Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 102 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: eigen kart kopen
BerichtGeplaatst: di apr 05, 2011 12:06 pm 

Controleren van de opgegeven draaiuren is altijd moeilijk; je moet geluk hebben dat de verkoper de waarheid spreekt.
Bij een TKM is 1 ding van cruciaal belang: na elk rij-uur moet de olie vervangen worden ! Wordt dit niet gedaan, dan is er grote kans op motorschade en toekomstige problemen. Vraag dit na bij de verkoper, ik zou het indirect doen zo in de trend van wanneer vervang je de olie ? Daarnaast altijd eerst goed warm rijden voor volgas te gaan; maar dat geldt voor de meeste motoren.

Als de motor inderdaad zo weinig uren heeft gedraaid na revisie, dan is het een redelijk bedrag. Vraag na hoeveel de revisie heeft gekost; normaal gesproken is dat tussen de 800 en 1.200 euro geweest. Geeft de verkoper een veel lager bedrag op, dan is heeft er geen complete revisie plaatsgevonden en zul je binnenkort zelf veel moeten investeren. Wat je kunt doen is het motornummer opvragen bij de verkoper; hij zegt dat deze motor gereviceerd is door Talko. Als dat zo is kun je het bij hen navragen, dan weet je zeker wat er uitgevoerd is !

Wat betreft chassis; prijs is redelijk maar zou iets lager kunnen denk ik.

Succes met de eventuele aankoop; als alles op orde is heb je met de TKM een super leuke motor .

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 05, 2011 12:08 pm 

Op het chassis zit ergens een plaatje met gegevens. 750 euro voor het chassis vind ik aan de hoge kant zou
er max 600 voor geven. De Swiss ziet er net allemaal even beter uit dan de Kombikart!!!!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 05, 2011 9:29 pm 

Ok merci,ik zal de vragen eens doorsturen en zien welke antwoorden ik krijg :)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 7:44 am 

@ditn,

Succes en ik ben benieuwd wat het gaat worden..... Ik rij ook een TKM K4S, meestal 1 a 2 keer per jaar. Ik moet zeggen dat ik het nog steeds een leuke motor vind met redelijk wat power en een goed koppel. Ook op de grotere banen als Begrhem en Veldhoven kun je redelijk meerijden met de Rotax Max'en. Je bent veel sneller dan een 390, RK1 en pro-kart, dus dat is wel leuk. Op een korte baan kan een goede rijder het een gemiddelde coureur op een snelle kart zelfs erg moeilijk maken (weet ik uit ervaring :oops: ). Dus hopelijk wordt het wat !

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 11:34 am 

:)

Ik heb net bericht terug gehad
wanneer juist dat weet ik niet meer hij staat al een tijd stil
castrol rs

De helft van de vragen niet beantwoord:(

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 12:09 pm 

Motor nummer vragen en navragen bij Talko; weet je gelijk of hij de waarheid spreekt omtrent de revisie die daar zou zijn uitgevoerd.
Als hij al een tijd heeft stil gestaan kunnen de afdichtingen bij de carb wellicht niet goed meer sluiten; deze zul je moeten vervangen of opnieuw moeten afdichten. Maar dat is niet het grootste probleem en ik zou hem er niet voor laten staan als de revisie correct is uitgevoerd.

Je kunt er ook naar toe gaan en alles "live" beoordelen; de motor zou snel moeten aanslaan en goed stationair moeten lopen na enkele minuten. Kun je gelijk op eventuele lekkages controleren (water en olie).
Als de motor gestart wordt, kan er wel wat extra rook uit de uitlaat komen ivm lang stilstaan, maar als dit na een minuutje verdwijnt is het geen probleem. Ook moet de motor goed oppakken en makkelijk in toeren klimmen (uiteraard op een bok, zodat de koppeling niet wordt gesloopt).

Dring nog een keer aan op beantwoording van al je vragen; geeft hij geen antwoord, dan ben ik bang dat je de motor links moet laten liggen om geen grote kosten op korte termijn te krijgen.

Succes ermee !

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 7:25 pm 

Goede tips van Wilfred,
Ik heb tot nu toe veel plezier met de TKM en weinig kosten.
Dit mede dankzij goede informatie van de verkoper, hierbij kreeg ik ook alle verschillende papieren met informatie over het blok bij.
Ik kreeg netjes de gelegenheid om de kart te testen, en zelfs de nodige hulp na de aankoop =D)
Ik zou zeker aandringen op een test rit, zodat je alles zoals wilfred zij "Live kan beoordelen"

Voor de rest de keuze tussen gelijk beginnen met TKM of honda gx200, dat verschilt van persoon tot persoon.
Ik ben met een honda 390 begonnen om te kijken of het echt wat was voor mij (mede omdat ik niet de meest technische ben)
de rest was het dat ik vrienden heb met de nodige kennis over een honda blok.
Ik ben zelf iemand die niet graag hele grote snelheids stappen maakt maar het graag opbouwt, mischien ben ik een beetje bang uitgevallen :D
Voor mij was het de beste manier om meer vertrouwen te krijgen in het rijden en inhalen (is toch wat anders dan indoor)
Kortom het verschilt van persoon tot persoon, spreek mischien een keertje af met rijders op verschillende banen en maak een praatje met ze terwijl je de verschillende motoren live kan zien

Zoals ik al eerder zei, vindt ik de TKM een geweldige motor, maar er zijn een aantal dingen waar je mee rekening moet houden
Een TKM is een niet veel gebruikte motor (Belgie weet ik niet zeker, maar in Nederland zie je ze amper)
Als je dus op de baan bent zou je veel rijden tegen mensen met meer of minder vermogen dan jou.
Mocht je onverwacht schade krijgen aan je motor hebben zou het kostenplaatje voor een revisie aanzienlijk hoger liggen dan bij een Honda gx200
In Belgie en Nederland heb je geen TKM kampioenschap/klasse, dus wedstrijden zijn niet mogelijk of je moet deel nemen aan een "Open Klasse, kom je weer bij punt 1

Veel succes

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 8:24 pm 

@Wilfred
Inderdaad,het is al raar dat hij niet op al mijn vragen wilt antwoorden.
Ik heb de mail nog eens doorgestuurd en indien hij ze nu weer ontwijkt weet ik dat er iets verkeerd is.

@Frankje
Je moet inderdaad geluk hebben met de verkoper.

Het is inderdaad ook wel de bedoeling dat ik eerst wat met honda gx200 pk ga oefenen voor ik overstap op de tkm:)
Vorig jaar heb ik een keer met tkm gereden op outdoor karting en ik was direct verkocht.
De kart lijkt een beetje op mijn auto om het raar te verwoorden(106 gti :) )

Gelukkig zijn er in belgie wel een paar waar ik terecht kan oa outdoor antwerpen,jpr? en nog 1 in nederland

Wedstrijden ga ik voorlopg niet doen denk met de eigen kart:)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 11:30 am 

Net email terug gehad

ja zo een 1200 euro ik zal eens kijken voor de nummer
afwachten op het nummer nu :)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 11:33 am 

@ditn,

Hopelijk krijg je het motornummer boven water en kun ke in Engeland navraag doen. En wellicht antwoord de verkoper nog wel alle vragen. Mocht hij niet te ver bij je vandaan wonen, dan kun je altijd even langsgaan om de motor en chassis goed te beoordelen.

En TKM (of kart) lijkt niet echt op een personenauto vind ik.... kart is toch echt veeeeeel wendbaarder en direkter. Ik heb een 106 Rallye gehad (beetje vergelijkbaar met de GTI, alleen iets puurder nog) en het zijn leuke auto's, maar een kart is toch leuker hoor !

Hou ons op de hoogte van je vorderingen met de TKM, ook al zie je ze niet veel meer, het blijven leuke motoroen !!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 11:34 am 

OK, mijn post heeft de jouwe gekruist zie ik.....

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 4:49 pm 

Inderdaad,met het motornummer zal ik al veel meer weten.
Nadat ik al mijn vragen gesteld heb en alles klopt +- zal ik eens langsgaan =)

Je kan het inderdaad niet helemaal met een auto vergelijken maar ik heb een beetje hetzelfde (zalig) gevoel.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 5:53 pm 

Als je een auto met een kart vergelijkt, heb je 2 mogelijkheden. 1 is er iets serieus mis met je kart of 2 de auto is extreem ver omgebouwd tot circuit auto. Denk niet dat dat het geval is.;P

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!

Rondje Strijen
Rondje Genk

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 6:25 pm 

De 106 gti heeft gewoon ook zalige handling daarmee.
Niet voor niets da ze de rallye/gti soms een grote kart noemen :)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 7:26 pm 

Dat kan ik wel bevestigen, het is natuurlijk geen kart, maar een van de types auto's waar je toch een beetje dat gevoel in hebt.
Ook wat de nadelen van een kart betreft trouwens :P

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 102 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende