Ga naar pagina Vorige  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 137  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2046 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: di apr 05, 2011 8:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Als je nog een tandwiel voor moet gaan kopen, zou ik voor 11 tandjes gaan.
Kettinglengte weet ik eerlijk gezegd ook niet, is ook een beetje afhankelijk van het type moter/kart/motersteun.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: di apr 05, 2011 10:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
106 a 104 kwamen wij prima mee weg altijd met 10-78 en 10-80

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: di apr 05, 2011 10:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
oke thnx sjoerd en david, zal wel even kijken wat ik ga doen :)

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 8:32 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 07, 2010 12:45 pm
Berichten: 359
Woonplaats: Almere
Vraagie: moet er bij een kart de remblokken rusten tegen de remschijf netals bij een auto/motor?
Bij mij zit er namelijk ruimte tussen of is dat normaal?

_________________
Topkart Viper - Iame K25
Firstkart - Iame K25


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 8:47 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Mijn blokken rusten ipc ook tegen de schijf, maar bij zit er iets speling in, dit verhelp ik door mijn remkabel iets op te spannen zodat het aangrijp moment eerder ligt. (ik heb zelf stellende remmen)

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 1:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Ligt aan het remsysteem, je hebt ze zelfstellend en je hebt ze ook die continu de blokken terugtrekken. De zelfstellende horen ietsjes aan te lopen, de "normale" niet.

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 1:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Misschien een overbodige vraag, maar allez, als ik van de remklauw de veren afhaal die de blokken terugtrekken, gedraagt de rem zich dan als een zelfstellende rem ?

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 1:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Waarschijnlijk niet. Een zelfstellende rem zit een reservoir bovenop waar extra remvloeistof in zit, als de blokken slijten is er immers meer remvloeistof nodig om het systeem te vullen. (zuigers in de klauw staan verder naar buiten) Bij een normale rem is de remcilinder gewoon dicht en zal dit dus naar alle waarschijnlijkheid niet werken.

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 1:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
nee, gezien er druk in je calipers blijft staan...(veertjes trekken de calipers weer terug waardoor de druk afneemt) volgens mij zit em dit in je bekrachtiger, bij zelf stellende neemt de druk weer af en blijven de calipers op positie waardoor ze wel tegen de schijven blijven maar niet aanlopen.


-edit- zie reactie marlon :) dat klinkt idd logisch.
Ik heb een reservoir.. en smrph heeft dit niet, hij moet ook stelplaten plaatsen...

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 1:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
@IncineratorX2: Dat verhaal van de bekrachtiger volg ik niet helemaal? Met calipers bedoel je de remklauwen neem ik aan?

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 2:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Calipers zijn remcups, ons FRM remsysteem (voorremmen) is zelfstellend, en werkt met een los reservoir op de rempomp, als ik de vulnippel van de rempomp voor de achterklauw zou vervangen door een los reservoir, .................. wat dan ?

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 3:26 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
nee dan nog niet

de kamer in je rempomp moet bij een zelf stellend systeem in rust open zijn naar het resevoir in als je remt moet de plunjer dit afsluiten en dan gaan remmen

als je de vulnippel vervangt door een reservoir zul je gewoon de olie naar het resevoir pompen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 3:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
dan zal je reservoir knappen, mijn rembekrachtiger sluit zich af voordat hij druk opbouwt.
Een stelbare (bekrachtiger) bouwt druk op direct achter de vul nippel, en sluit zich niet af.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: di mei 03, 2011 9:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
Na het inzamelen van diverse onderdelen van o.a. David ( bedankt daarvoor ) was het vandaag dan eindelijk de dag dat ik tijd had om mijn kart op te bouwen.

motor, waterpomp, slangen, radiateur, poelie, luchtfilter, tandwiel, ketting, Mojo D1 banden, benzine leiding, overloop tankjes, uitlaat, uitlaat support. Het ging allemaal redelijk snel. alleen moet ik nog even een manier bedenken hoe ik mijn uitlaat ga monteren. ik had een uitlaatsupport gekocht bij de kartshop in emmen. past verder goed, alleen is deze support veel te laag voor mijn dikke k25 uitlaat. zo'n 15cm te laag geschat. ook komt de uitlaatschaal ook niet helemaal lekker uit. namelijk aan het begin van het dikke gedeelte i.p.v. ongeveer aan het einde wat normaal is. ik zat te denken om een metalen plaatje op de uitlaat support te schroeven waardoor ik hem zo'n 20cm verleng. en vandaar uit een lange m10 bout omhoog van +/- 15cm waat ik de uitlaatschaal weer op monteer. niet ideaal maar ik kan zo ook geen andere oplossing vinden.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
op foto klikken om hem te vergroten.

nu alleen nog de waterpompriempjes monteren, gaskabel aansluiten, en een starter aanschaffen en is hij volgensmij gereed!

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: di mei 03, 2011 11:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Wij hadden altijd zo'n uitlaathouder die aan de linker lagerschaal gemonteerd zat. Zo te zien heb jij dit bevestigingspunt ook, misschien is dat een gemakkelijkere manier van monteren. Voor de steun die je nu hebt zijn wel bussen te krijgen die je in de kortere framebuis monteert, zodat de steun verder naar achter kan.
Zal trouwens wel lekker zitten, met een bout in je rug :p orginele manier van ondersteunen van radiateur ;)

Ziet er verder puik uit hoor ;)

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2046 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 137  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David