Auteur |
Bericht |
Philipper
|
Geplaatst: zo jul 18, 2010 8:30 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Citaat: Maar, je achteras draait dan toch ook niet soepen of hoe zit dat? Als ik dat doe dan draait men as voor geen meter. Dat denk ik ook, dat moet toch stroef draaien dan ?
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
ChrisW
|
Geplaatst: zo jul 18, 2010 8:46 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 27, 2009 4:24 pm Berichten: 221
|
In technische (tekening) taal betekent +/- 5 mm afwijking volgens mij een afwijking naar beide kanten van 5 mm, dus 10 mm van het hoogste naar het laagste punt.
5 mm totale speling lijkt me veeeel te strak en het verbaast me dan niet dat je ketting te snel weer opgerekt is.
ChrisW
|
|
Omhoog |
|
 |
KenR
|
Geplaatst: zo jul 18, 2010 8:54 pm |
|
Geregistreerd: za jun 19, 2010 7:18 pm Berichten: 55
|
ChrisW schreef: In technische (tekening) taal betekent +/- 5 mm afwijking volgens mij een afwijking naar beide kanten van 5 mm, dus 10 mm van het hoogste naar het laagste punt.
ChrisW Dat is inderdaad zo, er staat 5mm sag, en dat betekent een verzakking van 5mm ten opzichte van de rechte lijn die de ketting zou maken wanneer ze helemaal gespannen zou zijn. de volledige weg die de ketting die dan van helemaal bovenaan naar onderaan kan afleggen. Ik start dus met een speling van 1cm als jullie de totale speling meten. Nu maak ik me echter de bedenking dat wanneer ik ze te hard spam, ikdoor de rek van de ketting toch voorbij het punt moet komen waarbij ze op de correcte spanning zit, en toch loopt de ketting er na een half uur rijden af.
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: zo jul 18, 2010 9:03 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Heb je al wel eens een andere ketting geprobeerd?
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
KenR
|
Geplaatst: zo jul 18, 2010 9:29 pm |
|
Geregistreerd: za jun 19, 2010 7:18 pm Berichten: 55
|
Ja hoor, zowel DID (Toch wat duurder) Wildkart, en nu EK.
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: zo jul 18, 2010 9:36 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Ik kan maar enkele mogelijkheden bedenken:
- Ketting rekt alsnog te snel - Tandwiel slijt te snel (slecht uitgelijnd) - Tandwiel van koppeling is niet meer goed (veel slijtage aan ketting) - Motorsteunen niet goed vast - Geen kettingspanner (je had deze niet meen ik gelezen te hebben op de eerste pagina, toch maar eens proberen er eentje tussen te zetten? - Kettingspanner slecht geborgd
Probeer overigens eens een CZ ketting volgende keer;) Als je tandwielen steeds goed uitlijnt, op normale tijdstippen vervangt doe je er een heel seizoen mee van 20 trainingen en 5 wedstrijden. Kosten overigens maar 15 euro in normale kartshop.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
golfje21
|
Geplaatst: di jul 20, 2010 6:50 pm |
|
Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm Berichten: 353 Woonplaats: bemmel
|
zet je ketting maar iets losser wat tom al zij dan zal het een stuk beter gaan. ik heb mijn ketting altijd tussen de 1 a 2 cm staan en hoef hem daarna de hele dag niet meer te verstellen. ik smeer de ketting elke x als ik de baan op ga . ik rij met did of iris en eigelijk nooit geen problemen alleen als ik een nieuwe ketting heb moet ik hem later nog iets opspannen maar dat is normaal. mvg maurice
_________________ Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: di jul 20, 2010 7:00 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Je blok kan alsnog wat na achter trillen (hoe vastje de steunen ook zet).
Dus als een iets lossere ketting niet helpt (en de rest van de genoemde dingen ook niet) dan zou ik toch zeker eens een kettingspanner monteren.
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: di jul 20, 2010 7:16 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: Bij mij werkt dit gewoon met een lange bout die door een daarvoor in het chassis voorziene gat tegen de motor aanduwt. Hij heeft dus al een kettingspanner, bij sommige karts zit dit al in de constructie van het frame verwerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: di jul 20, 2010 9:51 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Basjuh bedoelt een kettingspanner met een veer, die dus continue de ketting gespannen houdt. Wij hebben ook zo'n ding op de Vampire, en het werkt super. 
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: wo jul 21, 2010 5:37 am |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Mag dit ook bij wedstrijden met Rotax?
|
|
Omhoog |
|
 |
Jurgen#21
|
Geplaatst: do jul 22, 2010 10:39 am |
|
Geregistreerd: wo sep 09, 2009 6:01 pm Berichten: 336 Woonplaats: Oudenbosch
|
|
Omhoog |
|
 |
Matthijs
|
Geplaatst: do jul 22, 2010 10:55 am |
|
Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm Berichten: 411 Woonplaats: Amersfoort
|
KenR: in je eerste post zeg je dat je ketting steeds losser wordt. Later zeg je dat je meerdere kettingen hebt geprobeerd, dus dat daar het probleem niet aan kan liggen. Dat moet volgens mij betekenen dat je motor schuift. Misschien zit er vettigheid op je motorsteun(en) waardoor de motor gaat glijden?
|
|
Omhoog |
|
 |
simondp
|
Geplaatst: do jul 22, 2010 8:26 pm |
|
Geregistreerd: di maart 09, 2010 12:57 pm Berichten: 158 Woonplaats: wingene
|
Ik had het zelfde probleem en heb gewoon mijn chassis en motorsteune ontvet. Problem solved  Nu heb ik nog een kettinspanner gemonteerd om zeker geen problemen meer te hebben en gewoon gemakkelijk te zijn.
_________________ Crg road rebel + iame x30
|
|
Omhoog |
|
 |
KenR
|
Geplaatst: do jul 22, 2010 9:04 pm |
|
Geregistreerd: za jun 19, 2010 7:18 pm Berichten: 55
|
Matthijs schreef: KenR: in je eerste post zeg je dat je ketting steeds losser wordt. Later zeg je dat je meerdere kettingen hebt geprobeerd, dus dat daar het probleem niet aan kan liggen. Dat moet volgens mij betekenen dat je motor schuift. Misschien zit er vettigheid op je motorsteun(en) waardoor de motor gaat glijden? Begin het ook te vrezen. Ondertussen al een nieuw frame gekocht, en daarbij dus de motorsteunen ontvet. We zullen dus zien hoe het de volgende keer uitdraait.
|
|
Omhoog |
|
 |