Auteur |
Bericht |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: do nov 11, 2010 2:31 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Hij probeerd je gewoon iets wijs te maken. 2-takt rij inderdaad veel fijner, je hebt veel minder cc's nodig om toch nog harder te gaan.
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: do nov 11, 2010 2:42 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
De viertakt maffia probeert je voor zich te winnen, Igor. Niet naar luisteren -)
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: do nov 11, 2010 3:27 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
ALs ik in een 4takt huurkart rijd heb ik altijd het idee alsof er een senseo pruttel automaat aan me rug hangt ik heb het voordeel woon tussen berghem en eindhoven in. Dus is voor mij 2takt ideaal te doen. en er zijn ook snelle 4-takts alleen trekt 4takt me totaal niet. als je in jouw buurt alleen 4 takt banen hebt zal ik idd n 4-takt nemen. hoever lukt je zoektocht al ?
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: do nov 11, 2010 3:59 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
viertakt maffia..... Te veel eer, maar toch bedankt, een tweetakt is per definitie niet beter als een viertakt, en andersom geldt precies hetzelfde. Een viertakt is vaak makkelijker te rijden ivm koppel, terwijl een snelle viertakt aan snelheid niet veel op een tweetakt hoeft toe te geven, dit natuurlijk ook afhankelijk van de kwaliteit van de m/v aan het stuur. Maar zoals je mischien wel hebt gemerkt zijn er op het forum een aantal extremisten actief die om wat voor duistere reden dan ook de knetterskelter een warm hart toedragen, je zal ze op de meetings vaak herkennen aan de vieze handen van het sleutelen en de penetrante geur van verbrande olie die als een wolk om hen heen hangt, daarintegen zal je ook diverse leden ongedwongen met elkaar zien keuvelen, geen gesleutel alles mooi schoon en toch heel snel, zeg maar gerust competatief, dat zijn de viertakt rijders die na een gezellig onderonsje hun machtige machines met sonore uitlaatbrom over het circuit jagen, ondertussen vraagt de onthuste tweetaktrijder in de paddock zich af, "waar is het mis gegaan", "waarom heb ik voor zo'n olieboot gekozen", terwijl hij vloekend de zoveelste opgestookte zuiger probeert te wisselen.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: do nov 11, 2010 4:02 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Alex voelt zich weer goed hoor... Bespaar je de moeite voorgaand bericht te lezen, Igor, en zoek ondertussen een leuke tweetakt uit:)
Edit Lex, waren jullie het niet die vorig jaar het hele binnenwerk van die Vampire naar de maan gereden hadden? -) Had ik ook ns voor met men "knetterskelter". Die revisie kostte me 750 euro, ik neem aan dat die van jou wel ergens tegen de 1600 euro aanleunde?
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
igor
|
Geplaatst: do nov 11, 2010 4:19 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 10, 2010 5:20 pm Berichten: 30 Woonplaats: koewacht
|
Ik wil gerust een eindje rijden voor een kartbaantje, we rijden nu ook bijna een uurtje naar breskens we wonen in koewacht juist tegen stekene dus wonen ook overal een beetje tussenin Heb nog nooit met een 2 takt gereden dus weet ook niet goed wat ik er van moet verwachten lees soms wel dat een 2 takt in een kleine 4 sec aan honderd zit en dat spreekt me echt wel aan Ben momenteel nog wat aant rondneuzen waar ik een mooie koop kan doen hem dan ook juist eens naar de 2 takten gekeken als jullie iets zien staan dat goed is stuur maar door wie weet, moet wel ene zijn met koppeling zodat die kan stil blijven staan Gr igor
|
|
Omhoog |
|
|
igor
|
Geplaatst: do nov 11, 2010 4:34 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 10, 2010 5:20 pm Berichten: 30 Woonplaats: koewacht
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: do nov 11, 2010 4:58 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Kom kom Tom blijven lachen, doe ik ook !!! Tom schreef: Lex, waren jullie het niet die vorig jaar het hele binnenwerk van die Vampire naar de maan gereden hadden? Nee hoor, één keer een uitgelopen drijfstang gehad, lager, drijfstang en kruktap kapot, dus gelijk hele revisie uit laten voeren. Heel vervelend als het gebeurt, maar héé het is wel een wedstrijdmotor, dus afgesteld op het randje. De coulance die de importeur heeft verleend heeft veel van het leed vergoed, aan de revisie was ik in totaal beduidend minder als € 750.- kwijt. back on topic ??????
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: do nov 11, 2010 5:25 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Tom, het gebrek aan realisme compenseert Alex met gevoel voor humor Leuk stukkie tekst @Igor, advertenties uit jouw vorige post: -eerste is wel het bekijken waard -tweede is geen 125cc, verkoper heeft er dus geen verstand van of vertelt bewust onzin -derde ziet er op de foto's wel aardig uit -vierde vergelijken met eerste -laatste vergelijken met eerste en vierde Aanbod van Matthijs is natuurlijk ook het overwegen waard. Als er een leuke viertaktbaan in de buurt ligt, lijkt mij een viertakt toch best een goede keuze. Wil je ook regelmatig op banen rijden waar ook tweetakt toegestaan is, dan is de kans groot dat je zelf ook iets snellers wilt. Dat kan welliswaar ook met een snelle viertakt, echter kosten die motoren over het algemeen een veelvoud van de prijsklasse waarin je nu aan het zoeken bent.
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: do nov 11, 2010 5:31 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
David snapt het
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: do nov 11, 2010 5:37 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Wat maakt het nou uit of je met een 4 takt of met een 2 takt rijdt ? Je moet kopen wat je wilt kopen en wat je ligt. Iedere kant heeft zijn voordelen en nadelen
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
igor
|
Geplaatst: do nov 11, 2010 5:41 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 10, 2010 5:20 pm Berichten: 30 Woonplaats: koewacht
|
zijn er nog liefhebbers die hun gedacht willen zeggen over de adver.? de eerste heb ik al een mail van ontvangen ,kan zijn dat ik vant weekend wel eens ga kijken die kart van matthijs is natuurlijk het overwegen waard ,maar ga eerst een beetje aan zijn hoofd zagen voor een fototje is natuurlijk allemaal niet tegen de deur om even te gaan kijken .
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: do nov 11, 2010 5:55 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Nie beginnen hea Flipke. Drinkt uwe chocomelk, en laat Igor maar tweetakten -)
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
igor
|
Geplaatst: do nov 11, 2010 5:58 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 10, 2010 5:20 pm Berichten: 30 Woonplaats: koewacht
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: do nov 11, 2010 6:33 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Citaat: Nie beginnen hea Flipke. Drinkt uwe chocomelk, en laat Igor maar tweetakten -) Ik begin niet Tom, ik zeg gewoon da het nutteloos is om te zeggen da 4 takt maffia is. Vergeet niet dat bijvoorbeeld een Swiss uw PRD (en ook mijn Max) serieus achter laat hé
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|