Auteur |
Bericht |
Tom
|
Geplaatst: zo jan 30, 2011 12:02 am |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Ook hier is weer wat gesleuteld. Begint er weer wat uit te zien als een echte kart : )
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
Deksel
|
Geplaatst: zo jan 30, 2011 12:40 am |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Heel mooi Tom! Prachtig kartje aan het worden
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
|
Deksel
|
Geplaatst: wo feb 02, 2011 12:25 am |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Vanavond zijn wij weer verder gegaan met de CRS A1. Nieuwe carbonite membraamplaatjes gemaakt die een stuk beter afdichten. Dus dat probleem is verholpen.
Helaas deed na een paar keer gas geven het probleem van het overlopen van de carb zich weer voor. Vreemd, want we dachten dit opgelost te hebben. Carb weer uitelkaar, floats wat bijgewerkt en weer in elkaar maar nog steeds overlopen van de carb. Toen zijn we gaan denken wat het nog meer zou kunnen zijn en dachten we dat de pomp misschien te veel kracht zou hebben en door de afdichting heen drukte. We hebben daarop een sproeier in de vacuumslang gedaan (om minder druk te creëren) en waarrempel, probleem opgelost.
Nou vind ik dit alleen niet echt een oplossing dus heeft iemand hier misschien een oplossing/verklaring voor? De benzine pomp die we gebruiken is gewoon een standaard rechthoekige Mikuni DF44-210 14l/h. De carb is een Dellorto VHSH.
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
|
Henri
|
Geplaatst: wo feb 02, 2011 7:07 am |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Stuur eens een foto van hoe je de slangen hebt aangesloten. De retour en hoe de t stukken zitten.
|
|
Omhoog |
|
|
bas
|
Geplaatst: wo feb 02, 2011 9:37 am |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
vlotter lek? de sluitpen van de vlotter blijft plakken? die sproeier ik de slang kan problemen geven als je echt vermogen gaat vragen.
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
|
Deksel
|
Geplaatst: wo feb 02, 2011 10:54 am |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
We hebben gecontroleerd of het vlotter lek is, wanneer we die onderdompelen in de benzine loopt er niets in en komt er niets uit.
Sluitpen zou inderdaad toch kunnen, dat de pen toch niet genoeg afdicht.
Ja, de sproeier in de slang is echt een beun oplossing. Eigenlijk meer bedoeld om de oorzaak van het probleem te vinden.
@ Henri, ik zal vanavond een foto plaatsen. Al vraag ik me wel af waar ik een T stuk zou moeten hebben zitten want die zit er nu niet tussen.
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
|
Henri
|
Geplaatst: wo feb 02, 2011 12:32 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Citaat: @ Henri, ik zal vanavond een foto plaatsen. Al vraag ik me wel af waar ik een T stuk zou moeten hebben zitten want die zit er nu niet tussen. Welke Brandstof pomp gebruik je. Als deze teveel leverd dan drukt hij de vlotter naald gewoon naar beneden. Dan loopt de carb. gewoon over. Daarom hebben icc motoren vaak een retour leiding naar de tank. Je kan de doorlaat van de naald en houder verkleinen. Deze zijn in diverse maten te krijgen.
|
|
Omhoog |
|
|
Deksel
|
Geplaatst: wo feb 02, 2011 12:40 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Oke, het is dus een rechthoekige Mikuni DF44-210 14l/h Deze zal dus de naald waarschijnlijk naar beneden drukken? Door de doorlaat de verkleinen kan de naald een betere werking hebben? Er zit nu een 300 in. Origineel zat er een Dellorto benzine pomp op, maar deze werkte niet goed en hebben we daarom vervangen voor de mikuni pomp. (er was geen revisie set op korte termijn voor de dellorto verkrijgbaar bij de dellorto dealer.) Het gaat om deze pomp: P34 PB2 - Operating frequency : 10.000 pulses/min. - Nominal air flow : ~ 55 l/h - Nominal pressure : 0,05 – 0,1 bar - Weight : 100 gr. imo zou deze nog sterker zijn dan de mikuni?
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
|
sebastiaan90
|
Geplaatst: wo feb 02, 2011 1:13 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 07, 2009 1:26 pm Berichten: 255 Woonplaats: houthalen België
|
Het T-stukje zit tussen de uitgaande leiding van de pomp en de carburator. Via het T-stukje loopt er dan een retour leiding terug naar de tank en eentje naar de carburator. Als de carburator vol is duwt de pomp de benzine via de retour leiding terug naar de tank ipv. de vlotter omlaag zodat de carburator overloopt. In de retourleiding wordt vaak bv een sproeier gestoken voor de terugstroom wat te kunnen regelen.
_________________ Mari mk4 - Honda 125 cross Kombikart - Iame K25
|
|
Omhoog |
|
|
Deksel
|
Geplaatst: do feb 03, 2011 12:48 am |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Hier nog even een foto van hoe het nu aangesloten zit. Met wellicht een wat overbodige legenda. Ik zal morgen eens een retourleiding maken. Kijken of dat de oplossing biedt.
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
|
Henri
|
Geplaatst: do feb 03, 2011 7:10 am |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Als je een retour leiding maakt, maak dan een haaks t stuk vlak voor de aansluiting van de carb.
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: do feb 03, 2011 9:42 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
ik had destijds toen de B&S world forumula net geintroduceerd werd ook dat probleem. dat hij door de mikuni brandstofpomp teveel kreeg en als het ware steeds maar verzoop. dit hebben we toen ook opgelost door een t-stuk tussen de brandstofpomp en de carburateur te plaatsen zo dat het overtollige brandstof terug naar de tank gaat.
succes
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Deksel
|
Geplaatst: do feb 03, 2011 10:31 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Toppertje Hendrik, ik denk ook absoluut dat dit het probleem gaat oplossen. Heb vandaag al even een T-stukje gehaald en morgen ga ik de retour leiding leggen. Nog nieuws voor jou kart trouwens?
Door heel veel te zoeken op het forum kwam ik nog even de volgende handige tip tegen om te controleren of de vlotter naald nog wel goed afdicht: "Ik zet gewoonlijk de carbu op zijn kop en blaas via een slangetje in de bezinetoevoer. Als enkel je longen en je hoofd op druk komen lekt ie niet. Als de afsluiter wel lekt weet het je zo."
En dit werkt perfect. Het naaldje dichte goed af. Wellicht een handige tip voor mensen die later de zoekfunctie gebruiken en hier terecht komen. Nou ben ik alleen even kwijt wie deze handige tip gaf. :p
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: do feb 03, 2011 11:27 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
met je oude kart gaat het goed! vorige week een andere hoofdrempomp gemonteerd want die er op zat was niets meer moet alleen het remsysteem weer bijvullen en ontluchten. alleen moet ik dit doen op een mooie droge vrije dag omdat ik binnen geen sleutelruimte heb ben je verhuisd trouwens? 'S-heerenberg
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Deksel
|
Geplaatst: do feb 03, 2011 11:55 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Klinkt goed.. Vind het echt mooi dat je hem zo hebt weten te transformeren Volgens het weerbericht word het weer wat warmer, dus hopelijk kun je daar snel mee aan de slag. Zie je pb trouwens
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
|