Auteur |
Bericht |
igor
|
Geplaatst: do nov 11, 2010 10:17 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 10, 2010 5:20 pm Berichten: 30 Woonplaats: koewacht
|
vijfde ronde is ........kijken naar een andere maar nu nog altijd de vraag welke pro of 390 verschil topsnelheid en optrekken en hernemen na stuurfout er zullen toch mensen zijn die met een pro en een 390 hebben gereden of samen hebben gereden ??
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: do nov 11, 2010 10:23 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
die prokart heeft samen een cilinderinhoud van 320cc terwijl de 390 er 390 heeft (logisch). De 390 zal dus iets meer koppel hebben (trekkracht).
Naar het vermogen gekeken heeft een GX160 5,5pk x2 = 11pk, den de 390 heeft er 13-14.
De GX 390 zal dus wel ietsje sneller zijn en ietsje harder optrekken dan die prokart.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
igor
|
Geplaatst: do nov 11, 2010 10:33 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 10, 2010 5:20 pm Berichten: 30 Woonplaats: koewacht
|
en kun je bij een pro in de tijd 2x200cc of 2 x260 cc er op bouwen ??
kan het niet zijn omdat de ene 2 motoren heeft en de andere 1 dat daar ook verschil in zit ??
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: do nov 11, 2010 10:36 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
Allemaal klinkklare onzin Prokart en Honda 390 zijn gewoon gelijkwaardig dat heb ik in Uitgeest altijd wel gezien. Een goeie prokart rijder heeft er geen enkele moeite mee om een 390cc op te rollen.
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: do nov 11, 2010 10:55 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Ik sluit me aan bij pro-kart monster, het ontloopt elkaar niet veel. Ik heb indertijd met mijn prokart heel veel 390 rijders achter me weten te houden maar er zijn ook veel 390 rijders die mij weer achter zich wisten te houden. Orgineel, licht getuned of zwaar getuned maakt een hoop verschil. Persoonlijk vond ik de 390 altijd heel erg groot en zwaar en is de prokart qua gewichtsverdeling in het voordeel.
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
igor
|
Geplaatst: vr nov 12, 2010 1:44 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 10, 2010 5:20 pm Berichten: 30 Woonplaats: koewacht
|
is de prokart dan kleiner of de 390 ??
denk dat we wel voor een prokart zullen gaan
|
|
Omhoog |
|
|
Sylvester
|
Geplaatst: vr nov 12, 2010 1:58 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 06, 2010 9:17 am Berichten: 124
|
Ik zou echt voor een 390 gaan, Rijd er zelf ook mee en ben zeer tevreden. Toch alleen maar lastig 2 motoren op je kart, draag je dubbel t gewicht mee van behuizing ed.
_________________ MS-Kart RC20 '02 Swissauto SA250 CRG Road rebel '02 Honda 390 PCR Jaguar 100cc (Te koop)
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: vr nov 12, 2010 1:59 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
De grote van de kart zal niet veel verschillen.
Een 390 blok is wel iets groter dan een 160 blok. Echter bij een prokart heb je 2 motoren (een links en een recht) op de kart zitten.
|
|
Omhoog |
|
|
Sylvester
|
Geplaatst: vr nov 12, 2010 2:03 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 06, 2010 9:17 am Berichten: 124
|
_________________ MS-Kart RC20 '02 Swissauto SA250 CRG Road rebel '02 Honda 390 PCR Jaguar 100cc (Te koop)
|
|
Omhoog |
|
|
igor
|
Geplaatst: vr nov 12, 2010 3:09 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 10, 2010 5:20 pm Berichten: 30 Woonplaats: koewacht
|
Een 390 of een pro is natuurlijk ieder zijn goesting of keuze maar vind een pro wel iets hebben
wie weet komen er wel met de tijd 2x390 op als dat lukt en alles dan nog sterk genoeg is maar denk meer aan 2x 260
Gr Igor
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: vr nov 12, 2010 4:41 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Een voordeel van een 390 is wel, dat mocht je ooit iets anders dan een 390 op je kart willen monteren, dat in de meeste gevallen gewoon mogelijk is.
|
|
Omhoog |
|
|
Matthijs
|
Geplaatst: vr nov 12, 2010 5:18 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm Berichten: 411 Woonplaats: Amersfoort
|
Beide klassen hebben hun voordelen, zowel qua prestaties als qua materiaal. Qua prestaties zijn ze trouwens lastig te vergelijken, want ze rijden zelden met hetzelfde gewicht en dezelfde banden. Je moet afwegen wat voor jou het belangrijkst is. Je moet je ook afvragen of je ooit wedstrijden wilt rijden. Heeft België een klasse voor 390? Nederland niet.
Prokart is 2x 160 cc, maar 2x 200 cc past nog net. Ik denk dat 260 cc niet meer past maar dat weet ik niet. Hou er rekening mee dat alleen 2x 160cc Honda aan de reglementen van een kampioenschap voldoet.
|
|
Omhoog |
|
|
Allkart
|
Geplaatst: vr nov 12, 2010 5:31 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 17, 2008 7:04 pm Berichten: 163 Woonplaats: Doorn
|
Ik sluit me aan bij David. als je een 390 hebt met een redelijk chassis ,en je wild achteraf meer vermogen. Hoef je alleen maar een andere blok te monteren.
En een 390 op een normale auto-maten frame vindt ik gewoon goed kunnen. Het lijkt toch veel meer op een echte kart.
2 jaar geleden kocht ik ook een kart met een 390 om op driebergen te mogen rijden ,later de motor vervangen voor een Biland. de rijeigenschappen bleven vrijwel het zelfde. Ik bedoel ,de kart had niet meer of minder grip en voelde niet ineens vreemd aan.(om een voorbeeld te noemen.)
_________________ Mega1-Biland SA-250 / CRG RRR-Aixro
|
|
Omhoog |
|
|
igor
|
Geplaatst: vr nov 12, 2010 6:50 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 10, 2010 5:20 pm Berichten: 30 Woonplaats: koewacht
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: vr nov 12, 2010 8:51 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Onderdelen kun je bie iedere shop kopen volgens mij. Online bij www.kartspullen.nl en bij Ben de Pauw in Soest hebben ze bijna alles liggen. Je kan de kart het beste live beoordelen door te kijken te luisteren en te voelen. En Tsja wat mag een prokart kosten? Eigenlijk wat de gek er voor geeft, wat dat betreft een rare handel.
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|