Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: [Dienst] Cilindertuning
BerichtGeplaatst: ma sep 20, 2010 1:48 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Hierbij maak ik een Diensttopic aan voor het tunen van Cilinders.

We doen dit nu al een aantal jaar voor mensen, veelal voor Puch brommers, maar ook voor Schakelbrommers en Motorfietsen.. resultaten zijn tot nu toe erg goed en we willen gaan uitbreiden, tegen een lagere prijs dan bijv. ABT/XSH/Twins etc.

In principe is er veel mogelijk, we hebben de beschikking over een haakse frees, dus je cilinder kan zowel hoger als lager getimed worden (je powerband eerder of later laten beginnen). Ook kan de cilinder een stuk krachtiger gemaakt worden, maar slechts even afwerken voor een langere levensduur is natuurlijk ook mogelijk. We kunnen de cilinders geheel naar eigen wens tunen. Of u nu houd van Laagtoerige of Hoogtoerige cilinders, alles is mogelijk!

De prijzen Zijn:

- Afwerken; 30,-
- Alle poorten egaliseren en afwerken (gietfoutjes eruit halen) ; 45,-
- Naar wens laten tunen en afwerken; 75,-
excl. verzendkosten heen en terug

Dit lijkt ons wel goedkoop genoeg, gezien het aantal uur wat erin gaat zitten, houd er dus rekening mee dat je je cilinder een week tot 2 week kwijt bent, hangt natuurlijk af wat je wil..Met alleen afwerken heb je je cilinder dezelfde week weer terug :wink:
Voor mensen die voorbeelden willen zien;

Een Gilardoni 1 50cc.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Deze cilinder is op veel punten aangepakt, zo zijn de spijlen van de spoelers richting het carter dunner gemaakt, spoelpoorten opgehoogd, spoelrichting veranderd, uitlaatpoort vergroot.. compleet andere timingen erin zodat de cilinder een ander karakter kreeg, naderhand alles afgewerkt en de poorten voorzien van een schuine rand / bevel.. om de zuigerveren niet te veel belasten.

Bij het ontvangst van de Cilinder krijg je een Certificaat van Echtheid + De timingen ( Essentiël voor het maken van een Opmaat uitlaat )

Het laten maken van een opmaat uitlaat is ook mogelijk, deze dienst wordt uitbesteed aan een derde ( Gecertificeerd TIG-Lasser ). Eerst word naar wens een Berekening gemaakt van de uitlaat, waarna deze tot een opmaat uitlaat wordt verwerkt. Dempers laten maken is niet mogelijk, dus het aanleveren van een eigen demper is gewenst.

Kosten:
- Berekening laten maken; 15 euro.
- Opmaat Uitlaat laten maken; Verschilt per uitlaat, bij interesse wordt er een prijs gemaakt.


Mocht hier interesse voor zijn, hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,

Het VBTuning-Team:

Vincent de Wit
Richard van Bergen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 20, 2010 9:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
succes met jullie handel. jullie kunnen alle type motoren doen? zoals honda blokjes, 100cc, 125cc, 2-takt. 4-takt? altijd handig om te weten.

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 20, 2010 9:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Dankjewel Hendrik.

We focussen ons alleen op 2-takt motoren. Omdat wij dit veel uitdagender en mooier vinden om te doen.
100cc, 125cc, of het nou een Aprilia ( Rotax ) betrefd of een Parilla. Veel tot alles is mogelijk.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 21, 2010 10:43 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Washandje schreef:
We focussen ons alleen op 2-takt motoren. Omdat wij dit veel uitdagender en mooier vinden om te doen.

viertakt tuning, zeker met de "hoogtoerige" VT's is ook veel gecompliceerder.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 21, 2010 12:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Veel succes =D)

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 21, 2010 1:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm
Berichten: 1624
Woonplaats: cuijk
75 euro voor het bewerken van een cilinder is wel heel erg goedkoop,hoe ga je precies te werk?
hoe zorg je er voor dat de spoelpoorten gelijk zijn aan elkaar?

_________________
www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 21, 2010 3:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Ik denk niet dat het idee van Vincent is om hier geld aan te verdienen.
Maar dat het ook meer een soort hobby is.

Maar hierin kan ik me uiteraard vergissen.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 21, 2010 3:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
@ Alex64, en toch vinden we 2-takt tuning een stuk mooier, daar licht gewoon onze interesse.

@ Bas, We werken met Haakse frezen, daarmee kunnen we heel precies te werk gaan. En tot op het laatste puntje alles afwerken.
De spoelpoorten meten we op met een schuifmaatje, en werken ze netjes af.

@ Basjuh, dat is correct!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 21, 2010 4:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am
Berichten: 2381
Woonplaats: Vught
haha de goeie ouwe tijd. =D)

50cc mhr air cooled( 19 pk) sob-w
70cc mhr speed 21PK
70cc metrakit prorace 24,5 PK :twisted:

idd door xsh en twins laten doen. en bedrijfje hier in de buurt.

Mooi om te zien!! succes met de handel en 70 euro is SPOTGOEDKOOP :!: :!: :shock: ik heb ruim 200 euro betaald voor 1 cilinder.

twins doet zowieso alleen bromfiets tuning geen kart cilinders!.( ben tijdje terug nog bij twins in deurne geweest).

_________________
Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten
Volkswagen Sjoemel Golf ... .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 21, 2010 5:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Valt het onderdelen spuiten eigenlijk onder het zelfde "ondernemingtje"?

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 21, 2010 8:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Nee, dit staat los van elkaar.
VBTuning is een onderneming van Richard en mijzelf. Het spuiten is mijn eigen onderneming.

@ Bamacrew.

Ik kan je garanderen dat wij beter en sneller werk afleveren dan XSH en Twins.
125cc schakelblokken nemen wij uiteraard ook onder handen. Je mag zelf bepalen wat voor karakter je wilt. Laagtoerig/Hoogtoerig, Koppel of Topsnelheid?

Binnenkort zal er een verslag verschijnen van onze eigen VBTuning - MAX.
Het doel hiervan is om de vervelende dip onder de 7000 toeren weg te werken, en de motor veel meer koppel en topsnelheid te geven.
Naderhand zullen we nog een Opmaat uitlaat fabriceren en hiermee gaan testen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 21, 2010 8:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
ik ben erg benieuwd hoe dat gaat uitpakken met de rotax-max. :)

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 21, 2010 9:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Ik neem aan dat je niet binnen de verzegeling bij bijvoorbeeld de rotax max werkt?

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 21, 2010 9:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Uiteraard, wedstrijden rijden is voor mij een afgesloten hoofdstuk.
Ik focus mij nu volledig op het tunen, en wat voor resultaten wij en/of anderen daarmee behalen!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 22, 2010 10:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm
Berichten: 353
Woonplaats: bemmel
Citaat:
Ik kan je garanderen dat wij beter en sneller werk afleveren dan XSH en Twins


niet negatief bedoeld ofzo maar waar zijn deze uitspraken op gebaseerd?.
twins in nou niet het minste scooter tunnings bedrijf, hoor alleen maar goede verhalen over hun en de testbank resultaten liegen er ook niet om + dat deze mensen al erg lang in deze wereld zitten.

hebben jullie al ervaring met tunning van kart blokken? of alleen scooter blokken zoja toevallig testbank uitdraaien ?.

mvg maurice

_________________
Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David