Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2011 6:22 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
oh haha =D)

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2011 6:00 pm 

Geregistreerd: zo mei 15, 2011 3:26 pm
Berichten: 16
gaat mij er alleen even om om te kijken of de kleppen wel helemaal sluiten en er geen rommel tussen zit waardoor ik geen compressie heb en hij dus niet wil starten.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2011 6:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Nja als je dat wil zien dan zul je dus of een compressiemeter erop moeten zetten of de kop demonteren om te kijken. Je kunt niet bij de klepzittingen zonder de kop te demonteren.

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2011 8:42 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
ik denk dat je gewoon een verkeerde hittegraad bougie hebt gebruikt, en daardoor er een gat in je bougie is gesmolten.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2011 3:59 pm 

Geregistreerd: zo mei 15, 2011 3:26 pm
Berichten: 16
Nu snap ik t helemaal niet meer:

vandaag nieuwe bougiedraad gemaakt met een midlock setje. Prima gelukt en troep met lucht eruit geblazen.
Bougie erin en gestart en hij sloeg aan en liep ongeveer 20 seconden daarna sloeg ie af en wilde helemaal niets meer???????


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2011 4:30 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
je hebt toch niet nieuw draad getapt terwijl de kop nog op de cilinder zat. #-o

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2011 4:45 pm 

Geregistreerd: zo mei 15, 2011 3:26 pm
Berichten: 16
ja dat kon volgens de handleiding!
vet op de tap gesmeerd, uitlaat eraf gehaald en toen alles doorgespoten met lucht.

Is jou advies om toch de kop er maar af te halen??


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2011 4:52 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
ja, want nou kan er vijlzel tussen je kleppen blijven hangen.
+ dat je cilinder/zuiger kan beschadigen enc.

je zou nog kunnen proberen om een beetje benzine in de bougiegat te gooien, of deo in de luchtinlaat/bougiegat.
als ie dan wel aanslaat krijgt ie geen benzine via de carb, en dan moet je je carb schoonmaken.
en als die niet aanslaat dan is er iets mis met of je kleppen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2011 5:25 pm 

Geregistreerd: zo mei 15, 2011 3:26 pm
Berichten: 16
heb al met startpiloot geprobeerd in de luchtinlaat en daar deed ie ook niets mee....
Dan toch misschien wat troep tussen de kleppen, dus de kop moet eraf?? :(


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2011 6:23 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
heb je nog compressie? goede vonk? ergens een lek komt er nog lucht langs de bougie gat?
ik weet het verder niet, kan ook niet vanaf hier weten wat er aan de hand is.

ik weet niet of jij een de kop eraf kan halen, want: er komt weer een hoop bij kijken.
moet je maar even kijken of er een FAQ van is gemaakt.
Ik weet namelijk niet hoe het zit bij dat type blok, heb verder geen ervaring met 4takt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2011 9:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Kop eraf stelt niet zoveel voor want: onderliggende nokkenas.

Carburateur+luchtfilter eraf> kleppendekseltje eraf>kopbouten losdraaien en klaar ben je.

Er terug op gaat in omgekeerde volgorde, wel even klepjes stellen naderhand. Zijn geen rekbouten dus die hoef je niet te vervangen, alleen een nieuwe pakking.

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2011 9:11 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
kijk dat bedoel ik, heb weleens een bovenliggende nokkenas blok uitelkaar gehad.
maar dat was een heel geouhoer met kettingwielletjes die op tijd moest staan en al dat soort poespas.
heb me nog niet heel erg verdiept in 4 takt :oops:

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2011 10:13 pm 

Geregistreerd: zo mei 15, 2011 3:26 pm
Berichten: 16
bedankt voor de tips
ga toch maar de kop eraf halen dan....


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2011 10:44 am 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
al gelukt? :mrgreen:

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 10:45 am 

Geregistreerd: zo mei 15, 2011 3:26 pm
Berichten: 16
nog geen tijd gehad helaas...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David