Auteur |
Bericht |
Wilfred
|
Geplaatst: di apr 05, 2011 12:06 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Controleren van de opgegeven draaiuren is altijd moeilijk; je moet geluk hebben dat de verkoper de waarheid spreekt. Bij een TKM is 1 ding van cruciaal belang: na elk rij-uur moet de olie vervangen worden ! Wordt dit niet gedaan, dan is er grote kans op motorschade en toekomstige problemen. Vraag dit na bij de verkoper, ik zou het indirect doen zo in de trend van wanneer vervang je de olie ? Daarnaast altijd eerst goed warm rijden voor volgas te gaan; maar dat geldt voor de meeste motoren.
Als de motor inderdaad zo weinig uren heeft gedraaid na revisie, dan is het een redelijk bedrag. Vraag na hoeveel de revisie heeft gekost; normaal gesproken is dat tussen de 800 en 1.200 euro geweest. Geeft de verkoper een veel lager bedrag op, dan is heeft er geen complete revisie plaatsgevonden en zul je binnenkort zelf veel moeten investeren. Wat je kunt doen is het motornummer opvragen bij de verkoper; hij zegt dat deze motor gereviceerd is door Talko. Als dat zo is kun je het bij hen navragen, dan weet je zeker wat er uitgevoerd is !
Wat betreft chassis; prijs is redelijk maar zou iets lager kunnen denk ik.
Succes met de eventuele aankoop; als alles op orde is heb je met de TKM een super leuke motor .
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: di apr 05, 2011 12:08 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Op het chassis zit ergens een plaatje met gegevens. 750 euro voor het chassis vind ik aan de hoge kant zou er max 600 voor geven. De Swiss ziet er net allemaal even beter uit dan de Kombikart!!!!
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
ditn
|
Geplaatst: di apr 05, 2011 9:29 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 11:20 am Berichten: 67
|
Ok merci,ik zal de vragen eens doorsturen en zien welke antwoorden ik krijg 
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: wo apr 06, 2011 7:44 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@ditn, Succes en ik ben benieuwd wat het gaat worden..... Ik rij ook een TKM K4S, meestal 1 a 2 keer per jaar. Ik moet zeggen dat ik het nog steeds een leuke motor vind met redelijk wat power en een goed koppel. Ook op de grotere banen als Begrhem en Veldhoven kun je redelijk meerijden met de Rotax Max'en. Je bent veel sneller dan een 390, RK1 en pro-kart, dus dat is wel leuk. Op een korte baan kan een goede rijder het een gemiddelde coureur op een snelle kart zelfs erg moeilijk maken (weet ik uit ervaring  ). Dus hopelijk wordt het wat !
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
ditn
|
Geplaatst: wo apr 06, 2011 11:34 am |
|
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 11:20 am Berichten: 67
|
 Ik heb net bericht terug gehad wanneer juist dat weet ik niet meer hij staat al een tijd stil castrol rs De helft van de vragen niet beantwoord:(
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: wo apr 06, 2011 12:09 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Motor nummer vragen en navragen bij Talko; weet je gelijk of hij de waarheid spreekt omtrent de revisie die daar zou zijn uitgevoerd. Als hij al een tijd heeft stil gestaan kunnen de afdichtingen bij de carb wellicht niet goed meer sluiten; deze zul je moeten vervangen of opnieuw moeten afdichten. Maar dat is niet het grootste probleem en ik zou hem er niet voor laten staan als de revisie correct is uitgevoerd.
Je kunt er ook naar toe gaan en alles "live" beoordelen; de motor zou snel moeten aanslaan en goed stationair moeten lopen na enkele minuten. Kun je gelijk op eventuele lekkages controleren (water en olie). Als de motor gestart wordt, kan er wel wat extra rook uit de uitlaat komen ivm lang stilstaan, maar als dit na een minuutje verdwijnt is het geen probleem. Ook moet de motor goed oppakken en makkelijk in toeren klimmen (uiteraard op een bok, zodat de koppeling niet wordt gesloopt).
Dring nog een keer aan op beantwoording van al je vragen; geeft hij geen antwoord, dan ben ik bang dat je de motor links moet laten liggen om geen grote kosten op korte termijn te krijgen.
Succes ermee !
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
Frankje
|
Geplaatst: wo apr 06, 2011 7:25 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
Goede tips van Wilfred, Ik heb tot nu toe veel plezier met de TKM en weinig kosten. Dit mede dankzij goede informatie van de verkoper, hierbij kreeg ik ook alle verschillende papieren met informatie over het blok bij. Ik kreeg netjes de gelegenheid om de kart te testen, en zelfs de nodige hulp na de aankoop Ik zou zeker aandringen op een test rit, zodat je alles zoals wilfred zij "Live kan beoordelen" Voor de rest de keuze tussen gelijk beginnen met TKM of honda gx200, dat verschilt van persoon tot persoon. Ik ben met een honda 390 begonnen om te kijken of het echt wat was voor mij (mede omdat ik niet de meest technische ben) de rest was het dat ik vrienden heb met de nodige kennis over een honda blok. Ik ben zelf iemand die niet graag hele grote snelheids stappen maakt maar het graag opbouwt, mischien ben ik een beetje bang uitgevallen  Voor mij was het de beste manier om meer vertrouwen te krijgen in het rijden en inhalen (is toch wat anders dan indoor) Kortom het verschilt van persoon tot persoon, spreek mischien een keertje af met rijders op verschillende banen en maak een praatje met ze terwijl je de verschillende motoren live kan zien Zoals ik al eerder zei, vindt ik de TKM een geweldige motor, maar er zijn een aantal dingen waar je mee rekening moet houden Een TKM is een niet veel gebruikte motor (Belgie weet ik niet zeker, maar in Nederland zie je ze amper) Als je dus op de baan bent zou je veel rijden tegen mensen met meer of minder vermogen dan jou. Mocht je onverwacht schade krijgen aan je motor hebben zou het kostenplaatje voor een revisie aanzienlijk hoger liggen dan bij een Honda gx200 In Belgie en Nederland heb je geen TKM kampioenschap/klasse, dus wedstrijden zijn niet mogelijk of je moet deel nemen aan een "Open Klasse, kom je weer bij punt 1 Veel succes
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
|
|
Omhoog |
|
 |
ditn
|
Geplaatst: wo apr 06, 2011 8:24 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 11:20 am Berichten: 67
|
@Wilfred Inderdaad,het is al raar dat hij niet op al mijn vragen wilt antwoorden. Ik heb de mail nog eens doorgestuurd en indien hij ze nu weer ontwijkt weet ik dat er iets verkeerd is. @Frankje Je moet inderdaad geluk hebben met de verkoper. Het is inderdaad ook wel de bedoeling dat ik eerst wat met honda gx200 pk ga oefenen voor ik overstap op de tkm:) Vorig jaar heb ik een keer met tkm gereden op outdoor karting en ik was direct verkocht. De kart lijkt een beetje op mijn auto om het raar te verwoorden(106 gti  ) Gelukkig zijn er in belgie wel een paar waar ik terecht kan oa outdoor antwerpen,jpr? en nog 1 in nederland Wedstrijden ga ik voorlopg niet doen denk met de eigen kart:)
|
|
Omhoog |
|
 |
ditn
|
Geplaatst: do apr 07, 2011 11:30 am |
|
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 11:20 am Berichten: 67
|
Net email terug gehad ja zo een 1200 euro ik zal eens kijken voor de nummer afwachten op het nummer nu 
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: do apr 07, 2011 11:33 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@ditn,
Hopelijk krijg je het motornummer boven water en kun ke in Engeland navraag doen. En wellicht antwoord de verkoper nog wel alle vragen. Mocht hij niet te ver bij je vandaan wonen, dan kun je altijd even langsgaan om de motor en chassis goed te beoordelen.
En TKM (of kart) lijkt niet echt op een personenauto vind ik.... kart is toch echt veeeeeel wendbaarder en direkter. Ik heb een 106 Rallye gehad (beetje vergelijkbaar met de GTI, alleen iets puurder nog) en het zijn leuke auto's, maar een kart is toch leuker hoor !
Hou ons op de hoogte van je vorderingen met de TKM, ook al zie je ze niet veel meer, het blijven leuke motoroen !!
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: do apr 07, 2011 11:34 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
OK, mijn post heeft de jouwe gekruist zie ik.....
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
ditn
|
Geplaatst: do apr 07, 2011 4:49 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 11:20 am Berichten: 67
|
Inderdaad,met het motornummer zal ik al veel meer weten. Nadat ik al mijn vragen gesteld heb en alles klopt +- zal ik eens langsgaan =)
Je kan het inderdaad niet helemaal met een auto vergelijken maar ik heb een beetje hetzelfde (zalig) gevoel.
|
|
Omhoog |
|
 |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: do apr 07, 2011 5:53 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Als je een auto met een kart vergelijkt, heb je 2 mogelijkheden. 1 is er iets serieus mis met je kart of 2 de auto is extreem ver omgebouwd tot circuit auto. Denk niet dat dat het geval is.;P
|
|
Omhoog |
|
 |
ditn
|
Geplaatst: do apr 07, 2011 6:25 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 11:20 am Berichten: 67
|
De 106 gti heeft gewoon ook zalige handling daarmee. Niet voor niets da ze de rallye/gti soms een grote kart noemen 
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: do apr 07, 2011 7:26 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Dat kan ik wel bevestigen, het is natuurlijk geen kart, maar een van de types auto's waar je toch een beetje dat gevoel in hebt. Ook wat de nadelen van een kart betreft trouwens 
|
|
Omhoog |
|
 |