Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2010 3:02 pm 

Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm
Berichten: 634
Woonplaats: Hoorn
Ik ben op zoek naar verschillen van diverse 125 cc TAG motoren tov een Rotax Max Sr.
Ik kan de specificaties wel vinden maar ben op zoek naar gebruikerservaringen. Ik zie nl. in de 03 klasse bij de NAB dat de Rotax motoren achterblijven bij bv een Seven L4 en de X30 (niet op de kleine circuits maar de snelle, lange banen).

Het gaat om de volgende motoren:

Seven L4 TAG
Parilla XT 30
Vortex Rok
Vortex Super Rok (volgens specificatie NFK2009)
Extreme MIG RK125WD TAG
CRS A1 125 CC TAG
PRD rk 125 Fireball
BMB HAT125 T-X

_________________
[color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2010 3:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Ik heb 2 PRD blokken.
Ene blok was een maandagochtendmodel, waar nu enkel nog het carter origineel op staat na één jaar. (dus op één jaar hele motor zowat moeten veranderen).
Het tweede blok doet het prima, geen problemen mee.

Als de motor het doet, is het een schitterend blok.
Toen ik zelf nog degelijk kon rijden, kon ik er op Genk mee meerijden met de schakels tot in vierde versnelling ofzo.
Met andere woorden, de motor trekt op als gek.

Mits hele goede afstelling kan hij op het eind van het rechte stuk ook nog mee met een Rotax Max (ondanks dat de Rotax een powervalve heeft en de PRD niet).

Conclusie: schitterend blok voor zolang hij het doet. Ik zal maar pech gehad hebben met mijn maandagochtend / vrijdag avond blok, maar geen van de andere PRD rijders die ik ken heeft problemen (toch geen grote) met het blok.

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2010 3:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am
Berichten: 985
Woonplaats: blerick
Zelf heb ik een poosje met een x30 gereden, met een goede afstelling zeker vlugger als een max.
Groot voordeel vergeleken met een max is dat je nooit geen stroomproblemen hebt deze laad onder het rijden bij wat een max niet doet.
Verder een hele betrouwbare motor qua uiterlijk vind ik hem wel minder als een max.
Een jongen die vorig jaar nog mee reed in de o3 klasse reed met mijn x30 omwille het feit dat hij met zijn max toen het niet bij kon houden, met de x30 reed hij 4 plekken verder naar voren de rest van het seizoen.

_________________
http://www.hyves.nl/advertenties/998017 ... raaf/2ZJm/


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2010 3:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm
Berichten: 2173
Woonplaats: Antwerpen
De BMB, weet ik wel iets over, heb laatst tegen Menno Paauwe gereden, hij rijdt in de 03 klasse, ergens ver bovenaan.:P
Hij was met de BMB in top sneller en met bochtenwerk sneller dan mijn Rotax Max Sr. Was wel op Strijen.
De BMB is dus vooral zeer sterk op top, dus op Genk denk ik niet dat ik hem kan bijhouden. Wij reden met bijna exact hetzelfde chassis, alleen had hij andere voorfusees. En dezelfde banden, dus de test ging behoorlijk goed op. Hangt dus van het circuit af welke motor het snelste is.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
Tis iig zo dat er een Rotax Max, een BMB en Parilla in de top 3 mee rijden.:P

_________________
Site van Martijn Buijs!

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!


Rondje Strijen
Rondje Genk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2010 6:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm
Berichten: 353
Woonplaats: bemmel
ik rij zelf met de super rok.
en deze is op de langere banen zeker sneller als de max.
op de wat kleinere banden heb ik met me 95 kilo het vermogen wel nodig om de max bij te houden waar meestal mensen mee rijden die een stuk lichter zijn dan ik.
ik vind het een prima motor veel koppel en veel vermogen en maakt aardig wat toeren.
eenige naardeel is dat je hem wat vaker moet revisieren ipv een max

de normale rok heb ik ook gereden maar daar kwam ik wel mee te kort.
vooral onderin het toerengebied was de max een stuk sneller op top scheelde het niet veel.
de normale rok is wel een stuk makkelijker aftestellen dan een max of super-rok dus wel een ideaal blok om mee te beginnen.
en gaat ongeveer net zo lang mee kwa revisie als een max

_________________
Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08


Laatst bijgewerkt door golfje21 op wo jul 28, 2010 6:07 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2010 6:07 pm 

Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm
Berichten: 634
Woonplaats: Hoorn
De super rok mag alleen volgens de specs van de knaf. Een geknepen versie dus.
Zou leuk zijn maar dan liever een Motori Seven L4 in de 175 cc versie........ (jammer genoeg niet toegestaan :( )

_________________
[color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2010 6:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm
Berichten: 353
Woonplaats: bemmel
word hij dan op toeren begerenst of met een restrictor ??

_________________
Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2010 6:18 pm 

Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm
Berichten: 634
Woonplaats: Hoorn
Er is mij verteld dat er een andere carburateur op moet. Ik kan echter de de specs van de NFK niet vinden. Ook nog niet gevraagd overigens.

_________________
[color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2010 6:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm
Berichten: 353
Woonplaats: bemmel
ik rij nu ook met een 30 mm carb ipv de 36 die er standaart op zit.
hierdoor heb je meer koppel / vermogen onderin.
en kom je toch nog met een redelijk top vermogen uit mijn motor had op de bank 33.6 pk weet alleen niet hoe dit gemeten is.

_________________
Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 02, 2010 4:59 pm 

Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm
Berichten: 634
Woonplaats: Hoorn
Ik heb nu dyno uitdraaien gevraagd van de diverse motoren om zo e.e.a. te vergelijken. Ben benieuwd. De CRS A1 is ook met powervalve te krijgen waardoor hij voor ons aantrekkelijker is geworden dan zonder. In theorie meer kracht onderuit. We zullen zien wat de grafieken ons gaan brengen.

_________________
[color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David