Auteur |
Bericht |
RAM Racing
|
Geplaatst: wo jul 28, 2010 3:02 pm |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
Ik ben op zoek naar verschillen van diverse 125 cc TAG motoren tov een Rotax Max Sr. Ik kan de specificaties wel vinden maar ben op zoek naar gebruikerservaringen. Ik zie nl. in de 03 klasse bij de NAB dat de Rotax motoren achterblijven bij bv een Seven L4 en de X30 (niet op de kleine circuits maar de snelle, lange banen).
Het gaat om de volgende motoren:
Seven L4 TAG Parilla XT 30 Vortex Rok Vortex Super Rok (volgens specificatie NFK2009) Extreme MIG RK125WD TAG CRS A1 125 CC TAG PRD rk 125 Fireball BMB HAT125 T-X
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: wo jul 28, 2010 3:09 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Ik heb 2 PRD blokken. Ene blok was een maandagochtendmodel, waar nu enkel nog het carter origineel op staat na één jaar. (dus op één jaar hele motor zowat moeten veranderen). Het tweede blok doet het prima, geen problemen mee.
Als de motor het doet, is het een schitterend blok. Toen ik zelf nog degelijk kon rijden, kon ik er op Genk mee meerijden met de schakels tot in vierde versnelling ofzo. Met andere woorden, de motor trekt op als gek.
Mits hele goede afstelling kan hij op het eind van het rechte stuk ook nog mee met een Rotax Max (ondanks dat de Rotax een powervalve heeft en de PRD niet).
Conclusie: schitterend blok voor zolang hij het doet. Ik zal maar pech gehad hebben met mijn maandagochtend / vrijdag avond blok, maar geen van de andere PRD rijders die ik ken heeft problemen (toch geen grote) met het blok.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
Paul
|
Geplaatst: wo jul 28, 2010 3:25 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am Berichten: 985 Woonplaats: blerick
|
Zelf heb ik een poosje met een x30 gereden, met een goede afstelling zeker vlugger als een max. Groot voordeel vergeleken met een max is dat je nooit geen stroomproblemen hebt deze laad onder het rijden bij wat een max niet doet. Verder een hele betrouwbare motor qua uiterlijk vind ik hem wel minder als een max. Een jongen die vorig jaar nog mee reed in de o3 klasse reed met mijn x30 omwille het feit dat hij met zijn max toen het niet bij kon houden, met de x30 reed hij 4 plekken verder naar voren de rest van het seizoen.
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: wo jul 28, 2010 3:38 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
De BMB, weet ik wel iets over, heb laatst tegen Menno Paauwe gereden, hij rijdt in de 03 klasse, ergens ver bovenaan. Hij was met de BMB in top sneller en met bochtenwerk sneller dan mijn Rotax Max Sr. Was wel op Strijen. De BMB is dus vooral zeer sterk op top, dus op Genk denk ik niet dat ik hem kan bijhouden. Wij reden met bijna exact hetzelfde chassis, alleen had hij andere voorfusees. En dezelfde banden, dus de test ging behoorlijk goed op. Hangt dus van het circuit af welke motor het snelste is. Hoop dat je hier iets aan hebt. Tis iig zo dat er een Rotax Max, een BMB en Parilla in de top 3 mee rijden.
|
|
Omhoog |
|
|
golfje21
|
Geplaatst: wo jul 28, 2010 6:01 pm |
|
Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm Berichten: 353 Woonplaats: bemmel
|
ik rij zelf met de super rok. en deze is op de langere banen zeker sneller als de max. op de wat kleinere banden heb ik met me 95 kilo het vermogen wel nodig om de max bij te houden waar meestal mensen mee rijden die een stuk lichter zijn dan ik. ik vind het een prima motor veel koppel en veel vermogen en maakt aardig wat toeren. eenige naardeel is dat je hem wat vaker moet revisieren ipv een max
de normale rok heb ik ook gereden maar daar kwam ik wel mee te kort. vooral onderin het toerengebied was de max een stuk sneller op top scheelde het niet veel. de normale rok is wel een stuk makkelijker aftestellen dan een max of super-rok dus wel een ideaal blok om mee te beginnen. en gaat ongeveer net zo lang mee kwa revisie als een max
_________________ Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08
Laatst bijgewerkt door golfje21 op wo jul 28, 2010 6:07 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
RAM Racing
|
Geplaatst: wo jul 28, 2010 6:07 pm |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
De super rok mag alleen volgens de specs van de knaf. Een geknepen versie dus. Zou leuk zijn maar dan liever een Motori Seven L4 in de 175 cc versie........ (jammer genoeg niet toegestaan )
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
|
golfje21
|
Geplaatst: wo jul 28, 2010 6:08 pm |
|
Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm Berichten: 353 Woonplaats: bemmel
|
word hij dan op toeren begerenst of met een restrictor ??
_________________ Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08
|
|
Omhoog |
|
|
RAM Racing
|
Geplaatst: wo jul 28, 2010 6:18 pm |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
Er is mij verteld dat er een andere carburateur op moet. Ik kan echter de de specs van de NFK niet vinden. Ook nog niet gevraagd overigens.
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
|
golfje21
|
Geplaatst: wo jul 28, 2010 6:25 pm |
|
Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm Berichten: 353 Woonplaats: bemmel
|
ik rij nu ook met een 30 mm carb ipv de 36 die er standaart op zit. hierdoor heb je meer koppel / vermogen onderin. en kom je toch nog met een redelijk top vermogen uit mijn motor had op de bank 33.6 pk weet alleen niet hoe dit gemeten is.
_________________ Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08
|
|
Omhoog |
|
|
RAM Racing
|
Geplaatst: ma aug 02, 2010 4:59 pm |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
Ik heb nu dyno uitdraaien gevraagd van de diverse motoren om zo e.e.a. te vergelijken. Ben benieuwd. De CRS A1 is ook met powervalve te krijgen waardoor hij voor ons aantrekkelijker is geworden dan zonder. In theorie meer kracht onderuit. We zullen zien wat de grafieken ons gaan brengen.
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
|