Auteur |
Bericht |
Washandje
|
Geplaatst: ma sep 20, 2010 1:48 am |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Hierbij maak ik een Diensttopic aan voor het tunen van Cilinders. We doen dit nu al een aantal jaar voor mensen, veelal voor Puch brommers, maar ook voor Schakelbrommers en Motorfietsen.. resultaten zijn tot nu toe erg goed en we willen gaan uitbreiden, tegen een lagere prijs dan bijv. ABT/XSH/Twins etc. In principe is er veel mogelijk, we hebben de beschikking over een haakse frees, dus je cilinder kan zowel hoger als lager getimed worden (je powerband eerder of later laten beginnen). Ook kan de cilinder een stuk krachtiger gemaakt worden, maar slechts even afwerken voor een langere levensduur is natuurlijk ook mogelijk. We kunnen de cilinders geheel naar eigen wens tunen. Of u nu houd van Laagtoerige of Hoogtoerige cilinders, alles is mogelijk! De prijzen Zijn: - Afwerken; 30,- - Alle poorten egaliseren en afwerken (gietfoutjes eruit halen) ; 45,- - Naar wens laten tunen en afwerken; 75,- excl. verzendkosten heen en terugDit lijkt ons wel goedkoop genoeg, gezien het aantal uur wat erin gaat zitten, houd er dus rekening mee dat je je cilinder een week tot 2 week kwijt bent, hangt natuurlijk af wat je wil..Met alleen afwerken heb je je cilinder dezelfde week weer terug Voor mensen die voorbeelden willen zien; Een Gilardoni 1 50cc. Deze cilinder is op veel punten aangepakt, zo zijn de spijlen van de spoelers richting het carter dunner gemaakt, spoelpoorten opgehoogd, spoelrichting veranderd, uitlaatpoort vergroot.. compleet andere timingen erin zodat de cilinder een ander karakter kreeg, naderhand alles afgewerkt en de poorten voorzien van een schuine rand / bevel.. om de zuigerveren niet te veel belasten. Bij het ontvangst van de Cilinder krijg je een Certificaat van Echtheid + De timingen ( Essentiël voor het maken van een Opmaat uitlaat ) Het laten maken van een opmaat uitlaat is ook mogelijk, deze dienst wordt uitbesteed aan een derde ( Gecertificeerd TIG-Lasser ). Eerst word naar wens een Berekening gemaakt van de uitlaat, waarna deze tot een opmaat uitlaat wordt verwerkt. Dempers laten maken is niet mogelijk, dus het aanleveren van een eigen demper is gewenst. Kosten: - Berekening laten maken; 15 euro. - Opmaat Uitlaat laten maken; Verschilt per uitlaat, bij interesse wordt er een prijs gemaakt. Mocht hier interesse voor zijn, hoor ik het graag! Met vriendelijke groet, Het VBTuning-Team: Vincent de Wit Richard van Bergen
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: ma sep 20, 2010 9:23 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
succes met jullie handel. jullie kunnen alle type motoren doen? zoals honda blokjes, 100cc, 125cc, 2-takt. 4-takt? altijd handig om te weten.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: ma sep 20, 2010 9:50 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Dankjewel Hendrik.
We focussen ons alleen op 2-takt motoren. Omdat wij dit veel uitdagender en mooier vinden om te doen. 100cc, 125cc, of het nou een Aprilia ( Rotax ) betrefd of een Parilla. Veel tot alles is mogelijk.
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: di sep 21, 2010 10:43 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Washandje schreef: We focussen ons alleen op 2-takt motoren. Omdat wij dit veel uitdagender en mooier vinden om te doen. viertakt tuning, zeker met de "hoogtoerige" VT's is ook veel gecompliceerder.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: di sep 21, 2010 12:16 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Veel succes
|
|
Omhoog |
|
|
bas
|
Geplaatst: di sep 21, 2010 1:10 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
75 euro voor het bewerken van een cilinder is wel heel erg goedkoop,hoe ga je precies te werk? hoe zorg je er voor dat de spoelpoorten gelijk zijn aan elkaar?
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: di sep 21, 2010 3:01 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Ik denk niet dat het idee van Vincent is om hier geld aan te verdienen. Maar dat het ook meer een soort hobby is.
Maar hierin kan ik me uiteraard vergissen.
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: di sep 21, 2010 3:08 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
@ Alex64, en toch vinden we 2-takt tuning een stuk mooier, daar licht gewoon onze interesse.
@ Bas, We werken met Haakse frezen, daarmee kunnen we heel precies te werk gaan. En tot op het laatste puntje alles afwerken. De spoelpoorten meten we op met een schuifmaatje, en werken ze netjes af.
@ Basjuh, dat is correct!
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: di sep 21, 2010 4:47 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
haha de goeie ouwe tijd. 50cc mhr air cooled( 19 pk) sob-w 70cc mhr speed 21PK 70cc metrakit prorace 24,5 PK idd door xsh en twins laten doen. en bedrijfje hier in de buurt. Mooi om te zien!! succes met de handel en 70 euro is SPOTGOEDKOOP ik heb ruim 200 euro betaald voor 1 cilinder. twins doet zowieso alleen bromfiets tuning geen kart cilinders!.( ben tijdje terug nog bij twins in deurne geweest).
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: di sep 21, 2010 5:26 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Valt het onderdelen spuiten eigenlijk onder het zelfde "ondernemingtje"?
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: di sep 21, 2010 8:28 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Nee, dit staat los van elkaar. VBTuning is een onderneming van Richard en mijzelf. Het spuiten is mijn eigen onderneming.
@ Bamacrew.
Ik kan je garanderen dat wij beter en sneller werk afleveren dan XSH en Twins. 125cc schakelblokken nemen wij uiteraard ook onder handen. Je mag zelf bepalen wat voor karakter je wilt. Laagtoerig/Hoogtoerig, Koppel of Topsnelheid?
Binnenkort zal er een verslag verschijnen van onze eigen VBTuning - MAX. Het doel hiervan is om de vervelende dip onder de 7000 toeren weg te werken, en de motor veel meer koppel en topsnelheid te geven. Naderhand zullen we nog een Opmaat uitlaat fabriceren en hiermee gaan testen.
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: di sep 21, 2010 8:31 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
ik ben erg benieuwd hoe dat gaat uitpakken met de rotax-max.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: di sep 21, 2010 9:05 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Ik neem aan dat je niet binnen de verzegeling bij bijvoorbeeld de rotax max werkt?
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: di sep 21, 2010 9:29 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Uiteraard, wedstrijden rijden is voor mij een afgesloten hoofdstuk. Ik focus mij nu volledig op het tunen, en wat voor resultaten wij en/of anderen daarmee behalen!
|
|
Omhoog |
|
|
golfje21
|
Geplaatst: wo sep 22, 2010 10:23 pm |
|
Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm Berichten: 353 Woonplaats: bemmel
|
Citaat: Ik kan je garanderen dat wij beter en sneller werk afleveren dan XSH en Twins niet negatief bedoeld ofzo maar waar zijn deze uitspraken op gebaseerd?. twins in nou niet het minste scooter tunnings bedrijf, hoor alleen maar goede verhalen over hun en de testbank resultaten liegen er ook niet om + dat deze mensen al erg lang in deze wereld zitten. hebben jullie al ervaring met tunning van kart blokken? of alleen scooter blokken zoja toevallig testbank uitdraaien ?. mvg maurice
_________________ Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08
|
|
Omhoog |
|
|