Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 15  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 218 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jun 14, 2010 10:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 17, 2008 7:04 pm
Berichten: 163
Woonplaats: Doorn
@Ruud

Ik zit je foto te bekijken en er valt me iets op.
Als ik naar de cylinder kijk ,zie ik bovenop richting de distrubutie een spoor van uitlaatgassen.
Lijkt dit maar zo ,of klopt dat ? en hoe was de koppakking ?

Gr ,Ronald

_________________
Mega1-Biland SA-250 / CRG RRR-Aixro


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 14, 2010 10:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Heeft een Swiss net zo'n fijne kleplifter als een Vampire ???
Die van ons is ook wel eens blijven hangen, dan start je zomaar een accu leeg zonder resultaat.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 14, 2010 10:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 13, 2007 9:14 pm
Berichten: 154
Wilfred jij heb dan het zelfde als ik, alleen knallen uit de uitlaat en niet willen lopen.
Verder vond ik dat ik zeer weinig compressie was, vandaar dat hem los gehaald heb.
Ik dacht misschien slecht sluitende klep of gat in zuiger, geen van beide het geval.
Ik heb de complete ontsteking uitgewisseld gehad ( op trafo na) geen verbetering.
Het enige wat mij zorgen geeft is dat de piston pen behoorlijk is ingelopen en dat daar groeven in zitten op de plaats waar de drive stang zit.
Neemt niet weg dat dit niet de oorzaak is van het niet lopen van de motor.
Het gaat er steeds meer op lijken dat het de trafo moet zijn. Ik heb ook de timing en de afstelling gecontroleerd alles staat exact op tijd

_________________
SWISS 250 + BIREL 2007


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 14, 2010 10:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 13, 2007 9:14 pm
Berichten: 154
Koppakking is een rubber (teflon) ring (ligt op de kop zie foto boven) dat zwarte wat je ziet is vloeibare pakking
Ik kon geen sporen van doorslag vinden, geen water in de olie of andersom, toch heb ik enorme onderdruk gehad omdat tijdens het stilvallen allemaal olie uit het luchtfilter kwam.
Het lijkt ook net of de timing niet goed staat en hij onsteekt als de zuiger bijna onder is met open uitlaatkleppen
vandaar de klappen uit de uitlaat ( maar ik heb alles bekeken de puntjes staan allemaal goed in het bovenste dodepunt)

_________________
SWISS 250 + BIREL 2007


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 14, 2010 10:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 13, 2007 9:14 pm
Berichten: 154
Et ik kan je melden dat de accu goed vol was tijdens het testen en ik had er zelfs nog een voeding overheen staan.

_________________
SWISS 250 + BIREL 2007


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 14, 2010 10:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Ik hoorde vanavond van Peter dat het belangrijk is een goede accu te hebben; zoniet, dan gaat de startmotor niet voldoende draaien en blijft de startkrans stilstaan (startmotor komt niet ver genoeg naar buiten om de starterkrans rond te draaien). Onze accu's zijn weinig gebruikt en daarom misschien niet meer helemaal fris meer en leveren wellicht een te lage spanning op dit moment. Zoals gezegd had ik met de nieuwe accu voor TKM geen probleem met het niet draaien van de starterkrans.... nu kwam de startmotor elke keer ver genoeg naar buiten zonder "dol" te draaien.

Dit - eventueel samen met te lang de startknop ingedrukt houden; max = 4 seconden - kan ervoor zorgen dat er voorontsteking op gaat treden. Dit is een instelling in de ontsteking als ik Peter goed heb begrepen (ben niet de meest technische zoals je weet, dus pin me er niet helemaal op vast). Als dit te vaak gebeurt en de motor start met voorontsteking wordt het hele zaakje te heet met allerlei nare gevolgen (smelten etc.).

Ik laat Peter binnenkort ff alles checken en misschien kun je (Ruud) ook ff contact opnemen met Peter voor meer info.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 14, 2010 10:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 17, 2008 7:04 pm
Berichten: 163
Woonplaats: Doorn
oke,

De vloeibare pakking had ik ook gezien.(zwarte) maar ging mij echter om dat stukje vanaf de cylinder(gat) naar de distributie zeide.(waar de ketting doorheen loopt) tussen de 2 einde van de waterkanalen.

maar je bevestigd al dat je geen doorslag heb gezien.

_________________
Mega1-Biland SA-250 / CRG RRR-Aixro


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 14, 2010 11:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 13, 2007 9:14 pm
Berichten: 154
Allkart, je hebt goed gezien dat dat daar zwart is, ik had daar ook al naar gekeken, het is echt pakking.
Helaas zeg ik omdat anders een oorzaak zou hebben en het probleem zou kunnen oplossen.

Wilfred, wat Peter zegt kan haast niet kloppen dat na x seconden starten de voor onsteking in gaat
Dit zou betekend dat de motor vroeger zijn vonk krijgt, bij een traag draaiende motor (zoals starten) zou dit een terugslag kunnen geven.
Een terug slag betekent dat de zuiger wordt terug geslagen en de motor achteruit loopt, dit is in ons geval niet aan de hand. ps dat had je wel gemerkt aan je start motor.
Ps het lijkt me sterk dat hij gaat voor onstekken na 4 sec omdat vooronsteking toeren afhankelijk is en daar zit die sensor voor die jij defect hebt gehad, daarom kwam je toen niet goed op toeren. plus dat het zou betekenen dat je de motor haast niet meer kan starten als je langer dan 4 sec start, ik heb daar nooit problemen mee gehad en heb wel eens langer dan 4 sec gestart, zeker als ik geen benzine had ingeblazen duurde het starten wel een poosje, zodra er sap was deed hij het gelijk.

_________________
SWISS 250 + BIREL 2007


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 6:30 am 

Geregistreerd: ma jul 27, 2009 4:24 pm
Berichten: 221
Citaat:
@Chris het zijn echt fantastische motoren hoor, don't worry


Toch is het niet normaal dat 2 motoren met zo weinig draaiuren stilvallen met een probleem dat niet snel opgelost kan worden. Zo veel motoren zullen er niet in Nederland zijn uitgeleverd, dus 2 motoren is een relatief groot deel van het totaal waardoor het best een structureel probleem zou kunnen zijn (dat zou anders zijn wanneer het slechts bij 2 op de 1000 motoren optreedt). Ik hoop in ieder geval dat het een relatief overzienbare kinderziekte is die snel opgespoord en opgelost wordt.

Dank in ieder geval aan Ruud en Wilfred die als pionier met de swissauto veel voorwerk doen waardoor dit soort problemen hopelijk straks bij mij snel verholpen kunnen worden :D

ChrisW


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 8:09 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
@Chris W,

Ik weet niet of dit met kinderziekten te maken heeft; ik heb nog niet van anderen gehoord die hetzelfde probleem hebben. Onze motoren komen uit de tweede grote produktieserie als ik het goed heb (begin 2009). Ik weet niet precies hoeveel motoren er tot op heden zijn gemaakt, ik heb nummer 189, dus de eerste produktieserie is niet heel groot geweest. Ik schat dat er in NL een 50 tal rondrijden, maar ik kan het mis hebben. Maar goed, zoals gezegd gaat Peter er binnenkort naar kijken en bij mij is er een grote kans dat de spie op de krukas is gebroken, dus dat kan heel goed de oorzaak zijn.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 9:41 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 13, 2007 9:14 pm
Berichten: 154
Wilfred, ik dacht dat het eerst ook de spie zou zijn bij de koppeling, ook omdat ik het idee heb dat hij op het verkeerde moment ontsteekt.
Heb de boel los gehaald, maar alles ok, het is trouwens best knap om de spie te breken.
Hij steekt maar 1 mm boven de as en is ongeveer 3mm breedt. Dan moeten er enorme krachten op komen wil je dat breken, misschien mogelijk als je koppeling los zit en de boel daardoor elke keer een tik krijgt als je gas los laat en weer optrekt.
Anders lijkt het me haast onmogelijk, Maar dat is mijn visie

_________________
SWISS 250 + BIREL 2007


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 9:56 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
@Ruud,

Bij mij was de moer op de krukas/koppeling los gegaan de laatste keer. Et zag dat hij helemaal los zat toen de kart weer in de pits stond. Kan dus bij mij wel degelijk de oorzaak zijn (maar ik heb geen koppelingtrekker, dus moet het antwoord schuldig blijven).

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 11:57 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 14, 2009 10:55 pm
Berichten: 116
Woonplaats: Zutphen
@Wilfred
Ik heb mijn blok eind mei gekocht en ik heb nr. 1066............

_________________
http://WWW.KARTENZO.NL
Birel RX32 - Swissauto SA250


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 12:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
er zit geen logica in de motornummrs.bij de terugroepaktie kon je dat goed zien op de lijst met motoren die terug.moesten.

de bout die bij wilfred loszat kan geen invloed uitoefenen op de spie.
die kan pas loskomen als de grote moer van de koppelling los zou komen (150NM)

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 12:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
OK, ik zie het wel als Peter mijn motor heeft nagekeken. Hopelijk is het iets kleins en kunnen we snel weer rijden.

@Sjoran,

Bedoel je mei 2010 of 2009.....

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 218 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 15  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David