Auteur |
Bericht |
ChrisW
|
Geplaatst: do jul 29, 2010 9:45 pm |
|
|
@RAM Racing, Ik ga misschien nog niet zo lang mee in de kartwereld maar check wel alles voordat ik iets op het www zet De Rotax max heeft geen toerenbegrenzer zoals bijvoorbeeld mijn Swissauto heeft die bij 13000 RPM alle pret uit zet. De Rotax heeft voorbij de 14000 RPM gewoon niet meer genoeg vermogen om bij een enigszins normale overbrenging door te accelleren. Het vermogen zakt dan erg sterk in terwijl juist meer vermogen nodig is om tot een hoger toerental te komen. Als je echter op de kartbok het gas indrukt kom je tot veel hogere toerentallen (en een snellere revisieafspraak ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif) ), wat het bewijs is dat er geen echte toerenbegrenzer is. In de Rotax manual staat daar o.a. het volgende over: Attention: Never run the engine without load. By revving the engine without load, speeds of above 14000 r.p.m. can be reached and this excessive engine speed will drastically shorten the life span of some components (conrod, conrod bearings etc). ChrisW
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
RAM Racing
|
Geplaatst: do jul 29, 2010 10:02 pm |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
Dat is niet de discussie maar beter lezen dan:
pagina 95 Speed is limited electronically during kart operation to a maximum of 14.000 r.p.m.
Maar dat vind ik niet belangrijk voor een discussie. Probleem blijft dat hij stottert bij hoge toeren. Mijn vraag hierop is of hij niet in de begrenzer schiet. Anders is het een brandstofprobleem.
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Ben999
|
Geplaatst: zo aug 01, 2010 11:30 am |
|
Geregistreerd: di okt 16, 2007 5:12 pm Berichten: 202 Woonplaats: Rekem
|
Even melden dat het stotteren en uitvallen bij uitrijden v/d pits verholpen is. Weliswaar door een héél stomme fout van mezelf Had laatst de carbu gereviseerd, en bij het terug in elkaar steken heb ik de vlotternaald verkeerd om geplaatst. Met snel zijn niet echt aandacht eraan gegeven, et voila.. de gevolgen kennen we. Kort uitgelegd, de motor verzoop dus iedere keer bij uitkomen van de pits, omdat de doorgang niet geblokkeerd werd door de vlotternaald. Na dit "euvel" reageerde de motor ook heel anders. Wat betreft het stotteren in hoge toeren, dit heeft 99% kans te maken met de batterij. Ik denk dat deze z'n beste tijd gehad heeft ondertussen. Had samen met Tom een accu van hem geprobeerd, en er was toch wel verschil merkbaar.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Philipper
|
Geplaatst: zo aug 01, 2010 12:00 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Goed nieuws dat alles is opgelost dan !
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011![Afbeelding](http://i139.photobucket.com/albums/q293/gogo188/Sig-3.jpg)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Basjuh
|
Geplaatst: ma aug 02, 2010 8:43 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Op naar de baan ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Ben999
|
Geplaatst: ma aug 02, 2010 1:40 pm |
|
|
Inderdaad, nog best snel, als dat weken/maanden aanhoudt eer iets is opgelost omdat je het niet vindt, dan gaat de fun van het karten heel vlug weg En nu hopen op goed weer, zodat er weer wat rondjes gedraaid kunnen worden !
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: ma aug 02, 2010 1:45 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Je hebt echt geen goed weer nodig om rondjes te kunnen draaien hoor. ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif) 'Rondjes draaien' gaat zelfs nog veel makkelijker in de regen!
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Ben999
|
Geplaatst: ma aug 02, 2010 4:22 pm |
|
|
haha ligt eraan hoe je het bekijkt ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
RAM Racing
|
Geplaatst: ma aug 02, 2010 4:56 pm |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
Zo zie je maar weer dat je vaak zoekt naar oplossingen terwijl er gewoon iets kleins niet in orde is. Zo hebben wij eens een hele trainingsdag voor de wedstrijd verpest door een los massakabeltje. Van alles gewisseld (filters, carburateur, benzinepomp, sproeiers, naalden) maar nooit aan dat kabeltje gedacht......
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
joris
|
Geplaatst: ma aug 02, 2010 6:04 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ach ja ik heb wel eens een halve pitstraat door geduwd met de bougiedop niet op de bougie ![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma aug 02, 2010 6:43 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Ja of het contact op je stuur van de motor niet op "run" hebben staan en je maar afvragen waarom ie niet aanpakt ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif) (tevens heb ik een keer mijn buurjongen laten fietsen voor een doosje bougie vonkjes, naar het lokale dorp. ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif) )
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |