Auteur |
Bericht |
Backlash
|
Geplaatst: za jun 25, 2011 5:48 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Hoi,
Nou m'n blok zit weer in elkaar. Nieuwe krukas, lagers, keeringen. Onsteking afgesteld 0,52mm BTDC, vonkt en krijgt benzine.
Wil alleen niet starten.. heb ook een andere bougie geprobeerd maar helaas. Hij starte altijd in 1x maar nu alles vervangen is... Nada!
Compressie is ok en een paar keer leek het erop of hij even wilde aanslaan maar daarna niets meer.
Enig idee?
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
j.m
|
Geplaatst: za jun 25, 2011 6:24 pm |
|
Geregistreerd: do sep 13, 2007 7:41 pm Berichten: 138
|
is je membraam nog goed anders hou je je hand op je luchtfiter en proberen testarten anders kan het nog aan je brandstofpomp liggen
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: za jun 25, 2011 6:50 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Zojuist nog ff aan het klooien geweest met de ontsteking. Hij start nu, toch staat de ontsteking weer terug op 0.52mm BTDC Ik vind hem nog erg stroef lopen... gas los en hij valt uit, terwijl er aan de carb voor de revisie niets veranderd is. Vind ook dat hij sneller warmer word (paar minuten en hij staat op 50 graden). Water gecontroleerd maar dat stroomt goed door, toevoer en retour slang worden ook warm. Moet wel zeggen dat hij sneller reageert op gas geven, ik bedoel hij gaat sneller op toeren. Hij start nu wel prima in iedergeval.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: za jun 25, 2011 7:41 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Oops ik realiseer me ineens iets... toen ik de cylinder demonteerde zat er een dubbele voetpakking onder. Ik heb hem weer gemonteerd met 1 voetpakking zoals het hoort. Zou dit ermee te maken kunnen hebben dat de motor wat stroever loopt (meer compressie) en daar door ook warmer word?
Verstandiger om er een 2e voetpakking bij te steken?
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
sebastiaan90
|
Geplaatst: za jun 25, 2011 9:42 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 07, 2009 1:26 pm Berichten: 255 Woonplaats: houthalen België
|
Die extra voetpakking zat er waarschijnlijk tussen voor je squish te vergroten. Dat is afstand tussen de zuiger en kop aan de rand in BDP. Ik zou zeggen meet deze eens op. Je kan dat doen door met een gebogen stukje tin via het bougiegat naar de cilinderwand te gaan en de krukus dan 1 maal rond te draaien zodat de zuiger het tin plet. Doe dit in de richting van de zuigerpen (dus parallel met de achteras) Je kan dan met de schuifmaat het platgedrukte stukje opmeten. Wanneer je squish te klein is heb je kans op pingelen en dat wil je niet Ik heb mijn cross op 1.2mm staan en dat is normaal volgens Honda. Je kan best eens opzoeken hoeveel dat voor jou Yamaha goed is want dat weet ik niet.
_________________ Mari mk4 - Honda 125 cross Kombikart - Iame K25
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: za jun 25, 2011 9:45 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: za jun 25, 2011 10:03 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
idd je squish waarden. op testbank met mijn oude scooter hobby kon 0.2mm squish toch zo'n 4 pk vermogen verminderen of erbij. op een 70cc is dat best veel.
Maar een dubbele pakking? is het dan niet beter 1 pakking proberen te krijgen met de juiste dikte? lijkt mij dat je tussen 2 pakkingen ook valse lucht aanzuiging kunt krijgen. Ik heb ooit bij mijn carb vlotter verkeerd om erin gezet. toen liep die ook enom beroerd op tm cross.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: za jun 25, 2011 10:14 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Citaat: Maar een dubbele pakking? is het dan niet beter 1 pakking proberen te krijgen met de juiste dikte? lijkt mij dat je tussen 2 pakkingen ook valse lucht aanzuiging kunt krijgen. Nou ik smeer er een dunlaagje siliconen pakking tussen... dat blijft wel dicht hoor Ik denk dat die extra pakking mijn probleem oplost, het is het enige dat na de revisie anders is (tenminste, ook geen speling meer op de krukas lagers). Voorheen startte ie gewoon beter, liep beter stationaire en werd veel mindersnel warm. Ik merk wel dat hij met 1 pakking (kleinere squish) meer power heeft, maar ik heb liever wat minder power en wat langer plezier van mijn motor. Er zat kracht genoeg in die motor toen er nog 2 pakkingen onder de cylinder zaten. maar ik ben blij dat ik nu weet waarom deze veranderingen er ineens waren, liep er al weer flink van te balen
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
gofast
|
Geplaatst: zo jun 26, 2011 11:41 am |
|
Geregistreerd: di mei 10, 2011 1:38 pm Berichten: 32
|
Je moet je compressie verhouding even berekenen. Dus gewoon even kop cc's meten. Ook moet je hier nooit vloeibarepakking tussen doen. Grote kans dat de boel er scheef op komt. Gewoon 2 pakkinge er tussen doen.
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: zo jun 26, 2011 12:27 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Nou, ik heb er gewoon een extra pakking bij gezet en tussen die twee pakkingen een dunlaagje siliconen pakking om oneffigheden weg te werken. De boel weer iin elkaar gezet en Violla! start meteen, loopt als een zonnetje en word bij lange na niet zo warm als voorheen. ik merk het al aan de uitlaat gassen, die zijn nu lauw als je je hand ervoor houd terwijl het gisteren heet aan voelde. De verbranding is iets minder optimaal (rookt een klein beetje meer), maar dat neem ik voor lief.
p.s. Vloeibare pakking is wat anders als die siliconenpakking, die word n.l niet hard en kan ja later er gewoon weer aftrekken.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: zo jun 26, 2011 6:18 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
vloeibare pakking blijft ook flexibel;) en als je de goede hebt ook hitte bestendig:).
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: zo jun 26, 2011 9:10 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Ah okay, ik ken verder alleen die curil vloeibare pakking van vroeger, die werd n.l hard. Nu gebruik ik van die hitttebestendige siliconen kit. Was trouwens lekker weer om te gaan karten vandaag, in plaats daarvan de hele dag gesleuteld. Maar goed, is voor een goed doel!.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
bronger
|
Geplaatst: zo jun 26, 2011 9:23 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
kan ook liggen aan je afstelling dat ie niet warm word kijk even naar je bougie anders, die moet koffiebruin zijn als ie zwart nat is dat heb je hem te rijk afgesteld dat wil zeggen te veel benzine, en daardoor kan ie niet snel warm worden.
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: di jun 28, 2011 7:50 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Het probleem was dat die net te warm werd.
De carburatie was hier niet het probleem, bronger, maar de squish (zie post van sebastiaan). Moest de carburatie hier het probleem zijn (wat niet het geval is), zou die net te arm gestaan hebben in plaats van te rijk.
@ Backlash En nu weer snel de baan op!
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|