Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2010 8:30 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Citaat:
Maar, je achteras draait dan toch ook niet soepen of hoe zit dat? Als ik dat doe dan draait men as voor geen meter.

Dat denk ik ook, dat moet toch stroef draaien dan ?

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2010 8:46 pm 

Geregistreerd: ma jul 27, 2009 4:24 pm
Berichten: 221
In technische (tekening) taal betekent +/- 5 mm afwijking volgens mij een afwijking naar beide kanten van 5 mm, dus 10 mm van het hoogste naar het laagste punt.

5 mm totale speling lijkt me veeeel te strak en het verbaast me dan niet dat je ketting te snel weer opgerekt is.

ChrisW


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2010 8:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 19, 2010 7:18 pm
Berichten: 55
ChrisW schreef:
In technische (tekening) taal betekent +/- 5 mm afwijking volgens mij een afwijking naar beide kanten van 5 mm, dus 10 mm van het hoogste naar het laagste punt.

ChrisW


Dat is inderdaad zo, er staat 5mm sag, en dat betekent een verzakking van 5mm ten opzichte van de rechte lijn die de ketting zou maken wanneer ze helemaal gespannen zou zijn. de volledige weg die de ketting die dan van helemaal bovenaan naar onderaan kan afleggen.

Ik start dus met een speling van 1cm als jullie de totale speling meten.
Nu maak ik me echter de bedenking dat wanneer ik ze te hard spam, ikdoor de rek van de ketting toch voorbij het punt moet komen waarbij ze op de correcte spanning zit, en toch loopt de ketting er na een half uur rijden af.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2010 9:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Heb je al wel eens een andere ketting geprobeerd?

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2010 9:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 19, 2010 7:18 pm
Berichten: 55
Ja hoor, zowel DID (Toch wat duurder) Wildkart, en nu EK.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2010 9:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Ik kan maar enkele mogelijkheden bedenken:

- Ketting rekt alsnog te snel
- Tandwiel slijt te snel (slecht uitgelijnd)
- Tandwiel van koppeling is niet meer goed (veel slijtage aan ketting)
- Motorsteunen niet goed vast
- Geen kettingspanner (je had deze niet meen ik gelezen te hebben op de eerste pagina, toch maar eens proberen er eentje tussen te zetten?
- Kettingspanner slecht geborgd

Probeer overigens eens een CZ ketting volgende keer;)
Als je tandwielen steeds goed uitlijnt, op normale tijdstippen vervangt doe je er een heel seizoen mee van 20 trainingen en 5 wedstrijden.
Kosten overigens maar 15 euro in normale kartshop.

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 20, 2010 6:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm
Berichten: 353
Woonplaats: bemmel
zet je ketting maar iets losser wat tom al zij dan zal het een stuk beter gaan.
ik heb mijn ketting altijd tussen de 1 a 2 cm staan en hoef hem daarna de hele dag niet meer te verstellen.
ik smeer de ketting elke x als ik de baan op ga .
ik rij met did of iris en eigelijk nooit geen problemen alleen als ik een nieuwe ketting heb moet ik hem later nog iets opspannen maar dat is normaal.
mvg maurice

_________________
Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 20, 2010 7:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Je blok kan alsnog wat na achter trillen (hoe vastje de steunen ook zet).

Dus als een iets lossere ketting niet helpt (en de rest van de genoemde dingen ook niet) dan zou ik toch zeker eens een kettingspanner monteren.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 20, 2010 7:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Citaat:
Bij mij werkt dit gewoon met een lange bout die door een daarvoor in het chassis voorziene gat tegen de motor aanduwt.

Hij heeft dus al een kettingspanner, bij sommige karts zit dit al in de constructie van het frame verwerkt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 20, 2010 9:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Basjuh bedoelt een kettingspanner met een veer, die dus continue de ketting gespannen houdt.
Wij hebben ook zo'n ding op de Vampire, en het werkt super.
Afbeelding

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 21, 2010 5:37 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm
Berichten: 2173
Woonplaats: Antwerpen
Mag dit ook bij wedstrijden met Rotax?

_________________
Site van Martijn Buijs!

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!


Rondje Strijen
Rondje Genk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 22, 2010 10:39 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 09, 2009 6:01 pm
Berichten: 336
Woonplaats: Oudenbosch
Nee :wink:

_________________
Jurgen Marijnissen Kart Racing. (<<Aanklikbaar!)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 22, 2010 10:55 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm
Berichten: 411
Woonplaats: Amersfoort
KenR: in je eerste post zeg je dat je ketting steeds losser wordt. Later zeg je dat je meerdere kettingen hebt geprobeerd, dus dat daar het probleem niet aan kan liggen. Dat moet volgens mij betekenen dat je motor schuift. Misschien zit er vettigheid op je motorsteun(en) waardoor de motor gaat glijden?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 22, 2010 8:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 09, 2010 12:57 pm
Berichten: 158
Woonplaats: wingene
Ik had het zelfde probleem en heb gewoon mijn chassis en motorsteune ontvet. Problem solved :)
Nu heb ik nog een kettinspanner gemonteerd om zeker geen problemen meer te hebben en gewoon gemakkelijk te zijn.

_________________
Crg road rebel + iame x30


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 22, 2010 9:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 19, 2010 7:18 pm
Berichten: 55
Matthijs schreef:
KenR: in je eerste post zeg je dat je ketting steeds losser wordt. Later zeg je dat je meerdere kettingen hebt geprobeerd, dus dat daar het probleem niet aan kan liggen. Dat moet volgens mij betekenen dat je motor schuift. Misschien zit er vettigheid op je motorsteun(en) waardoor de motor gaat glijden?


Begin het ook te vrezen. Ondertussen al een nieuw frame gekocht, en daarbij dus de motorsteunen ontvet. We zullen dus zien hoe het de volgende keer uitdraait.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David