Auteur |
Bericht |
David
|
Geplaatst: di apr 05, 2011 8:58 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Als je nog een tandwiel voor moet gaan kopen, zou ik voor 11 tandjes gaan. Kettinglengte weet ik eerlijk gezegd ook niet, is ook een beetje afhankelijk van het type moter/kart/motersteun.
|
|
Omhoog |
|
|
Deksel
|
Geplaatst: di apr 05, 2011 10:42 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
106 a 104 kwamen wij prima mee weg altijd met 10-78 en 10-80
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: di apr 05, 2011 10:57 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
oke thnx sjoerd en david, zal wel even kijken wat ik ga doen
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
EscapeX_125
|
Geplaatst: wo apr 06, 2011 8:32 am |
|
Geregistreerd: do okt 07, 2010 12:45 pm Berichten: 359 Woonplaats: Almere
|
Vraagie: moet er bij een kart de remblokken rusten tegen de remschijf netals bij een auto/motor? Bij mij zit er namelijk ruimte tussen of is dat normaal?
_________________ Topkart Viper - Iame K25 Firstkart - Iame K25
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: wo apr 06, 2011 8:47 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Mijn blokken rusten ipc ook tegen de schijf, maar bij zit er iets speling in, dit verhelp ik door mijn remkabel iets op te spannen zodat het aangrijp moment eerder ligt. (ik heb zelf stellende remmen)
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: wo apr 06, 2011 1:31 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Ligt aan het remsysteem, je hebt ze zelfstellend en je hebt ze ook die continu de blokken terugtrekken. De zelfstellende horen ietsjes aan te lopen, de "normale" niet.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: wo apr 06, 2011 1:34 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Misschien een overbodige vraag, maar allez, als ik van de remklauw de veren afhaal die de blokken terugtrekken, gedraagt de rem zich dan als een zelfstellende rem ?
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: wo apr 06, 2011 1:39 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Waarschijnlijk niet. Een zelfstellende rem zit een reservoir bovenop waar extra remvloeistof in zit, als de blokken slijten is er immers meer remvloeistof nodig om het systeem te vullen. (zuigers in de klauw staan verder naar buiten) Bij een normale rem is de remcilinder gewoon dicht en zal dit dus naar alle waarschijnlijkheid niet werken.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: wo apr 06, 2011 1:41 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
nee, gezien er druk in je calipers blijft staan...(veertjes trekken de calipers weer terug waardoor de druk afneemt) volgens mij zit em dit in je bekrachtiger, bij zelf stellende neemt de druk weer af en blijven de calipers op positie waardoor ze wel tegen de schijven blijven maar niet aanlopen. -edit- zie reactie marlon dat klinkt idd logisch. Ik heb een reservoir.. en smrph heeft dit niet, hij moet ook stelplaten plaatsen...
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: wo apr 06, 2011 1:43 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
@IncineratorX2: Dat verhaal van de bekrachtiger volg ik niet helemaal? Met calipers bedoel je de remklauwen neem ik aan?
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: wo apr 06, 2011 2:16 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Calipers zijn remcups, ons FRM remsysteem (voorremmen) is zelfstellend, en werkt met een los reservoir op de rempomp, als ik de vulnippel van de rempomp voor de achterklauw zou vervangen door een los reservoir, .................. wat dan ?
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: wo apr 06, 2011 3:26 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
nee dan nog niet
de kamer in je rempomp moet bij een zelf stellend systeem in rust open zijn naar het resevoir in als je remt moet de plunjer dit afsluiten en dan gaan remmen
als je de vulnippel vervangt door een reservoir zul je gewoon de olie naar het resevoir pompen
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: wo apr 06, 2011 3:27 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
dan zal je reservoir knappen, mijn rembekrachtiger sluit zich af voordat hij druk opbouwt. Een stelbare (bekrachtiger) bouwt druk op direct achter de vul nippel, en sluit zich niet af.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: di mei 03, 2011 9:55 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
Na het inzamelen van diverse onderdelen van o.a. David ( bedankt daarvoor ) was het vandaag dan eindelijk de dag dat ik tijd had om mijn kart op te bouwen. motor, waterpomp, slangen, radiateur, poelie, luchtfilter, tandwiel, ketting, Mojo D1 banden, benzine leiding, overloop tankjes, uitlaat, uitlaat support. Het ging allemaal redelijk snel. alleen moet ik nog even een manier bedenken hoe ik mijn uitlaat ga monteren. ik had een uitlaatsupport gekocht bij de kartshop in emmen. past verder goed, alleen is deze support veel te laag voor mijn dikke k25 uitlaat. zo'n 15cm te laag geschat. ook komt de uitlaatschaal ook niet helemaal lekker uit. namelijk aan het begin van het dikke gedeelte i.p.v. ongeveer aan het einde wat normaal is. ik zat te denken om een metalen plaatje op de uitlaat support te schroeven waardoor ik hem zo'n 20cm verleng. en vandaar uit een lange m10 bout omhoog van +/- 15cm waat ik de uitlaatschaal weer op monteer. niet ideaal maar ik kan zo ook geen andere oplossing vinden. op foto klikken om hem te vergroten.nu alleen nog de waterpompriempjes monteren, gaskabel aansluiten, en een starter aanschaffen en is hij volgensmij gereed!
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Deksel
|
Geplaatst: di mei 03, 2011 11:17 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Wij hadden altijd zo'n uitlaathouder die aan de linker lagerschaal gemonteerd zat. Zo te zien heb jij dit bevestigingspunt ook, misschien is dat een gemakkelijkere manier van monteren. Voor de steun die je nu hebt zijn wel bussen te krijgen die je in de kortere framebuis monteert, zodat de steun verder naar achter kan. Zal trouwens wel lekker zitten, met een bout in je rug :p orginele manier van ondersteunen van radiateur Ziet er verder puik uit hoor
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
|