorzien door de dynamo. nu zal dat met een kart wat minder zijn omdat de achteras minder omwentelingen per minuut maakt dan een motorblok. maar op die manier lijkt het me wel dat je de rijtijd een stuk kan verlengen.. toch? of denk ik te simpel . het enige wat ik nu zo kan bedenken wat voor is het verschil in voltage.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: za jun 25, 2011 10:29 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Dit lijkt me wel wat ja... 15 a 20 minuten rijden, 30 minuten opladen en weer gaan! Onderhoud lijkt me ook een stuk simpeler... maar ik zou de radiator vervangen door een zonnepaneel De kartbanen zullen inderdaad wel uit de grnd schieten.... maar toch, het geluid van een op toeren draaiende 2T motor heeft toch iets (al zijn vele het niet met mij eens). Morgen F1 in spanje.... zou toch een stuk minder leuk zijn als deze auto's ook op accu's reden
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: zo jun 26, 2011 2:31 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
grapsig, lithium ionen batterijen is leuk als die branden dan gaan ze dwars door het asfalt heen
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
Henry
|
Geplaatst: zo jun 26, 2011 4:48 pm |
|
Geregistreerd: di sep 15, 2009 9:12 pm Berichten: 161 Woonplaats: Groningen
|
Citaat: ik begrijp alleen niet, waarom zetten ze er niet een dynamo van een auto bij op die in contact staat met de achteras. een auto wordt tijdens het rijden volledig van stroom voorzien door de dynamo. nu zal dat met een kart wat minder zijn omdat de achteras minder omwentelingen per minuut maakt dan een motorblok. maar op die manier lijkt het me wel dat je de rijtijd een stuk kan verlengen.. toch? of denk ik te simpel . het enige wat ik nu zo kan bedenken wat voor is het verschil in voltage. Omdat dat ook weer voor meer weerstand zorgt. Het zal meer energie kosten dan het zal opleveren. Bij elke omzetting van energie gaat er immers energie "verloren".
_________________ Intrepid '10 - Rotax Max Sr. '07 spec
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: ma jun 27, 2011 8:59 am |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
@alex64, waar lees jij dat er geen motorrem op zit? Volgens mij kun je dit juist met een electromotor goed doen. Toch zou ik er wel voorremmen op willen hebben hoor, daar niet van. Ik vind t maar niets, als zo'n ding het een keer niet doet dan ben je helemaal ver van huis. Daarbij, er horen blauwe rookpluimen (bij 2T dan) en herrie uit te komen
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma jun 27, 2011 11:25 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
@ hendrik dat heet een perpetuum mobile je word miljoenair als je die een uitvind
|
|
Omhoog |
|
|
ChrisW
|
Geplaatst: ma jun 27, 2011 2:59 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 27, 2009 4:24 pm Berichten: 221
|
Citaat: Ik vind t maar niets, als zo'n ding het een keer niet doet dan ben je helemaal ver van huis Toch zou de betrouwbaarheid op zich een voordeel moeten zijn omdat er veel minder bewegende delen inzitten. De electromotor zelf is daarbij (normaal gesproken) ook nog eens een relatief betrouwbaar onderdeel (als je dat vergelijkt met al de onderdelen die tezamen een verbrandingsmotor vormen dan is dat natuurlijk een groot verschil). Een koppeling heb je neem ik aan ook niet nodig en je kunt de motor waarschijnlijk zonder ketting direct de achteras laten aandrijven. Daarmee haal je gelijk twee van de grootste slijtagedelen weg (de ketting en de koppeling). 'Vroeger' heb ik radiografisch bestuurbare wagentjes gehad die nu ook niet heel complex in elkaar staken of te onderhouden waren. Een electrische kart is niet veel meer dan een exemplaar ervan op een iets grotere schaal Ik ben wel benieuwd hoe lang de accu's het in de praktijk uithouden, hoe snel ze in kwaliteit (en gebruiksduur) achteruit gaan als je ze snel oplaadt en wat een nieuw setje accu's kost. Zonder die informatie vindt ik het moeilijk om in te schatten of het kans van slagen heeft. Het is wel een voordeel dat de gewenste levensduur van een kart niet zo heel lang hoeft te zijn; een paar honderd uur is al heel wat en daarbinnen verwacht een karter nu ook nog dat hij heel veel aan het onderhoud van zijn motor moet uitgeven. Dat kan dus ook voor het vervangen van accu's als die na bijvoorbeeld 100 uur minder goed presteren. Voor een aantal kartbanen zou het wel een zegen zijn. Ik denk dat ze in Flevoland ook veel sneller een nieuwe baan zouden hebben als er geen geluid meer uit de karts zou komen. Het zou misschien al mooi zijn als er electrische karts beschikbaar komen als huurkarts. Omdat die maar zo'n 5kW hoeven te leveren en het gewicht daar veel minder belangrijk is, lijkt het me logischer dat die markt eerst ontwikkeld wordt en dat daarna pas eventueel de racekarts bekeken worden. Voor die huurkarts is de markt denk ik nog groter ook en er is een groot bijkomend voordeel omdat veel huurkarts binnenrijden (en het gebrek aan uitlaatgassen dan natuurlijk erg prettig is). Ik kan me voorstellen dat het voor de buitenbanen al voor de 'PR' prettig zou zijn als ze voor hun huurkarts over zouden kunnen stappen op electrische exemplaren. Nog een paar zonnepanelen op het dak plaatsen en je kan helemaal claimen dat je ecologisch verantwoord bezig bent We zullen in de komende jaren net als met de electrische auto wel zien wat mogelijk is. Eerst zien, dan geloven.... ChrisW
|
|
Omhoog |
|
|
Art
|
Geplaatst: ma jun 27, 2011 3:08 pm |
|
Geregistreerd: zo sep 17, 2006 10:04 pm Berichten: 193
|
Ziet er idd. wel leuk uit, en er komt dan een nieuwe markt om geluid te downloaden van een 2 of 4 takt. Koptelefoon op en geluid synchroniseren met je gaspedaal voor het ultime gewenste effect
_________________ Voor uw en mijn veiligheid geef ik voorrang
|
|
Omhoog |
|
|
fietspomp
|
Geplaatst: ma jun 27, 2011 3:19 pm |
|
Geregistreerd: di feb 17, 2009 11:33 am Berichten: 248
|
hey je kan ook zelf vroooooooooeeeem na ze 2 vroooooooeeeem na ze 3 vrooooooooooeeeem spannend hoor,ik hoop dat het verlopig weg blijft .
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: ma jun 27, 2011 3:22 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Hmmm, dat met die koptelefoon klinkt wel heel erg placebo.... Maar wie weet is die electrische kart over 10 jaar wel normaal en rijden er geen broem-broem karts meer.... (zou jammer zijn).
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|