Ga naar pagina Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 137  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2046 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 12:02 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Ook hier is weer wat gesleuteld. Begint er weer wat uit te zien als een echte kart : )

Afbeelding

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 12:40 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Heel mooi Tom! Prachtig kartje aan het worden

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 12:25 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Vanavond zijn wij weer verder gegaan met de CRS A1. Nieuwe carbonite membraamplaatjes gemaakt die een stuk beter afdichten. Dus dat probleem is verholpen.

Helaas deed na een paar keer gas geven het probleem van het overlopen van de carb zich weer voor. Vreemd, want we dachten dit opgelost te hebben. Carb weer uitelkaar, floats wat bijgewerkt en weer in elkaar maar nog steeds overlopen van de carb. Toen zijn we gaan denken wat het nog meer zou kunnen zijn en dachten we dat de pomp misschien te veel kracht zou hebben en door de afdichting heen drukte. We hebben daarop een sproeier in de vacuumslang gedaan (om minder druk te creëren) en waarrempel, probleem opgelost.

Nou vind ik dit alleen niet echt een oplossing dus heeft iemand hier misschien een oplossing/verklaring voor? De benzine pomp die we gebruiken is gewoon een standaard rechthoekige Mikuni DF44-210 14l/h. De carb is een Dellorto VHSH.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 7:07 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am
Berichten: 431
Woonplaats: Ter Apel
Stuur eens een foto van hoe je de slangen hebt aangesloten. De retour en hoe de t stukken zitten.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 9:37 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm
Berichten: 1624
Woonplaats: cuijk
vlotter lek?
de sluitpen van de vlotter blijft plakken?
die sproeier ik de slang kan problemen geven als je echt vermogen gaat vragen.

_________________
www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 10:54 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
We hebben gecontroleerd of het vlotter lek is, wanneer we die onderdompelen in de benzine loopt er niets in en komt er niets uit.

Sluitpen zou inderdaad toch kunnen, dat de pen toch niet genoeg afdicht.

Ja, de sproeier in de slang is echt een beun oplossing. Eigenlijk meer bedoeld om de oorzaak van het probleem te vinden.

@ Henri, ik zal vanavond een foto plaatsen. Al vraag ik me wel af waar ik een T stuk zou moeten hebben zitten want die zit er nu niet tussen.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 12:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am
Berichten: 431
Woonplaats: Ter Apel
Citaat:
@ Henri, ik zal vanavond een foto plaatsen. Al vraag ik me wel af waar ik een T stuk zou moeten hebben zitten want die zit er nu niet tussen.


Welke Brandstof pomp gebruik je. Als deze teveel leverd dan drukt hij de vlotter naald gewoon naar beneden.
Dan loopt de carb. gewoon over. Daarom hebben icc motoren vaak een retour leiding naar de tank.

Je kan de doorlaat van de naald en houder verkleinen. Deze zijn in diverse maten te krijgen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 12:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Oke, het is dus een rechthoekige Mikuni DF44-210 14l/h
Afbeelding

Deze zal dus de naald waarschijnlijk naar beneden drukken?

Door de doorlaat de verkleinen kan de naald een betere werking hebben? Er zit nu een 300 in.

Origineel zat er een Dellorto benzine pomp op, maar deze werkte niet goed en hebben we daarom vervangen voor de mikuni pomp. (er was geen revisie set op korte termijn voor de dellorto verkrijgbaar bij de dellorto dealer.)

Het gaat om deze pomp: P34 PB2
- Operating frequency : 10.000 pulses/min.
- Nominal air flow : ~ 55 l/h
- Nominal pressure : 0,05 – 0,1 bar
- Weight : 100 gr.

imo zou deze nog sterker zijn dan de mikuni?

Afbeelding

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 1:13 pm 

Geregistreerd: ma dec 07, 2009 1:26 pm
Berichten: 255
Woonplaats: houthalen België
Het T-stukje zit tussen de uitgaande leiding van de pomp en de carburator.
Via het T-stukje loopt er dan een retour leiding terug naar de tank en eentje naar de carburator.
Als de carburator vol is duwt de pomp de benzine via de retour leiding terug naar de tank ipv. de vlotter omlaag zodat de carburator overloopt.
In de retourleiding wordt vaak bv een sproeier gestoken voor de terugstroom wat te kunnen regelen. :)

_________________
Mari mk4 - Honda 125 cross
Kombikart - Iame K25


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 12:48 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Hier nog even een foto van hoe het nu aangesloten zit. Met wellicht een wat overbodige legenda.

Afbeelding

Ik zal morgen eens een retourleiding maken. Kijken of dat de oplossing biedt.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 7:10 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am
Berichten: 431
Woonplaats: Ter Apel
Als je een retour leiding maakt, maak dan een haaks t stuk vlak voor de aansluiting van de carb.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 9:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
ik had destijds toen de B&S world forumula net geintroduceerd werd ook dat probleem. dat hij door de mikuni brandstofpomp teveel kreeg en als het ware steeds maar verzoop. dit hebben we toen ook opgelost door een t-stuk tussen de brandstofpomp en de carburateur te plaatsen zo dat het overtollige brandstof terug naar de tank gaat.

succes

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 10:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Toppertje Hendrik, ik denk ook absoluut dat dit het probleem gaat oplossen. Heb vandaag al even een T-stukje gehaald en morgen ga ik de retour leiding leggen. Nog nieuws voor jou kart trouwens?

Door heel veel te zoeken op het forum kwam ik nog even de volgende handige tip tegen om te controleren of de vlotter naald nog wel goed afdicht:
"Ik zet gewoonlijk de carbu op zijn kop en blaas via een slangetje in de bezinetoevoer. Als enkel je longen en je hoofd op druk komen lekt ie niet. Als de afsluiter wel lekt weet het je zo."

En dit werkt perfect. Het naaldje dichte goed af. Wellicht een handige tip voor mensen die later de zoekfunctie gebruiken en hier terecht komen. Nou ben ik alleen even kwijt wie deze handige tip gaf. :p

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 11:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
met je oude kart gaat het goed! vorige week een andere hoofdrempomp gemonteerd want die er op zat was niets meer :) moet alleen het remsysteem weer bijvullen en ontluchten. alleen moet ik dit doen op een mooie droge vrije dag omdat ik binnen geen sleutelruimte heb :)

ben je verhuisd trouwens? 'S-heerenberg

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 11:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Klinkt goed.. Vind het echt mooi dat je hem zo hebt weten te transformeren :) Volgens het weerbericht word het weer wat warmer, dus hopelijk kun je daar snel mee aan de slag.

Zie je pb trouwens ;)

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2046 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 137  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David